Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loof soorten door Voske
Vandaag om 22:06:57
Wisselsymbool veranderen Ecos2 door Hasenwald
Vandaag om 22:05:35
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
Vandaag om 22:02:43
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 22:00:40
Bezetmelding voor gevorderden? door Hasenwald
Vandaag om 21:53:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 21:52:22
Beneluxforum Kalender 2021 door bosje77
Vandaag om 21:51:16
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 21:47:00
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door Remunj
Vandaag om 21:45:45
Welke Roco koppelingen heb ik nodig? door Hans Gvz
Vandaag om 21:43:31
Digikeijs DR4024 + DR4021 (bezetmelding) + bezetmelding (Rosoft) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:38:30
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 21:34:55
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door mDDM
Vandaag om 21:34:05
Blok kleurt niet mee in Koploper. door Rinuswaardenburg
Vandaag om 21:32:03
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door henk
Vandaag om 21:30:12
Drukke spoorlijn Den Dolder? door richardvandijk
Vandaag om 21:16:19
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door CC72067
Vandaag om 21:02:29
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door spoorijzer
Vandaag om 20:55:35
Waar is kurkplaat te koop ? door Frank 123
Vandaag om 20:35:18
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door ingenium secundus
Vandaag om 20:24:08
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door jerrytrein
Vandaag om 20:00:27
Falkenheim door Falcon10
Vandaag om 19:50:19
EifelBurgenBahn door Wim Hesselink
Vandaag om 19:46:48
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 19:42:38
Situatie Eurostar kritisch door Joshua
Vandaag om 19:37:04
Projekt 083-338 door Wim Hesselink
Vandaag om 19:18:29
Vragen over keerlus, en benodigde digitale onderdelen. door Juroen
Vandaag om 19:09:07
Restauratie TEE treinstel door Dwergsein
Vandaag om 18:50:13
100x "Het is Weekend" foto's! door basjuh1981
Vandaag om 18:45:33
Roco 2e MultiMaus aansluiten, welke kabels nodig? door Ronald Koerts
Vandaag om 18:42:29
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 13120 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.