Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 19:49:13
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 19132 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 October 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 December 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 December 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 March 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 March 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 February 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 October 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.