Ik heb de rails gelegd, het probleem met mijn bochtwissel opgelost (hoop ik) en ben nu toe aan het verlijmen van de rails.Ik ga de baan echter met koploper besturen.Dus moet ik eerst de baanvakken en de positie van de bezetmelders bepalen.Hier heb ik echter jullie hulp bij nodig, want ik heb een paar vragen.Hierbij mijn huidige eerste opzet:Ik heb hierbij de volgende vragen:- Bij een lange trein (van rechts) zullen zowel blok 2 als blok 3 gebruikt worden. Dit gaat goed met de huidige opzet. Echter als de trein van blok 11 naar blok 2 gaat is 1.14 de eerste bezetmelder. Of is het beter om in (het kleine) blok 2 toch 2 bezetmelders te leggen?- Zelfde vraag geldt ook voor Blok 1.- Wat is verstandig met de twee ? te doen. Ook detecteren of niet?- De binnenkomstmelder van blok 9 en blok 10 is 1.11 van blok 8. Verstandig??- Blok 4, blok 5 en blok 6 opdelen in twee stukken, zodat er twee korte treinen kunnen staan?- Neem ik 1 of 2 raillengtes voor de bezetmelders (bij de langere baanvakken)?- De trein van blok 8 moet via blok 2 naar blok 11 en dan naar blok 7. Stoppen in blok 2 kan niet bij 1 bezetmelder. Dus doorrijden??Samengevat: Ik ben een beetje zoekende.
Misschien dat dat naast Wim, Stoker en IJzerenHein nog iets voor je kunnen betekenen?
Ik heb hierbij de volgende vragen:- Bij een lange trein (van rechts) zullen zowel blok 2 als blok 3 gebruikt worden. Dit gaat goed met de huidige opzet.
Echter als de trein van blok 11 naar blok 2 gaat is 1.14 de eerste bezetmelder. Of is het beter om in (het kleine) blok 2 toch 2 bezetmelders te leggen?
- Zelfde vraag geldt ook voor Blok 1.
- Wat is verstandig met de twee ? te doen. Ook detecteren of niet?
- De binnenkomstmelder van blok 9 en blok 10 is 1.11 van blok 8. Verstandig??
- Blok 4, blok 5 en blok 6 opdelen in twee stukken, zodat er twee korte treinen kunnen staan?
- Neem ik 1 of 2 raillengtes voor de bezetmelders (bij de langere baanvakken)?
- De trein van blok 8 moet via blok 2 naar blok 11 en dan naar blok 7. Stoppen in blok 2 kan niet bij 1 bezetmelder. Dus doorrijden??
Jou baanplan zit best lastig in elkaar met die korte blokjes, maar dat maakt het ook leuk. Ik zal eens een poging wagen.
Dat vraag ik me af. 1.2 is de inrijmelder voor Blok 2, 1.3 is de inrijmelder voor blok 3. Als je 1.3 (of 1.2) stopmelder maakt van blok 2 dan bestaat blok 3 dus eigenlijk niet.
Volgens mij kun je 1.14 niet als inrijmelder voor Blok 2 (of 1) gebruiken. Je zou een bezetmelder aan een van de wissels kunnen hangen. Ik zou twee melders in blok 2 proppen.