winkeliers die het moeten verkopen voor € 70,- en dan als fabrikant op een beurs hetzelfde rijtuig te gaan verkopen voor € 55,-.
Alhoewel ik dat de meest grote rubbish vindt, prijs is prijs is dit land zo kortingsgeil dat ze kopen op het feit dat er een paar procenten afgaan
Wat die oude tijdschriften betreft bedoel ik dan ook met de middelen van toen, wat er nu te koop is slaat alles en ja ... op dit forum en ook op andere zitten een paar ware kunstenaars waar ik zeer tegenop kijk en ik zeer grote bewondering voor heb.
In de winkel zie ik echter hoofdzakelijk grijs [de haren !] de opmerkingen van winkeliers liegen er ook niet om, koopt de jeugd dan alles 2e hands of tegen uitloopprijs [dump] op de beurs of op internet ?
Je kunt in een winkel tegenwoordig wel een korting bedingen en kan dat niet dan ga je gewoon ergens anders, daar kan ook Roco c.s. niks aan doen, de maatregel van Roco c.s. werkt in hoofdzaak in het nadeel van de internethandel.Groet
Anders om kan ook nog, winkeliers die uiteindelijk de prijs bepalen waarvoor leveranciers moeten leveren. Gebeurd in de praktijk ook, maar dat zullen we binnen de modelspoor wereld wel niet mee gaan maken.
Als Roco het zo stelt dat de handelaren/winkeliers alleen tegen hun opgelegd advies prijs mogen verkopen dan is er sprake van kartel afspraken....Gewoon Roco gaan droogleggen komt de klap harder aan.
Prijzen bij Roco slaan echt nergens meer op, 180 a 250,- voor een lok neertellen is gewoon belachelijk
En Roco is beslist geen A merk, eerder een B merk geneigd naar C... als je hun fouten ziet
Dat lijkt veel maar dat is het niet tov vroegere tijden.Ik betaalde ( mijn oma dan) voor een Fleischmann BR01 in 1966 90 gulden, en dat was een groot bedrag.Omgerekend volgens CBS site http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/cijfers/extra/prijzen-toen-nu.htmbetekent dat ik nu € 251.56 zou moeten betalen. Zoveel is ons geld minder waard geworden in die periode.Als ik nu dezelfde ( vergelijkbare) lok BR03 ben ik als advies prijs € 329 kwijt, Die € 78 euro meer vindt ik echt wel terug in de detaillering, loopeigenschappen etc.
... In de computerwereld is het heel gebruikelijk dat bv HP eisen stelt aan de wederverkoper op het gebied van technische kennis
4 pagina's vol geluld over het feit dat winkeliers geen aanbiedingsprijzen meer op hun site mogen zetten, lezen is hier echt geen sterk punt..Zelfde wordt vaak door bv Miele toegepast op inbouw keuken apparaten, wil niet zeggen dat je er geen korting op krijgt...