Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waarom bij Lenz geen diodes bij ongedetecteerde door Ronald Koerts
Vandaag om 17:54:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Marco1044
Vandaag om 17:50:45
Probleem met Cobalt IP digital wisselmotoren door BrightonBelle
Vandaag om 17:46:00
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 17:43:48
Welke aanslag zit op mijn "zo-goed-als-nieuwe" lok? door Marco1044
Vandaag om 17:42:20
IC Berlijn in H0. Welke rijtuigen heb ik nodig? door Quinzeedied
Vandaag om 17:37:26
Projekt 083-338 door Gert van Opbroek
Vandaag om 17:34:23
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
Vandaag om 17:22:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:08:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:00:48
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door tijgernootje
Vandaag om 16:56:49
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door tijgernootje
Vandaag om 16:54:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan in Las Vegas
Vandaag om 16:46:26
Fleischmann nostalgie film door tijgernootje
Vandaag om 16:46:11
Corneliënstadt 2.0 door Corny121
Vandaag om 16:41:44
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door phdirk
Vandaag om 16:25:10
Kopen in de VS door ingenium secundus
Vandaag om 16:16:40
NS modelbaan Hoekdam H0 door barry1972
Vandaag om 15:57:35
Rocrail gebruikersgroep door AlbertG
Vandaag om 15:51:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 15:41:22
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 15:36:42
Ronald bouwt een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:49
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door Bart spruitje
Vandaag om 15:28:35
Van Fleischmann spoor N, naar beginner Märklin spoor h0 digitaal door bask185
Vandaag om 15:25:00
Ombouw DB Donnerbüchse Befehlswagen Weinert 9258 door MacArthur
Vandaag om 15:21:35
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Noud
Vandaag om 15:03:56
Philotrain NS C10c (ex. SS), kit 15c door MathynK
Vandaag om 14:26:39
Cubana door sdz1976
Vandaag om 14:08:19
Problemen met (her)programmeren oude Viessmann 5209. door Jan Bennink
Vandaag om 13:30:11
Relaisbesturing of toch Arduino? door meino
Vandaag om 13:19:36
  

Auteur Topic: Exacttrain 2014 (h0)  (gelezen 25074 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1613
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2015, 11:53:34 »
Zo jammer dat die Hondekop-4 nu weer bij een stel beginners terechtkomt. Die moeten weer eerst uitvinden hoe je zo'n ding maakt, aandrijving en motortje maken dat betrouwbaar is, alles ontdekken... Eindigen we straks weer met een goedbedoeld experiment dat een handjevol mensen koopt, teleurgesteld is, dat hier meldt en hop, weg klandizie. Niemand blij. Kan er geen ervaren bedrijf dat viertje maken? Ik nodig Artitec alsnog van harte uit het viertje netjes in elkaar te zetten. Ik wil er wel twee in mijn tp.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4034
    • Modeltrein projecten
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2015, 11:58:07 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 19322
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2015, 12:10:25 »
Wat heeft 1200blauw dan gemist?
Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat de heren achter Exacttrain onder eigen verantwoordelijkheid een aangedreven model laten produceren. De ervaring leert dat een aangedreven model weer een apart leerproces voor een bedrijf is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7159
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2015, 12:14:48 »
Denk dat de heren voldoende ervaring hebben opgebouwd bij oa LSM. Dus helemaal nieuw is het niet en beginners zijn het ook niet.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2603
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2015, 12:26:09 »
Merkwaardige redenering. Dus 'nieuwe' fabrikanten mogen zich hier niet aan wagen? Überhaupt niet of omdat het de hondekop is? Waar moeten ze dan mee beginnen? Een drieassig locomotiefje?

Ik denk dat de heren heel goed op de hoogte zijn van de eisen die menig modelspoorder stelt. Of ze dat gaan halen is hun bedrijfsrisico. Bovendien, Artitec is ook ergens begonnen toch?
Martijn

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3907
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2015, 12:30:03 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...

En deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!

Gr, Bert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4374
  • Team Mitropa - OHMB
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2015, 12:37:02 »
Een trein aandrijven is niet zo heel moeilijk, als ik zie hoe goed een Lima HK4 al loopt met een Roco-Br215 draaistel en de loading motor uit een oude videorecorder. Maar zaken als afwerking van de mal (gietnaden), zuiverheid van het spuitwerk en opschriften, materiaalgebruik (korrelig kunststof, snel oxiderend goedkoop zamac) en pasvorm van bv ingezette ruiten zijn veel belangrijker. Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld. Ik zeg dit op persoonlijke titel, maar de achtergrond van een ontwerp weegt voor mij wel degelijk, in een eerder geval is dat ook zeer terecht gebleken. Ik ben dus wat terughoudend in mijn enthousiasme.
RETROBAHN A.G.

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3907
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #22 Gepost op: 26 januari 2015, 15:35:34 »
Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld.

Ik herhaal nogmaals: deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!
Andere referenties en berichten betreffende dit verhaal gaat voortaan rechtstreeks de zamboni door..

Gr, Bert

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2060
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2015, 15:36:34 »
Stel je voor dat het ontbreken van een naad in de neus niet past bij de gangbare Piko tweetjes....  :-X
Niels

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2015, 15:43:43 »

Oef!  ;D  ;D

Gerard
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2015, 17:35:24 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop. »
-  Nederlandse treinen en seinen van 1930 tot 1960, da's pas mooi.  -

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 8431
  • Team Mitropa FNDL
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2015, 15:46:41 »
Grappig, een 3D tekening aankaarten als nieuw en in de prijslijst zetten dat het 2016 wordt  ???

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1049
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2015, 16:19:54 »
 ;D ... dat duurt inderdaad nog wel even. Maar ja, we hebben al vaker op een zelfde manier de HK4 aangekondigd gezien en het is er nog niet van gekomen. Losse wagentjes in China laten produceren is een ding, maar een treinstel uitbrengen met de hele service (garantie, onderdelen, etc.) er omheen is een tweede. Kijk maar eens hoe een gerenomeerd bedrijf als Artitec door schade en schange wijs is geworden.

Eerst zien (en meer dan een 3D plaatje ... die kan ook ook in elkaar flanzen) en dan geloven.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 337
  • NS TP IVb-Va (1986-1994)
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2015, 16:21:17 »
Mag hopen dat er geen naad in de neus zit ::)
Gelijkstroom 1:87 NS 1986-1994