Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tams app door Hasenwald
Vandaag om 23:33:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GerardvV
Vandaag om 23:29:33
Site Uhlenbrock door Hasenwald
Vandaag om 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
Vandaag om 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
Vandaag om 23:06:40
Wat was jullie allereerste loc? door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:59:45
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
Vandaag om 22:14:22
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 22:13:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
Vandaag om 21:35:29
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
Vandaag om 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
Vandaag om 18:37:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
  

Auteur Topic: Groot treinongeluk in Canada  (gelezen 9687 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1151
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #30 Gepost op: 16 July 2013, 20:39:22 »
je zou de eerste zijn die dat met 1800 ton in 27 promille stijging doet ;-)
Dan is de kans groot dat het er idd zoals in Canada uit zou zien....

grz

Bas

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 326
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #31 Gepost op: 18 July 2013, 12:36:02 »
@iedereen

DUS het K A N ook in Nederland gebeuren  :o,

dat was de vraag iedereen bedankt voor de uitleg,
zijn de veiligheids voorschriften hier wellicht strenger dan in Canada, elders?,

warm vandaag hé,
ANDREUS


Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #32 Gepost op: 18 July 2013, 15:49:03 »
Het kan in Nederland opzich ook gebeuren, alleen wordt het hier veel sneller opgemerkt. Want in Canada speelde een hele belangrijke factor mee in de ellende-opeenhoping: er was geen beveiliging/signalering op het stuk spoor waar de trein aan de rol ging. Geen enkele treindienstleider had door wat er gaande was. Zulke lange stukken onbeveiligd spoor met hellingen erin hebben we in Nederland niet.

Maar terugkomend op het leeglekken van de pneumatische rem. Ook in Nederland is dat wel eens gebeurd. Enige jaren geleden ging er in Roosendaal een VIRM eigenhandig opweg naar Essen. De VIRM stond niet op de magneetrem (die blijft na leeglekken gewoon vast zitten) en kon zodoende gaan rollen toen alle remcilinders leeg waren. Alleen omdat de snelheid waarmee dat gebeurde zeer beperkt was, heeft het geen letsel of schade veroorzaakt. Alleen moesten ze vanuit Essen opeens rechterspoor naar Nederland rijden.
Groetjes,
Emiel



Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #35 Gepost op: 08 August 2013, 18:52:50 »
(speculaas, want ik heb alleen de kop gezien)

Bij een bericht van het failliet aanvragen van een bedrijf heb ik altijd het vermoeden dat men dit doet zodat men geen geld heeft om allerlei rechtszaken en vergoedingen aan slachtoffers te betalen. Het lijkt een soort van zorgen dat degene aan de top geen blaam (meer) kan oplopen.

baah, kapitalisme ten top.
Jeroen

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #36 Gepost op: 10 August 2013, 15:05:36 »
(speculaas, want ik heb alleen de kop gezien)


baah, kapitalisme ten top.

komt in Rusland en andere heilstaten ook voor hoor.


Gert1

  • Gast

TreinInfo

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #38 Gepost op: 14 August 2013, 13:39:03 »
http://www.kpnvandaag.nl/#news/Buitenland/anp-080813-005/Spoorbedrijf_treinramp_Canada_failliet

mvg,
Gert

Ja ik zag het ook al. Door alle kosten/schulden en schoonmaakkosten kan het spoorbedrijf het niet meer aan.

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5803
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #39 Gepost op: 19 October 2013, 22:16:24 »
Hoor zojuist op de nieuwsdienst dat het weer raak is in Canada.

http://www.nu.nl/buitenland/3606475/explosie-bij-ongeluk-goederentrein-canada-.html

Gelukkig nog geen doden of gewonden.
« Laatst bewerkt op: 19 October 2013, 22:23:32 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Gert1

  • Gast
Re: Groot treinongeluk in Canada
« Reactie #40 Gepost op: 19 October 2013, 22:18:53 »