Volgens mij is ATB niet helemaal discontinu. De trein krijgt via de snuffelspoelen aan de voorkant informatie uit het sein waar hij naar toe rijdt. Als het seinbeeld verandert, dan verandert ook de code die naar de trein gezonden wordt.
Volgens mij is ook ATB-VV een niet continue systeem
Volgens mij reageert de atb op de signalen/code van het voorbij gereden sein, en niet het sein waar naar toe gereden wordt.Theo
Nee, een trein krijgt een ATB code altijd van voor de trein. Dat bij een seinbeeld verbetering een code zodanig kan zijn dat hij van een voorbij gereden sein komt, kan wel voorkomen
@ Theo, bij ATB-EG is dat inderdaad zo ja. Als er een rijweg wordt ingesteld die een hogere snelheid toelaat, krijg je dat meteen te horen/zien in de cabine (d.m.v. een gongslag en een wijziging). Bij ATB-NG krijg je dit niet meteen door en moet je blijven afremmen/doorrijden met een bepaalde snelheid totdat je het volgende baken gepasseerd bent. Dan zal de ATB in de cabine pas veranderen.
Hallo,In het echie zie je deze dingen tussen de rails liggen.Maar ik heb geen idee waar dit voor is.Hebben jullie enig idee?https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0170_2.jpgFoto komt uit het draadje: tips voor een natuurgetrouwe modelbaan.Thomas