Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 20:00:34
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door RikM
Vandaag om 19:56:56
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 19:39:16
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:36:05
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door barry1972
Vandaag om 19:34:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door meino
Vandaag om 19:16:24
PB Models, ICR-rijtuigen door Hans Kl
Vandaag om 18:56:10
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 18:52:12
verlichting op mijn draaischijf zeten door Priegelman
Vandaag om 18:52:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:15:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:08:31
Roco NS plan V door Petertje
Vandaag om 17:36:47
Maasvlakte Zuid door R1954
Vandaag om 17:26:31
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 17:01:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door einte
Vandaag om 16:59:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:44:45
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 16:42:27
Overstap naar HTM door Boertje
Vandaag om 16:35:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:35:26
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:11:34
probelemen met schaalodel exact ( theo roozen ) door Biesje
Vandaag om 13:11:53
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen door Eelco Storm
Vandaag om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
Vandaag om 12:35:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:32:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door aad52
Vandaag om 11:11:21
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 10:27:37
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 09:27:46
Spoorwegkanon Dora door Hans Reints
Vandaag om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door aad52
Vandaag om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Eric B
Vandaag om 08:09:34
  

Auteur Topic: Artitec 2014 (h0)  (gelezen 101349 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12511
    • sleutelspoor
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #45 Gepost op: 28 January 2014, 08:02:37 »
Zo iets??




Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #46 Gepost op: 28 January 2014, 08:33:43 »
Heel apart hoor!
Nu Artitec komt met een wagontje welke toch ff €129,- moet kosten zijn er een heleboel blij en zeggen niks over de prijs.
Roco komt met een locomotief dus iets met motor en electronicia welke +/-€350,- gaat kosten en iedereen valt daarover.

€350,- duur zeker als je kijkt wat je daarvoor krijgt maar €129,- voor 4 wielen en wat ramen toch wel wat erg duur is.

rare jongens die modeltreintjesrijders.

Nee ik denk toch dat het iets genuanceerder ligt.

De door Artitec te leveren modellen kun je, hoe je het ook went of keert, toch wel scharen onder "niche" met bijbehorend prijspeil. Artitec is, behoudens sommige B-keus abverkopen, nooit in de categorie goedkoop terecht gekomen. Laten we wel wezen, ook de verwarmingswagen voor de klompentrein had een stevige prijs. Het verwachtingspatroon is dus dat een volgend project ook niet bepaald goedkoop zal zijn.

Roco daarentegen is natuurlijk meer een firma die "brot und butterloks" verkoopt in veel grotere aantallen (europabreed) en regelmatig ook goedkoper. Het verwachtingspatroon is hier dus anders. Daarnaast is de bewuste 1200 tov andere uitgebrachte locs een stuk duurder waardoor meer ophef ontstaat........
« Laatst bewerkt op: 28 January 2014, 10:23:10 door Floris »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3637
    • Flickr
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #47 Gepost op: 28 January 2014, 08:38:39 »
Bovendien een PEC in Artitec-kwaliteit, ongetwijfeld met verlichting (en stroomdoorvoerende koppeling?) als 'waggonnetje' classificeren is er ook een beetje te over  ;D

En inderdaad is het vaak een prijsverhoging (zie ook de discussie over de Elotrains 1500) die stof tot discussie is.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #48 Gepost op: 28 January 2014, 09:22:15 »
Laten we wel wezen, ook de verwarmingswagen voor de klompentrein had een stevige prijs.

Wel vreemd om een echte kleinserieproductie met een basis van giethars te gaan vergelijken met spuitgietwerk, ook al is het van dezelfde fabrikant, maar verder klopt je verhaal denk ik wel.

En de Pec is inderdaad meer dan gewoon een rijtuig zeker omdat de leuke snufjes zoals sluitseinen en binnenverlichting er al in zitten!  (y)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #49 Gepost op: 28 January 2014, 09:24:26 »
En dan hebben de meeste modelspoorders aan 1 PEC of verwarmingswagen wel genoeg. Van een loc worden er toch meestal meerdere (kleurvarianten) gekocht. De afzetmarkt voor een PEC is dus ook veel kleiner.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #50 Gepost op: 28 January 2014, 09:28:03 »
Ik verwacht nu overigens wel een hausse aan Combispoor/Kleinspoor? Peccen op de vraag- en aanbod pijler  ;D

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #51 Gepost op: 28 January 2014, 10:02:11 »
Gaaf die PEC  (y), en de prijs vind ik mee vallen  (y)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #52 Gepost op: 28 January 2014, 10:09:08 »
Bovendien een PEC in Artitec-kwaliteit, ongetwijfeld met verlichting (en stroomdoorvoerende koppeling?) als 'waggonnetje' classificeren is er ook een beetje te over  ;D

Eerder met een LS Models ICR/ICRm Bs/BDs. Die kun je in welgeteld drie varianten uitbrengen (er even van uitgaande dat een Bs en BDs identiek zijn, op de voorruit na) en kostte destijds €90 of €95.

Maar goed, ik wil niet gaan klagen over de prijs. Zoals Chris al schreef krijgt het model veel dingen als standaard, zoals binnenverlichting. En het is inderdaad een niche-product.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #53 Gepost op: 28 January 2014, 10:17:57 »
Het ziet er op de tekening veelbelovend uit, mooie ontwikkeling. Ik wil 'm wel eens zien, die deukneus met opgeklapte koppeling achter Karst's DE-3  (y)
Prijs; zie het als een motorloze DE-1, dan valt de prijs weer mee. En ja het is een niche-product, waarvan mensen er geen 3 verschillende van hoeven ( hoewel..?).
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #54 Gepost op: 28 January 2014, 10:24:15 »
En dan hebben de meeste modelspoorders aan 1 PEC of verwarmingswagen wel genoeg. Van een loc worden er toch meestal meerdere (kleurvarianten) gekocht. De afzetmarkt voor een PEC is dus ook veel kleiner.
Ik twijfel nu al over een mogelijke aankoop van twee PEC's in twee kleurvarianten (en dan gelijk ook maar de deuk en deukloze variant).
Ik weet alleen nog niet welke varianten ik wil (rode biezen met deuk en gele biezen zonder deuk, of juist andersom).
Maar ze zijn er nog niet, dus nog genoeg tijd om daar over na te denken  ;D

Wat koste die motorloze DE-1 destijds ook alweer?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Patrick Boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2629
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #55 Gepost op: 28 January 2014, 10:52:50 »
Wat koste die motorloze DE-1 destijds ook alweer?

Die koste 149 Euro.  ;)



Gr. Patrick
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5396
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #56 Gepost op: 28 January 2014, 12:03:55 »
Kost-ie nog steeds, er zijn nog exemplaren ;D

Maar die Pec vind ik een heel welkome aanvulling voor de mat '46 zilverbuik. Ik hoop dat ze met de PEC's de Scharffenberg koppelingen á la DE I/II los beschikbaar gaan stellen om mooi te kunnen koppelen met bv de Limarossi's
RETROBAHN A.G.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #57 Gepost op: 28 January 2014, 13:40:44 »
Op Drehscheibe staan foto's van de MAV-versie van de CHHP "Hongaar". Niet verwonderlijk dat de MAV ze ook in dienst had  :D

http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967%28028%29.jpg


Zou t.z.t. ook weer een leuke variant voor Artitec zijn  ;)

grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 28 January 2014, 13:42:24 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #58 Gepost op: 28 January 2014, 16:47:49 »
De nieuwtjes staan inmiddels ook op de site. Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar zo te zien is de Pec van metaal gemaakt. Dat verklaard misschien de prijs ook mede. De folder is hier te downloaden.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #59 Gepost op: 28 January 2014, 17:00:33 »
@sixkiller:

Waaraan kun je dat zien?