Hoe zijn beide Mat'54's gekoppeld? Ik neem aan dat beiden tractie leveren omdat het motortje niet sterk genoeg is voor vier bakken (?). Doe je dat dmv een stroomvoerende koppeling? Of rijden de stellen bij jou nooit een stroomloos blok binnen?Dank je
Ik heb deze ooit als half model gebouwd. Mooi gebouw inderdaad. Zou zo'n hele ook nog wel willen hebben. Binnenkort eens winkelen.
Ik had toen besloten om vanwege mijn tijdperk de airco's niet te plaatsen. Maar misschien kan het wel evengoed.
schitterend!ben wel benieuwd hoe je dat met die 2400 locs hebt gedaan, wil zelf namelijk ook treinen in dubbel tractie/gecombineerd laten rijden.
Ps: word tijd dat er water onder de brug komt
Hoe zijn beide Mat'54's gekoppeld? Ik neem aan dat beiden tractie leveren omdat het motortje niet sterk genoeg is voor vier bakken (?). Doe je dat dmv een stroomvoerende koppeling? Of rijden de stellen bij jou nooit een stroomloos blok binnen?
Volgens mij kan je ook met een motor af hoor. Zelf rij ik met een mat54 en dummy mat46 gekoppeld, geen probleem met de klimspiraal... Ook FRIE gebruikt maar een piko-motor in zijn P(FRIE)ko mat54 viertje.....
Die brug blijft ook fraai om te zien.
Ondanks dat het nog niet af is is dat plaatje met de gele en groene Mat'54 op de brug toch een verrekte Hollands plaatje van wat ik me nog herhinner bij de spoorbrug van Culemborg en treinen kijken in een veldje bij Houten.
Ik heb geen idee wat jouw tijdperk is, maar de airco vond zijn eerste toepassing in de VS in 1924 (uitgevonden in 1902), dus dan moeten ze in 1974 (mijn themajaar) toch wel bruikbaar zijn, nietwaar?
Mijn tijdperk is (zie profiel) nog een paar jaar later dan de jouwe. Tuurlijk bestonden airco's al veel langer. Maar kwamen ze toen al op grote schaal voor? Aan de andere kant een keuze of er gekoelde producten in jouw goederenloods moeten kunnen worden opgeslagen of niet
Ikzelf twijfel nog steeds over de gele Piko hondekop. Als ik hem in de winkel zie vind ik hem veel meer een plastic look hebben dan de groene (heb ik ook bij de Rivarossi mat '46). Maar bij de jouwe lijkt het wel mee te vallen. Hmmmm.
Die Mat '46 4 is wel fraai zeg!
Die van Brabantportalen van Railz zijn inderdaad ook fraai! Alleen met die kunststof exemplaren zit je weer met de vaste hart op hart afstand bij dubbelspoor. Voor mijn dijkje ben ik uitgegaan van 5 cm wat behoorlijk overeenkomt met de echte wereld. Houd jij de standaard geometrie aan van de rails die je gebruikt?
Die mat 46 (4tje) is idd heel mooi, klein beetje jammer van de donkere reclame banen.Maar kan je er wat meer over vertellen.