Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Database software door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:39:15
Acme nieuwe ICNG door Daan!
Vandaag om 11:34:02
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 11:27:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:15:30
Au bord de la Cèze door wob
Vandaag om 11:15:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:11:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 11:06:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:05:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:03:53
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 10:57:58
Minder wissels door sncf231e
Vandaag om 10:57:11
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:56:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 10:46:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:40:36
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Bor de Wolf
Vandaag om 10:15:33
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Joz
Vandaag om 10:09:22
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 09:59:09
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 09:50:39
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 09:28:05
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 09:23:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door puntenglijder
Vandaag om 09:11:45
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 00:21:59
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door sdz1976
30 August 2025, 23:57:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door meino
30 August 2025, 22:54:11
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door raymond erdtsieck
30 August 2025, 22:50:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
30 August 2025, 22:32:11
bruine roco 2400 + zwaailichten door Rob Ellerman
30 August 2025, 22:29:34
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 August 2025, 22:09:27
Da's Daz 2 door Huup
30 August 2025, 22:04:00
Lekstroom ledverlichting bij aarding op chassis door Herb73
30 August 2025, 22:03:32

Auteur Topic: Plan E fietsenrijtuig  (gelezen 57273 keer)

Remystoom

• Offline Offline
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Plan E fietsenrijtuig
« Reactie #45 Gepost op: 09 July 2013, 22:59:03 »
Opzicht is het geen slecht idee, maar het had beter gekund.

Grtjes Remy
« Laatst bewerkt op: 10 July 2013, 10:53:47 door Remystoom. Reden: te streng »
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #46 Gepost op: 09 July 2013, 23:10:49 »
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst stevig baalde dat ik dit moest laten lopen. 't Is hier ook crisis tijd.  :-[
Maar wat ik zie, doet mijn vervelende gevoel snel verdwijnen.

Maar ik wil wel zeggen dat hier iemand veel en hard aan gewerkt heeft. Dat het dan dit resultaat heeft, zal de perso(o)n(en) in kwestie ook niet een goed gevoel geven. Onder druk wordt alles vloeibaar toch? Ik heb geen idee wat zich op de achtergrond allemaal heeft afgespeelt mbt werkdruk, planning,  afspraken, materiaal etc.... Ik denk echter wel dat dit niet het beoogde resultaat was van alle betrokkenen. Dus om nu hard van leer te trekken tegen een goed bedoelde actie, vind ik wel jammer. Ook al vind ik zelf dat de kwaliteit te wensen overlaat. Er zijn echter ook andere manieren om dit te ventileren.
Liever langer wachten en een kwalitatief goed product lijkt me het devies in dit soort acties. Ik denk dat de meesten daar wel begrip voor kunnen opbrengen.

Ik hoop dat er een oplossing komt voor alle gevallen waarin het spuitwerk te wensen over laat. Betekent wel weer extra werk waar niemand op zit te wachten volgens mij.

Groet,

Edsko

HeRo

• Offline Offline
    • Bouwdraadje bij de buren.
« Reactie #47 Gepost op: 09 July 2013, 23:48:55 »
Ik heb vandaag een acceptabel model uitgezocht .
Ik had er een besteld en wil hem toch graag hebben.
Maar eigenlijk is het om te janken. :'(  Ik heb bijna medelijden met de winkelier.
Enige wat er echt positief uitspringt is de bedrukking.

De fabrikant zou zich moeten schamen.Dit zie je toch in je proef / 1e model voor je de hele serie maakt?
Als ze die bovenste bies wat smaller hadden gemaakt was het een prima rijtuig geweest.
Jakob heeft het op de vorige pagina een stuk slimmer aangepakt.Gewoon de lijn van de regengootjes aanhouden.
En het unieke exemplaar op Groterdam is ook op die manier gespoten.(is dus niet van deze serie.)

Mvg,Robin

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 09 July 2013, 23:49:45 »
Dus om nu hard van leer te trekken tegen een goed bedoelde actie, vind ik wel jammer.

Toch zit er een verschil tussen een model dat door de fabrikant zelf wordt geleverd en een model dat door een derde partij is nabewerkt.

Even opgezocht: een Plan E postrijtuig kost €55. Dus je betaalt €65 voor het spuiten. Als je een uurloon telt van pak 'm beet €30 ('t is bepaald geen hooggeschoold werk), dan zou je twee uur per rijtuig bezig zijn, inclusief afplakken, voorbereiden, in de doosjes doen, enzovoorts.

Als ik die foto's zie, heb ik niet het idee dat er zoveel tijd in is gaan zitten.

Ik ga er verder niet op in; ik ga geen jaren '80/'90 ICR met fietsenrijtuig samenstellen en dus heb ik er geen last van, maar ik kan me goed voorstellen dat velen de prijs/kwaliteits-verhouding aan de scheve kant vinden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

lokpaint

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 10 July 2013, 00:13:59 »

't is bepaald geen hooggeschoold werk

Hoi

Dus je mag een hoog loon vragen als je niks kan, maar hoog opgeleid bent.
Maar als je iets kan waar je maar een lage opleiding voor nodig hebt dien je automatisch weinig te verdienen.

Goede mentaliteit dit. >:( >:(

Bart

Rubedino

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 10 July 2013, 00:19:45 »
 ;D

Jongens en Meisjes:

Er liggen er hier nog 5. Wie will deze voor 60 euro per stuk voor me afmaken. Ze zijn al geel. Dan verkoop ik ze weer voor meer verder  :D.

Ik zorg ook voor de decals en verf!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #51 Gepost op: 10 July 2013, 00:21:24 »
Anyway...

Dit is ook een exemplaar uit de stapel.

« Laatst bewerkt op: 10 July 2013, 00:42:03 door Chris »

lokpaint

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 10 July 2013, 00:28:12 »
Hoi

Ik ben gewoon FF knetterhard.
Ook deze zou bij mij totaal niet door de eindcontrole komen.

Simpelweg omdat er van het kleurenschema weinig klopt en de wagen gewoon niet strak is.

Bart

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #53 Gepost op: 10 July 2013, 00:31:11 »
Dat is aan een ieder voor zichzelf.
Dus als dat jou mening is, dan moet je die gewoon geven.

lokpaint

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 10 July 2013, 00:39:49 »
Hoi

Weet ik wel, maar als serieuze fabrikant kun je met een dergelijk wisselende kwaliteit gewoon niet aankomen.
Je gooit gewoon je goede naam te grabbel.

Bart

jakop

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 10 July 2013, 06:24:24 »
Los van het feit dat hier idd minder spuitwaas bij het reliëf is, blijft het zo dat de hoogte van de blauwe baan niet klopt.
Op Henk's foto's is te zien dat de onderkant niet strookt met de LSM ICR. Het is vrijwel 100% zeker dat de kopers daarmee combineren. Daar had de hoogte vrij eenvoudig mee gelijk gemaakt kunnen worden.
Verder zou de gele band boven, op Chris z'n exemplaar, iets smaller moeten zodat er net iets meer blauw tussen de ramen en dat geel zit. Dat gele randje op de deuren is moeilijk afplakken, dat heb ik ook omzeild, maar door die gele baan smaller te houden en misschien eventueel een klein randje dak geel te maken zal het beter ogen.
Kortom...het is jammer als je al lang dit rijtuig wilde en nu zo teleurgesteld wordt...

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #56 Gepost op: 10 July 2013, 07:27:57 »
Toch zit er een verschil tussen een model dat door de fabrikant zelf wordt geleverd en een model dat door een derde partij is nabewerkt.
Lijkt me ook logisch. :) Het is gewoon jammer dat dit zo uitgevoerd is.
Of het moeilijk is, durf ik geen uitspraak over te doen. Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan kijken naar een luchtkwast.  ;D Al lijkt me dat afplakken een monnikenwerk.... :-\

Gr.

Edsko

Rubedino

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 10 July 2013, 07:43:39 »
Als je een uurloon telt van pak 'm beet €30

Dan ben je in Malta toch wel voorzitter van de Rotary of Lyons club  ;D.

Ik zeg hop die pc's de deur uit (kost veel te veel stroom of heb je daar zonnecollectoren voor?) en een omspuitbedrijf beginnen. Als de kwaliteit dan goed is word ik dealer van je in de Benelux.

henk

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 10 July 2013, 08:01:42 »
Dat afplakken van de bovenste scheiding is heel lastig. Goed kijken en zo de blauwe band goed plaatsen kan ook verbazend moeilijk zijn, echt waar.
Maar dat doet er allemaal weinig toe. Als het gemakkelijk was, deden we het zelf wel. De hele modelspoorindustrie bestaat bij de gratie van het feit dat de meeste mensen zoiets niet kunnen en/of daar geen zin in hebben en er dus geld voor over hebben om het te laten doen, maar dan wel goed. Als je nieuwe smartphone het niet goed doet, wil je toch ook niet horen: "weet u wel hoe lastig het is om een smartphone te maken" of "probeer het zelf eens"? Dat zijn reacties die horen bij een hobbyïst die weleens wat voor een ander doet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #59 Gepost op: 10 July 2013, 10:19:49 »
Even opgezocht: een Plan E postrijtuig kost €55. Dus je betaalt €65 voor het spuiten. Als je een uurloon telt van pak 'm beet €30 ('t is bepaald geen hooggeschoold werk), dan zou je twee uur per rijtuig bezig zijn, inclusief afplakken, voorbereiden, in de doosjes doen, enzovoorts.
- Peter

Peter,

ik zou je rekenwerk iets willen corrigeren. Van die 65 euro verschil gaat sowieso € 11,28 naar de Belastingdienst. Resteert € 53,72. Trek hier iets van af voor de opdrachtgever, stel € 8,72 (wat zal die rijk worden van deze opdracht na een afdracht hierover van 25% omzetbelasting en vervolgens 27% winstbelasting voordat hij het op zijn privérekening kan bijschrijven), dan blijven er € 45 over voor de spuiter in kwestie. Een uurloon van circa € 15 lijkt mij een reëlere benadering. En dan maar hopen dat de spuiter in kwestie dit in zijn vrije tijd doet, anders mag hij of zij hiervoor ook nog eens de nodige belastingen aftikken. Ik hoop dat de afmakers in dit draadje dit eens mee willen wegen in hun verzengende kritiek. Je hoort mij niet zeggen dat de kritiek niet gefundeerd is. Normaal gesproken ga je dan terug naar je leverancier, bespreekt e.e.a. met hem en zoekt naar een passende oplossing. Als je je teleurstelling kwijt wilt op het wereld-wijde-web, dan maak je melding van het feit dat je teleurgesteld bent. Of dat gepaard moet gaan met het hier getoonde foto-geweld waag ik te betwijfelen. Het lijkt hier wel een wedstrijd wie-kan-de meeste-fouten-ontdekken-aan-het-fietsenrijtuig.

Ik moest dit even kwijt
Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden