Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Keska
Vandaag om 22:15:16
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:12:01
19 Toen door R1954
Vandaag om 21:46:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
Vandaag om 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:01
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 21:38:47
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 21:32:13
Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door CHH
Vandaag om 21:18:34
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:14:12
LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 21:11:54
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door Servé
Vandaag om 21:07:30
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
Vandaag om 21:04:03
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Eric B
Vandaag om 21:01:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
Vandaag om 20:47:40
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:37:22
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
Vandaag om 20:33:52
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
Vandaag om 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronald Halma
Vandaag om 20:23:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
Vandaag om 19:22:10
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11

Auteur Topic: Eurospoor 2013 - hoe was het en wat hebben we gekocht  (gelezen 50665 keer)

Simplex

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2013 - hoe was het en wat hebben we gekocht
« Reactie #60 Gepost op: 26 October 2013, 21:16:27 »
Btw... *zeikmodus aan*

Het prefereren door de strandman aan de Deense module maakte mij nieuwsgierig..

Die werd snel getemperd toen ik dit samenraapsel van Noorse en Deense invloeden zag.
De bouwer was erg over zichzelf en zijn module tevreden. Het was een fantasie baantje
wat vooral werd bereden met Duits materieel. Met zijn 30 jaar ervaring vond hij zijn
module van hoog niveau, die in zijn eigen land niet zoveel te zien was. Nou wil ik niet
zeiken, maar zowel ik als Gert kennen wel betere voorbeelden van Deense juweeltjes.
Op vragen over het bouwen werd niet echt geantwoord, gebruik van materialen ook niet.
De afwerking van de bakken zelf was net als het geheel op de baan niet Deens. Het leek
meer op een baantje wat even snel zonder goed plan in elkaar was geflanst. Nee, het
uitgebreid fotograferen voor het volgende nummer van een bekend blad is in mijn ogen
zonde van het werk geweest. Dit was de uitglijders van deze editie van Eurospoor 2013.

*zeikmodus uit*
Mvh Steef

Gert1

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 26 October 2013, 21:21:49 »
Het enige wat er Deens aan dat baantje was, waren de bouwer en zijn vrouw...
Voor de rest had dit, behalve de wat Deens aandoende namen, niets met Denemarken te maken.
En inderdaad, ik heb wel betere Deense banen gezien.
Ik durf zelfs wel te wedden dat het gros van wat er op dit moment in Stoholm te zien is, een hoger niveau heeft.

mvg,
Gert

De Burgemeester van Hespedam

• Offline Offline
    • Hespedamse Tramweg Maatschappij
« Reactie #62 Gepost op: 26 October 2013, 21:42:20 »
Hallo,

Als gast van Jophispoor was ik vandaag bij Eurospoor.
Heb niet veel trams gezien. Daarom kocht ik bij GM&S een NZH wachthuisje en een "heren toilet". zie de foto.
Was een fijne middag, heb genoten van al dat moois

Hartelijke groet,
Niek
« Laatst bewerkt op: 26 October 2013, 21:45:50 door De Burgemeester van Hespedam »

Ivo vS

• H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
« Reactie #63 Gepost op: 26 October 2013, 22:14:53 »
Vanochtend even een bezoekje gebracht aan de beurs. Even wat banen bekeken maar omdat ik in de korte tijd (+/-1,5uur) ook nog wat wilde scoren. Dus in volle vaart de kraampjes langs opzoek naar wat leuk epoche 2 materiaal voor een zacht prijsje.
Resultaat: twee schwerlastwagen, een tankwagon, een halftrack, 2 auto's, 2x paard en wagen en een op leetijd geraakte Br18.4.

Met dank aan Ronald voor het testen, ze rijdt als een trein ;D.
en

Ik ben weer tevreden.

Groet,

Ivo vS
groet,

Ivo vS

KoploperMau

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 26 October 2013, 23:04:54 »
Eurospoor was leuk dit jaar, beter dan vorig jaar in mijn opinie! Ik ben vrijdag heen geweest en had nu eindelijk wat tijd voor een verhaaltje.

s'Ochtends omstreeks 07:30 ging mijn wekker en om 08:37 precies (twee minuten vertraging) vertrok de trein uit Alkmaar Noord op weg naar Utrecht Centraal. Daar aangekomen de trein uitgestapt en op weg gegaan naar de Jaarbeurs. Via ingang oost naar de kassa getogen. Uiteraard online vergeten kaartje te kopen dus in de rij gaan staan voor een kaartje. Zo'n tien minuten later liep ik de circustent binnen. ;D

Binnengekomen bleek dat er voor het evenement zelf ook nog kassa's waren. Bord bij de andere kassa's dat zegt dat de kaartverkoop achter je plaatsvind is dus de reinste onzin. Wist niet waar ik moest beginnen, dus lukraak wat kramen bekeken.

De missie van vandaag: Het kopen van een NS1858 'Zaandam' en een set Arcitec DDM-1 met drie extra tussenrijtuigen. Nadat ik welgeteld één handelaar bekeken had viel mijn oog op de raadplaat van vrijdag. Een grensovergang Nederland - België ergens in het land. Stond nog geen tien seconden te kijken of werd al aangesproken door iemand. Had geen idee wie en heb ook geen naam gevraagd, besef ik me nu. Na even nagedacht te hebben geraden voor de overgang Weert - Mol en met Google Maps gekeken hoe het dorpje daar heet. Helaas was dat niet goed.  ;D

Daarna naar de tweedehands markt getrokken en onderweg nog wat handelaren bekeken. Toen kwam de markt in beeld en ben ik eigenlijk rechts begonnen en kwam ik vrij snel terecht bij Hobby Huis Kuipers. Daar was het nog niet druk en heb even staan kijken toen mijn oog viel op een set Beneluxrijtuigen met een Serie 25. Zes rijtuigen, een stuurstand, en de loc voor het luttele bedrag van... €100... Was eigenlijk meteen verkocht en heb de set meegenomen.

Kortgezegd is plan DDM-1 jammerlijk gefaald omdat de kraam bij Kuipers zoveel leuke dingen had dat ik wel moest blijven staan en kijken. Nadat ik de Beneluxset namelijk had bekeken en had teruggelegd om even na te denken, viel mijn oog op containerdraagwagens die zonder verpakking in een grote doos lagen. DB, NS, B-Cargo, alles zat ertussen. De wagens eens even goed bekeken en wat bleek? Precies iets waar ik eigenlijk nog naar op zoek was, moderne Nederlandse containerdraagwagens. Na wat zoeken en wat kijken tien stuks uitgezocht en ik mocht ze meenemen voor €100 in plaats van €125! Nog wat verder kijken leverde op dat er ook nog locs zonder verpakking lagen. Deze Piko Railpool loc heb ik ook nog meegenomen:

Daarna maar eens verder getrokken. Plan DDM-1 was van de baan, of enkel nog zonder tussenrijtuigen. Een NS1858 voor een leuke prijs misschien. Maar een rondgang over de beurs leverde allleen maar hoge prijzen op. Ik heb besloten de DDM-1 set langzaam bij elkaar te kopen. Elke beurs een rijtuigje. Aan het einde nog even terug gegaan naar Kuipers en nog wat goederenwagens meegenomen voor een leuke prijs... Eigenlijk heb ik alleen bij die kraam iets gekocht, als we de broodjes en de decoder voor de Piko loc niet meetellen!  ;D (y)

Hele leuke Eurospoor gehad en drie treinen kunnen complementeren! Nu rustig nadenken over de volgende set. :)

Groet,
Koplopermau

Gert1

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 26 October 2013, 23:11:56 »
Daarna naar de tweedehands markt getrokken en onderweg nog wat handelaren bekeken.

Waar je maar zin in hebt... Ik vind hun handelswaar vele malen interessanter!  :P ;)

Toen kwam de markt in beeld en ben ik eigenlijk rechts begonnen en kwam ik vrij snel terecht bij Hobby Huis Kuipers. Daar was het nog niet druk en heb even staan kijken toen mijn oog viel op een set Beneluxrijtuigen met een Serie 25. Zes rijtuigen, een stuurstand, en de loc voor het luttele bedrag van... €100... Was eigenlijk meteen verkocht en heb de set meegenomen.

Een loc, zes rijtuigen en een stuurstand voor 100 euro?  :o
Welke merk was dat?

mvg,
Gert

lokpaint

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 26 October 2013, 23:23:02 »
Hoi

Vrijdag geweest, eigenlijk alleen om op de tweedehandsmarkt wat rond te snuffelen.
Groot mijn verbazing (en vreugde)  omdat ik 2 door mij al zeer lang gezochte items heb kunnen aanschaffen.

Ten eerste een Heris DE2500. Weliswaar een dummy, maar de basis voor de UMAN is wel gelegd.
Ten tweede een in vrijwel nieuwstaat verkerende märklin ASEA Rc1 uit pakweg 1965. Natuurlijk met die 'coole' print-doos die erbij hoort.
Tenslotte een in nogal desolate staat verkerende märklin Nohab Di3. Voor 35 euro kon ik deze niet laten liggen, en op mijn baantje ziet de enigszins verweerde lak er zelfs no goed uit ook.

Bart

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #67 Gepost op: 26 October 2013, 23:26:33 »
Het was weer een prima dag!
Ik heb me vandaag grotendeels opgehouden in de Team Mitropa-stand, druk bezig met materieel solderen en uitleggen dat het écht niet moeilijk is. Ik hoop dat ik wat mensen heb weten te overtuigen. Zeer veel belangstelling gehad, er stonden steeds minstens drie mensen voor m'n neus, soms stonden er acht of tien belangstellenden. Vandaag ook meer kinderen dan gisteren, ondanks dat het vakantie was.

Ik had ook mbt de ene brugpijler die mee was ( ik had niet de hele Rhenense brug mee) niet te klagen, verschillende mensen hebben uitgelegd gekregen hoe ik de specifieke vorm heb gemaakt en waarvan en hoe de natuursteen-uitstraling bereikt is. Niet alleen verschillende Nederlanders en Belgen, maar ook lagen er op zeker moment  en twee Fransen op hun knieën voor de tafel. Dan heb je even weer al je schoolfrans nodig om de bouwmethodieken duidelijk te maken  :-\ . Ik heb ze wel kunnen overtuigen dat OnTraXs 2014 een absolute aanrader is, want dan zijn beide brugdelen in actie te zien in combinatie met Rhenen. Ik verheug me er nu al op!
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #68 Gepost op: 26 October 2013, 23:37:16 »
Ow Gert schaamteloze zelfpromotie  ;) ;D

Hans Wolbers

• Offline Offline
    • OV Website
« Reactie #69 Gepost op: 27 October 2013, 00:01:43 »
Twee dagen geweest.
Een erg geslaagde beurs. Nog een paar leuke modelbanen gezien en een aantal koopjes heb gevonden:

Bij Kuijpers:
2 x Piko Benelux hondekop donkerpaarse kleurstelling, NMBS+NS versie, uit de collectie van een verzamelaar

Bij Brekelmans:
1 x Roco Plan V 63160 analoog, nog even decodertjes scoren maar dan nog steeds ernstig goedkoop

Bij een Duitse Noch'er:
1 x Grassmaster 2.0

Verder aan de haak geslagen nog:
1 x Noch bankjes
3 x Noch poppetjes
1 x ballast Anita Decor, eens kijken of dat beetje past bij Fleischmann profi
1 x ESU switchpilot extension

Voor mijn neef nog gescoord:
2 x Peco railspijkers
1 x secondenlijm bij Jophispoor

Voor zoontje collega gescoord:
1 x Eurospoor kalender poster

En de boekcollectie nog uitgebreid bij Railpress met:
Wadlopers en Buffels & GTW's en Lints
Spoor editie 24
Treinen in beeld 6
Elektrische locomotieven made in Europe

Rubedino

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 27 October 2013, 00:09:11 »
Druk en vermoeiend. Hele leuke dingen vandaag meegemaakt en zeer bedroevende zaken.......

Morgen nog 1 dag en hopelijk maakt die alles weer goed.

En ja 1 van de leukste dingen was toch wel het winnen van een Dremel door mijn zoon!

lokpaint

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 27 October 2013, 00:12:02 »
Heb je ook wel verdiend na al dat stof-happen   :D

bart

Rubedino

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 27 October 2013, 00:21:19 »
Ze hadden vandaag een goede stofzuiger mee Bart  ;D ;D  (y)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #73 Gepost op: 27 October 2013, 04:44:40 »
Waar je maar zin in hebt... Ik vind hun handelswaar vele malen interessanter!  :P ;)

Een loc, zes rijtuigen en een stuurstand voor 100 euro?  :o
Welke merk was dat?

mvg,
Gert
Geen LS-Models hoop ik... :o
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Richey

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 27 October 2013, 08:12:19 »
Pfff... ik baal wel als ik dit allemaal lees hoor... Het is dat ik het hele weekend druk ben... (op de Love en Marriage beurs...  ::)). Gelukkig heb ik nog wel een "vleugje" BNLS bij me, genaamd IVAR (met dank aan Karst voor het idee):

(maar misschien maak ik er ooit stiekem nog wel eens een treinbaan van :-D)

Groet,

Richard