Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
07 September 2025, 23:27:50
Mijn-bouw Indonesie
door
MOVisser
07 September 2025, 23:06:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
07 September 2025, 22:59:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0
door
NS264
07 September 2025, 22:48:19
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
henk
07 September 2025, 22:19:48
Raadplaatje
door
grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Erwin 054
07 September 2025, 22:12:37
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm)
door
frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze
door
Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
07 September 2025, 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
07 September 2025, 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
einte
07 September 2025, 19:38:57
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
07 September 2025, 19:37:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
07 September 2025, 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
henk
07 September 2025, 16:26:56
Welke winkel voert deze merken?
door
Wim1969
07 September 2025, 15:51:58
44 Roco vs 44 Brawa
door
Nico Hoogerwerf
07 September 2025, 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
07 September 2025, 13:23:27
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
07 September 2025, 11:33:42
Minder wissels
door
Eric B
07 September 2025, 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
07 September 2025, 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
07 September 2025, 08:23:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
HSM C10c's, suf werk...
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: HSM C10c's, suf werk... (gelezen 5023 keer)
1795
Offline
Berichten: 1539
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #15 Gepost op:
07 August 2007, 18:23:03 »
Maakt allemaal niet veel uit waar ze van zijn, ze rijden wel op een baan, ik ik heb tot nu toe nog bijna nergens een trein gezien met philo coupe rijtuigen.
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3355
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #16 Gepost op:
07 August 2007, 19:02:27 »
Citaat van: Ries op 07 August 2007, 10:45:57
I need to say more
Ze zijn van
kunstof
!
you need to say nog veel more: "st". Dan wordt 't kun
st
stof
En Philotrain-kitjes zijn veel makkelijker te solderen dan styreen
«
Laatst bewerkt op: 07 August 2007, 19:09:59 door Reinier
»
Gelogd
Reinier
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #17 Gepost op:
07 August 2007, 20:09:10 »
Ik heb ook zelden echt een stam philo's gezien... Ik vermoed dat dat komt omdat die dingen nou eenmaal vrij kritisch zijn qua rijeigenschappen (grote boogstralen nodig) en vrij zwaar zijn... De philo-locs trekken nou niet bepaald als een beer dus met een bak of 3, 4 houdt het wel op. (nog afgezien van het bedrag dat er op de baan staat als een philo-loc met 4 bakken langskomt... dat wil je neit van de baan af laten kletsen)
De coupébakken die ik maak hebben altijd maar een klein beetje of helemaal geen ballastlood, net genoeg om in het spoor te blijven eigenlijk. Vandaag heb ik voor de grap nog eens mn 5800 voor de trein gezet (geen antislipbanden) en die kreeg het hele spul niet alleen weg, maar ook (weliswaar onder protest en met enig doorslaan) door de 45 cm-bochten. (45 cm mag geen boog heten, das een bocht
)
Nou ja, al met al zijn de philo's geschikter om in een vitrine te zetten en er van 10 centimeter naar te turen en te bewonderen hoe strak ze zijn, dit spul moet gewoon met 90 schaalkilometer in een lange sleep komen langsstuiven en t komt net zo goed over. Net wat je belangrijker vindt
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #18 Gepost op:
07 August 2007, 20:27:32 »
Via de Stichting Doorreis weet ik wat een stam Philotrainrijtuigen weegt. Dat valt best mee, het messing is vrij dun en extra gewicht zit er niet in. Dat je ze nooit ziet rijden komt doordat a) doordat vrijwel niemand er zo veel in de collectie heeft, b) omdat men bang is dat ze gejat worden, c) omdat er meestal geen fatsoenlijke koppelingen op zitten en d) omdat ze inderdaad niet door krappe bogen lopen vanwege onvoldoende speling tussen de draaistellen en de treeplanken.
Overigens, strak zijn Philotrains wel maar ik vind de detaillering persoonlijk vrij vlak, voor een houten rijtuig eigenlijk té vlak... die plastic rijtuigen zouden er van een afstandje wel eens 'echter' uit kunnen zien.
Ik kan als basis voor de ombouw trouwens ook de tweeassige 'Windbergbahn'-coupérijtuigen van Piko en de draaistellen van oude Rivarossi/Trix coupérijtuigen (FS Italia) aanbevelen, die komen volgens mij nog beter nog dichter in de buurt...
Arjen.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: HSM C10c's, suf werk...
«
Reactie #19 Gepost op:
07 August 2007, 20:50:52 »
Ja, die windbergwagentjes ken ik, daar heb ik al eens een C8 van gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/exHSM_C8_1.JPG
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/exHSM_C8_2.JPG
Inderdaad mooier dan die oude liliput-rommel maar dat liliputspul had ik nog liggen, klopt beter voor deze C10c's (deuren met ronde hoeken en geen ventilatierooster erboven) en is een stuk goedkoper (dit drieassertje kostte alleen aan sloopzooi al een schokkende €17,50, te weten twee windbergbakjes a €5 en een roco vierdeklassepruis van €7,50 voor het onderstel en de deurraampjes, die passen namelijk precies
) Toen moest het onderstel nog verlengd worden, nu loopt ie wel maar net echt fantastisch omdat de buitenste assen zo ver uit elkaar staan dat het enigszins wringt in de bogen (de middenas heeft genoeg speling).
De windbergwagentjes zijn wel weer bruikbaar voor een C11 als je eventjes een oogje dichtknijpt omdat een C11 helemaal rechte wanden heeft en die van de windbergjes nog een lichte bolling hebben. Omdat ik nog een hoop windbergjes heb liggen waag ik me daar toch nog wel een keer aan denk ik. Meteen ook nog maar een C8c erbij maken
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
HSM C10c's, suf werk...