Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Sfeer op je modelbaan door Prutsert
Vandaag om 18:16:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:13:14
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:04:52
Overstap naar HTM door Dave.......
Vandaag om 17:49:55
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:28
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20

Auteur Topic: Discussie over de toegangsprijs van beurzen zoals Eurospoor 2013  (gelezen 23382 keer)

lokpaint

• Gast
Re:Discussie over de toegangsprijs van beurzen zoals Eurospoor 2013
« Reactie #60 Gepost op: 25 June 2013, 22:17:37 »
Hoi

Daar heb je dus gelijk in.
Ik verbaas me echter altijd dat er zo over een paar euro gediscussieerd kan worden. Maar ik ben blijkbaar niet genoeg Hollander om dat te kunnen snappen.  8)

Bart

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 25 June 2013, 22:34:01 »
Ik ga bijna nooit naar beurzen en heb derhalve waarschijnlijk een veelvoud aan portokosten betaald voor 2e hands modellen en onderdelen die ik ook bij kraampjes uit bakken bij elkaar had kunnen scharrelen.

Je kan ook over gaan op creatieve manieren om jezelf toegang te verschaffen. Ga met zijn tweeen met een hele lange plank of met een half kraampje sjouwend fluitend langs de kassa en niemand zal een wenkbrauw optrekken.  ;)

Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

guest7823

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 25 June 2013, 22:40:33 »
Of stop een treindoos in je zak, laat aan de portier zien en zeg dat XYZ daar dringend op zit te wachten. Ben zo jarenlang de Fiarex en Instrument op gekomen in de tijd dat mijn vader daar nog stond.

Inmiddels heb ik, vind ik, genoeg zakgeld om gewoon toegang te betalen voor beurzen waar ik naar toe wil. Wat ik in dit draadje nog mis als reden om te gaan: om, meerdere, mensen "even face to face te zien"

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #63 Gepost op: 25 June 2013, 22:41:04 »
Gaan we dit soort draadjes elke keer krijgen als er een prijsverhoging is? Daar kun je ook lang en breed over discussiëren, maar het verandert niets. Van wat ik er van weet werkt Leo keihard en met veel liefde om zo'n evenement te organiseren. Al hield hij er dit jaar meer/wat aan over, dan gun ik hem dat nog. Ik koop mijn melk ook veel te duur bij de lokale winkel, terwijl de buurman het 60p goedkoper aanbiedt. Maar het is een oprechte winkel met toegewijde winkeliers, dus dan betaal ik graag wat meer omdat ik het ze gun. Ook al moet ik al elk dubbeltje (of 10p) omkeren om uit te komen aan het einde van de maand.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #64 Gepost op: 25 June 2013, 22:42:54 »
@Paul: je valt alleen de rest van de dag zo op, als je met dat kraampje over de beurs loopt te sjouwen.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

MaVe

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 25 June 2013, 23:06:23 »
Modeltreinen die in heruitgaves een stuk duurder worden daar hoor ik niemand over... Waarom dan wel
over een treinenbeurs die soms n ( noodzakelijke ) prijsverhoging moet doorvoeren?

Mensen die zeuren over de toegangsprijzen realiseren zich blijkbaar niet wat een accommodatie e.d. kost.
Laat staan dat die mensen waardering hebben voor de moeite die anderen zich doen om dit voor je te organiseren.

Het word pas echt gezellig als iedere organisator het gezeur zat is van de vrijwel nooit tevreden modelspoorder, dan
is er tenminste geen modelspoorbeurs en/of tentoonstelling over en hoeft er niet meer gezeurd te worden... Of wacht,
dan gaat er zeker gezeurd worden dat er nooit iets georganiseerd word.

( Nee ik ben geen organisator maar baal gewoon ontzettend van mede modelspoorzeurkousen waar het nooit goed voor is )

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 26 June 2013, 06:58:03 »
@Paul: je valt alleen de rest van de dag zo op, als je met dat kraampje over de beurs loopt te sjouwen.  ;)

Alles heeft zijn prijs Sven, daarom zou ik zelf ook maar een kaartje trekken  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #67 Gepost op: 26 June 2013, 07:47:40 »
elke beurs hoeft niet duur te zijn, als je maar terug kan kijken op een leuke beurs.  Een beurs die bv 5 euro entree kost en niets aan was is voor mij een dure beurs, dus het heeft er niet mee te maken wat de entreeprijs is.

Wat mij wel opvalt op diverse beurzen is te veel handel (daar heb je Houten voor) en te vaak het zelfde, en als er dan ook nog trek en duw werk is en bijna niets heb kunnen zien dat zijn dure beurzen,en dan blijf ik liever thuis.   

mvgr Evert en Bas

jakop

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 26 June 2013, 10:21:51 »
Modeltreinen die in heruitgaves een stuk duurder worden daar hoor ik niemand over... Waarom dan wel
over een treinenbeurs die soms n ( noodzakelijke ) prijsverhoging moet doorvoeren?

Dat zou off-topic zijn in deze draad  ;)

Mensen die zeuren over de toegangsprijzen realiseren zich blijkbaar niet wat een accommodatie e.d. kost.
Laat staan dat die mensen waardering hebben voor de moeite die anderen zich doen om dit voor je te organiseren.

Ten eerste noem ik het niet zeuren wat hier gebeurt maar meer elkaar inzicht geven in wat een ieder vind van de verhouding tussen entreeprijs en wat je er voor krijgt. Wat zoiets organiseren kost heb ik wel een reëel beeld van, daar gaat het ook niet om. Als voor deze entreeprijs er genoeg mensen komen, en het kan dus uit, dan is er niets mis mee. Met evenement én entreeprijs. Wat een aantal mensen hier zeggen is dat ze (voor elk persoonlijk) het gebodene en de kost niet meer in evenwicht vinden, waaronder ondergetekende. Zonder die verhoging was ik dit jaar al niet gegaan omdat blijkbaar dit evenement mij niet (meer) in de smaak valt dus de verhoging is voor mij niet de reden.

Los hiervan kan je natuurlijk discussiëren of een dergelijke verhoging van 16,7% reëel is in een tijd dat een ieder een stapje (en velen een wat grotere stap, dat besef ik terdege) achteruit gaan. Ik kan me voorstellen dat er een behoorlijk aantal mensen zijn waarvoor dat een argument is om dit jaar niet te gaan.

Jakop

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #69 Gepost op: 26 June 2013, 11:42:52 »
Ik vind eigenlijk dat de prijzen wel flink omhoog kunnen, dan lopen al die zeurpieten niet zo in de weg als ik wat wil bekijken ;D ;D
RETROBAHN A.G.

guest7823

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 26 June 2013, 11:43:24 »
@ Bessel:  (y) (y)

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #71 Gepost op: 26 June 2013, 12:18:42 »
Ik vind eigenlijk dat de prijzen wel flink omhoog kunnen, dan lopen al die zeurpieten niet zo in de weg als ik wat wil bekijken ;D ;D

(y)

Maarre, degenen die nu de grootste mond over de prijsverhogingen hebben, komen na afloop waarschijnlijk met de mededeling dat ze de beurs bezocht hebben, en dat er een heleboel niet deugt  ::)

Ondertussen geven ze een evenement waar door een hoop mensen heel hard aan gewerkt wordt om het een succes te maken een hoop negatieve publiciteit.

Dat vind ik jammer, en eigenlijk ook niet eerlijk/ terecht.

Groet,
Tjalling

modulebaan.nl

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #72 Gepost op: 27 June 2013, 19:42:45 »

Scheer iedereen maar over dezelfde kam.
Sommige willen wel,maar kunnen om welke reden dan ook tegen woordig niet.
En somige kunnen t wel maar zitten t liefst voor een dupie op de 1ste rij.
Dus t is niet fair om alles maar over dezelfde kam te scheren,zoals men dat vroeger noemde.
En dat heeft dus niks te maken met negatieve publiciteit.
Men uit een mening.
(met motivatie)
En toen ik het voor t laatst heb gecheckt,was vrijheid van meningsuiting nog steeds toegestaan hier in NL.
Het heeft dus ook niks te maken met een organisatie die z'n best doet om iets te presenteren,want die zullen ongetwijfeld un best doen.
Maar de tijden veranderen,en helaas wordt de doorsnee burger daar t 1st de dupe van,en die moet keuzes maken.
Wat vind ik leuker/belangrijker,wat rechtvaardigt voor mij een keus ,enz enz.
« Laatst bewerkt op: 27 June 2013, 20:46:53 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rubedino

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 27 June 2013, 19:48:10 »
Ik heb je betoog nu 10x doorgelezen Floris maar ik snap er geen bal van.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 27 June 2013, 19:56:14 »

Maar de tijden veranderen,en helaas wordt de doorsnee burger daar t 1st de dupe van,en die moet keuzes maken.

Dat soort reacties lezen we vaker van jou. Wat heeft dat met de prijs van Eurospoor of een andere beurs te maken?

Mijn overbuurman wil ook naar Eurospoor. Maar hij kan het niet betalen. Z'n vrouwtje is weggelopen met een andere vent, z'n boedel verdeeld, z'n huis verkocht met restschuld en hij loopt bij de voedselbank. Errug vervelend voor hem. Maar moet daarom het prijskaartje omlaag?

"Het leven is een pijp kaneel, je zuigt er op en krijgt je deel". ;)

Gr, Ben.