Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 19:51:29
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 19:29:10
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:26:38
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronaldk
Vandaag om 19:25:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 19:25:02
Modelwensen 2026 door Forever Rocofan
Vandaag om 19:22:24
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 19:09:07
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
Aansluiting Bezetmelding door Ronaldk
Vandaag om 17:47:08
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:12:17
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:48:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:44
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 16:28:38
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Quinzeedied
Vandaag om 16:20:58
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 16:04:13
Klein baantje om de Kerstboom heen door Keska
Vandaag om 16:01:34
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 15:59:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:42:40
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Ronald Halma
Vandaag om 15:23:59
  

Auteur Topic: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk  (gelezen 1709 keer)

BR103

  • Gast
Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
« Gepost op: 24 July 2007, 10:17:25 »
Bezit enige Fleischmann jaren 60 wagons en rijtuigen en heb die voorzien van profikoppelingen 6516 of 6517, maar voor bochten met radius 358 blijken deze koppelingen te kort op de bufferbalk zitten en tillen de wagons elkaar uit de rail.
Met de wagons maak ik nu combinaties (oudere aan nieuwere modellen) om dit te voorkomen.
Zijn er nog andere, betere oplossingen?

PS
De wagons/rijtuigen zijn 4-assers met koppeling aan draaistel (1491, 1500T, 1504, 1505).

Robert
« Laatst bewerkt op: 24 July 2007, 10:19:39 door Robert »

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
« Reactie #1 Gepost op: 24 July 2007, 10:53:53 »
De Fl.koppelingen zijn kortkoppelingen, terwijl die oude wagens daarvoor geen mechanisme hebben. 2 mogelijkheden: a/ verlengen van de koppelingen, zodat ze verder uitsteken (tezij dit het probleem niet is maar bijv. het klemlopen tegen trapjes )  b/ inbouwen kortkoppelmechanisme.
Beide opties lijken mij niet erg zinvol voor deze wagens en vereisen nogal wat ombouw.

Maarten

BR103

  • Gast
Re: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
« Reactie #2 Gepost op: 24 July 2007, 12:45:44 »
Bedankt voor snelle reaktie.
Wat is optie /b? Via art.nr. 6570 misschien?
« Laatst bewerkt op: 24 July 2007, 22:09:37 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »