Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
DJV
Vandaag
om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 01:25:17
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 01:22:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 00:57:39
Duits transport, waar in NL?
door
Spelfaut
Vandaag
om 00:54:45
Rondom Charlois
door
ArjanB
Vandaag
om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje
door
eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867
door
einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3
door
Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025
door
borotof
25 October 2025, 17:19:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
HSM C10c's, suf werk...
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: HSM C10c's, suf werk... (gelezen 5116 keer)
1795
Offline
Berichten: 1546
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #15 Gepost op:
07 August 2007, 18:23:03 »
Maakt allemaal niet veel uit waar ze van zijn, ze rijden wel op een baan, ik ik heb tot nu toe nog bijna nergens een trein gezien met philo coupe rijtuigen.
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #16 Gepost op:
07 August 2007, 19:02:27 »
Citaat van: Ries op 07 August 2007, 10:45:57
I need to say more
Ze zijn van
kunstof
!
you need to say nog veel more: "st". Dan wordt 't kun
st
stof
En Philotrain-kitjes zijn veel makkelijker te solderen dan styreen
«
Laatst bewerkt op: 07 August 2007, 19:09:59 door Reinier
»
Gelogd
Reinier
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #17 Gepost op:
07 August 2007, 20:09:10 »
Ik heb ook zelden echt een stam philo's gezien... Ik vermoed dat dat komt omdat die dingen nou eenmaal vrij kritisch zijn qua rijeigenschappen (grote boogstralen nodig) en vrij zwaar zijn... De philo-locs trekken nou niet bepaald als een beer dus met een bak of 3, 4 houdt het wel op. (nog afgezien van het bedrag dat er op de baan staat als een philo-loc met 4 bakken langskomt... dat wil je neit van de baan af laten kletsen)
De coupébakken die ik maak hebben altijd maar een klein beetje of helemaal geen ballastlood, net genoeg om in het spoor te blijven eigenlijk. Vandaag heb ik voor de grap nog eens mn 5800 voor de trein gezet (geen antislipbanden) en die kreeg het hele spul niet alleen weg, maar ook (weliswaar onder protest en met enig doorslaan) door de 45 cm-bochten. (45 cm mag geen boog heten, das een bocht
)
Nou ja, al met al zijn de philo's geschikter om in een vitrine te zetten en er van 10 centimeter naar te turen en te bewonderen hoe strak ze zijn, dit spul moet gewoon met 90 schaalkilometer in een lange sleep komen langsstuiven en t komt net zo goed over. Net wat je belangrijker vindt
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #18 Gepost op:
07 August 2007, 20:27:32 »
Via de Stichting Doorreis weet ik wat een stam Philotrainrijtuigen weegt. Dat valt best mee, het messing is vrij dun en extra gewicht zit er niet in. Dat je ze nooit ziet rijden komt doordat a) doordat vrijwel niemand er zo veel in de collectie heeft, b) omdat men bang is dat ze gejat worden, c) omdat er meestal geen fatsoenlijke koppelingen op zitten en d) omdat ze inderdaad niet door krappe bogen lopen vanwege onvoldoende speling tussen de draaistellen en de treeplanken.
Overigens, strak zijn Philotrains wel maar ik vind de detaillering persoonlijk vrij vlak, voor een houten rijtuig eigenlijk té vlak... die plastic rijtuigen zouden er van een afstandje wel eens 'echter' uit kunnen zien.
Ik kan als basis voor de ombouw trouwens ook de tweeassige 'Windbergbahn'-coupérijtuigen van Piko en de draaistellen van oude Rivarossi/Trix coupérijtuigen (FS Italia) aanbevelen, die komen volgens mij nog beter nog dichter in de buurt...
Arjen.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #19 Gepost op:
07 August 2007, 20:50:52 »
Ja, die windbergwagentjes ken ik, daar heb ik al eens een C8 van gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/exHSM_C8_1.JPG
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/exHSM_C8_2.JPG
Inderdaad mooier dan die oude liliput-rommel maar dat liliputspul had ik nog liggen, klopt beter voor deze C10c's (deuren met ronde hoeken en geen ventilatierooster erboven) en is een stuk goedkoper (dit drieassertje kostte alleen aan sloopzooi al een schokkende €17,50, te weten twee windbergbakjes a €5 en een roco vierdeklassepruis van €7,50 voor het onderstel en de deurraampjes, die passen namelijk precies
) Toen moest het onderstel nog verlengd worden, nu loopt ie wel maar net echt fantastisch omdat de buitenste assen zo ver uit elkaar staan dat het enigszins wringt in de bogen (de middenas heeft genoeg speling).
De windbergwagentjes zijn wel weer bruikbaar voor een C11 als je eventjes een oogje dichtknijpt omdat een C11 helemaal rechte wanden heeft en die van de windbergjes nog een lichte bolling hebben. Omdat ik nog een hoop windbergjes heb liggen waag ik me daar toch nog wel een keer aan denk ik. Meteen ook nog maar een C8c erbij maken
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
HSM C10c's, suf werk...