@Peter, ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers hoor, blijkbaar is het in Malta altijd erg goed weer, gelukzak.
Water is verradelijk en kan verwoestend werken.Onderschat de kracht van water niet Op het werk had ik van de week nog te maken met uit plaat geneden onderdelen. Uit staalplaat, met water opmaat gesneden.Water heeft grote kracht, kan zelfs staal snijden. Grote massa water is verwoestend.Probleem is dat er in korte tijd meer water valt, komt de berghellingen af met alle gevolgen van dien.
....Onderschat de kracht van water niet Op het werk had ik van de week nog te maken met uit plaat geneden onderdelen. Uit staalplaat, met water opmaat gesneden....
Door een met (kunst)diamant belegde spuitkop en een straalbuis wordt gedemineralisreed water met een druk van circa 4000 bar (400 MPa) gespoten. De waterstraal bereikt een snelheid van meer dan 3000 km/h en is zó krachtig, dat vrijwel elk materiaal ermee gesneden kan worden.
Heel vreemd om 's morgens wakker te worden en het bovenste deel van alle bergen om je heen die steeds grijs waren geweest ineens in de sneeuw te zien! Weet iemand of het vaker voorkomt dat de bergen in augustus in de sneeuw komen?
Weet iemand of het vaker voorkomt dat de bergen in augustus in de sneeuw