Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door LMX
Vandaag om 01:03:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 01:01:19
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door FreekH
Vandaag om 00:45:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 00:12:56
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 00:10:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
23 November 2025, 23:52:01
LS models 92008, NMBS 1801, komt er printplaat voor meer functies? door arnaud-ns/htm
23 November 2025, 23:22:05
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door neudalhausenstadbahn
23 November 2025, 23:08:38
Bf Kibronn door Benelux795
23 November 2025, 23:00:45
Spoor- en tramweg parafernalia door Michiel2
23 November 2025, 22:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
23 November 2025, 22:29:35
Mijn geweatherde modellen door Frank 123
23 November 2025, 21:43:04
LS Models 2025 door Cegielski
23 November 2025, 21:32:38
Da's Daz 2 door Huup
23 November 2025, 21:26:11
Doornvliet door Chris Westerduin
23 November 2025, 21:21:32
S88N bezetmelder door bask185
23 November 2025, 21:12:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 November 2025, 21:09:50
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Frank 123
23 November 2025, 21:00:16
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 November 2025, 20:40:04
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
23 November 2025, 20:10:03
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
23 November 2025, 19:38:53
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
23 November 2025, 17:05:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
23 November 2025, 16:53:16
Nieuw huis, nieuwe baan door Fred_G
23 November 2025, 16:37:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
23 November 2025, 16:30:47
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door hmmglaser
23 November 2025, 16:23:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
23 November 2025, 16:19:53
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door henk
23 November 2025, 16:07:44
Aachenau West door Bertje B
23 November 2025, 15:35:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
23 November 2025, 15:09:54
  

Auteur Topic: Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen  (gelezen 2481 keer)

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Gepost op: 20 May 2013, 18:43:34 »
Hoi,

Ik ben bezig om mijn Lima Beneluxtrein te pimpen, ik had nog 6 andere Lima ICR rijtuigen liggen die helaas kapot zijn, ik kreeg ze niet open zonder barsten  :o ??? :-[

Maar goed, ondanks ik nu genoeg interieurtjes heb, wou ik graag weeten: heft iemand en interieurplan van alle 6 rijtuigen? (1x 1eklas, 1x 1-2de klas, 1x BKD, 2x 2de klas en 1x 2de klas BS)

Ik weet helaas niet hoe vaak en waar de coupees precies te vinden waaren en waar niet, ik denk dat lima maar alle rijtuigen 1 coupee gegeven had, dus niet op de juiste interieurindeeling keek.

Bedankt aal vast en als jullie fotos van de actuelle situatie van mijn beneluxtrein willen........gewoon even zeggen ;)

Eduard

« Laatst bewerkt op: 20 May 2013, 19:27:28 door Ronald Koerts. Reden: Titel aangepast »

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Reactie #1 Gepost op: 20 May 2013, 19:19:27 »
Lima ICR is relatief makkelijk te openen, namelijk door de ramen naar binnen te drukken en vervolgens aan het dak te trekken. De ramen vormen namelijk een geheel met het dak....
« Laatst bewerkt op: 20 May 2013, 19:27:39 door Ronald Koerts. Reden: Titel aangepast »

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re:Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 20 May 2013, 20:44:01 »
Te laat, de rijtuigen had ik op ebay gekocht en blijkbar had de eigenaar alles fastgelijmd of zo......de daken flogen als stukken door de kammer :o

Alle andere rijtuigen die van mij zijn, gingen gewoon open zo als je zegt ;)

Maar terug naar de topic please ;)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Reactie #3 Gepost op: 21 May 2013, 11:48:38 »
Uit mijn hoofd. Alleen het eerste klas rijtuig had 3 coupés voor 6 personen. Verdere afgesloten ruimtes waren de bagage en de "keuken" in de BKD. Er waren niet erg veel verschil tussen de ICR1, ICR2 (binnenlands materieel) en ICR3 (benelux). Grote verschillen:
  • Doorgaande kabels
  • Stuurstand met dubbele bediening

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Reactie #4 Gepost op: 22 August 2013, 23:34:47 »
Hoi mensen,

Omdat ik nu wel goed met de Beneluxtrein  vorruit kom, heb ik nog en probleem optelossen:

ook de Reeks11.8 van Lima is bijna klaar, maar het problem is dat ik geen passende pantografen kan vinden  ???

Op ebay niks.........heel raar :(

Heeft iemand en tip, waar ik de juiste panto"s kan krijgen? (geen lima troep!)

Bedankt (y)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Interieur indeling Beneluxtrein 1987 6 Rijtuigen
« Reactie #5 Gepost op: 23 August 2013, 13:16:08 »
De reeks 11.8 is afgeleid van de reeks 11 als ik me goed herinner. De panto's waren op de sleper grootte (stuk koolstof)na iedentiek aan deze reeks. Het andere verschil was de uitslagbegrenzing.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.