3-rail vraagt doorgaans minder onderhoud dan 2-rail. Het is bedrijfszekerder. Ik rijd Märklin, drierail dus, op M- en C-rails, NS. In het zicht wil ik K-rails gaan leggen, maar zover ben ik nog niet. Een jaar of vijf geleden kwam ik ook op een moment dat er een baan werd afgebroken en er (dus) weer een keuzemoment was.Mijn overwegingen om door te gaan met Märklin waren als volgt:1. bedrijfszekerheid;2. veel Märklin-materieel en rails al aanwezig, dus ombouwen of verkopen, beiden kost geld;3. Er is tegenwoordig voldoende NS-materieel voorhanden, ook van andere fabrikanten voor 3-rail;4. nostalgische redenen - zelfs spullen waar ik als kind mee speelde rijden nog steeds rond.Met name punt één en twee waren voor mij een goede reden om niet over te stappen. De puko's storen mij niet voldoende om er een flink bedrag tegenaan te gooien. Alleen vallen de puntcontacten natuurlijk wèl op. Als ik jou hoor praten over flenshoogten en railprofielen, dan denk ik dat je je daar zeker aan gaat storen. Over M/rails praat ik dan maar helemaal niet. Ik denk dan ook dat je overwegingen anders zullen zijn, zeker als het aanbod in US-materieel voor 2-rail groter is en je niet voldoende hebt aan hetgeen Märklin aanbiedt. Hier op het forum hebben meer mensen de overstap gemaakt van 3- naar 2-rail. Andersom hoor je zelden. Succes met het maken van de voor jou juiste keuze!
Wat ik wel vaak lees is dat de RP25 wielen in de Roco wissels weg zakken.
Tillig is er in varianten : bruniert en not bruniert