is het mogelijk om bij trekduwtreinen te zorgen dat de loc altijd van de voorste as van de trein stroom krijgt, dus als de loc duwt dat de stroom voor de motor door het stuurstandrijtuig van de rails wordt gehaald en als de loc trekt door de loc zelf?
gaat het goed als je van elk blok de minpolarisatie op elkaar laat uitkomen en daarna aansluit op 3 de trafo's die allemaal een ander voltage aan stroom geven (1 voor volle snelheid, 1 voor langzaam en 1 voor stilstaan, maar met verlichting aan), want dit scheelt bijna de helft van het nodige relaisen?
Verlichting zou ik gewoon met HF doen, scheelt weer relais. Maar als ik het zo lees, zou ik eerst eens een proefbaantje gaan maken met een rondje en een inhaalspoor. Het is een beetje zonde als je naderhand erachterkomt dat het ontwerp toch niet 100% in orde was. Maar ik ben dus wel benieuwd naar het ontwerp .
Wat is HF, en wat is een bloksturing, en wat is motorregeling. Kijk hier eens.
De trafo met de lagere spanning heeft daar geen last van. Dat is een sterk punt van het gelijkstroomsysteem, je kunt vanwege de gelijkrichter nooit terugvoeden in de trafo.