Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Common ground en Yamorc door henk
Vandaag om 21:21:31
Raadplaatje door hielke1501
Vandaag om 21:19:47
Ineens geen sound meer door Ronald A.
Vandaag om 21:09:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:07:12
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 20:36:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 20:14:08
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:05:11
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Jelmer
Vandaag om 20:00:58
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 19:49:19
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
  

Auteur Topic: Gebruik Fyra logo  (gelezen 6167 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Gebruik Fyra logo
« Gepost op: 08 May 2013, 10:46:53 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.
Vanwege het niet verkrijgen van toestemming gebruik logo en naam.

Bron : Piko.

Ze komt dus niet.
« Laatst bewerkt op: 13 May 2013, 12:13:10 door guest7823 »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4323
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #1 Gepost op: 08 May 2013, 10:59:36 »
Dam zal ACME het ook wel moeilijk krijgen.....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #2 Gepost op: 08 May 2013, 12:46:14 »
57269 is de ACTS, ik zag dat de LOCON, de 57850 dezelfde nummers heeft!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #3 Gepost op: 08 May 2013, 13:00:44 »
Ja en  8)

Heb je wel vaker met lease locs. Dan rijden ze in het jasje van de ene huurder, dan weer in dat van een andere.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #4 Gepost op: 08 May 2013, 14:43:58 »
Ware het niet dat de 189 096 nooit bij Locon heeft gereden.

57269 = ACTS 189 096
57850 = LOCON 189 206.

Ik weet dus niet wat je bedoeld met de zelfde nummers...
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #5 Gepost op: 08 May 2013, 14:53:00 »
Husa heeft wel de 189 096  gehad.
http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/8151261562/

Allie
« Laatst bewerkt op: 08 May 2013, 14:54:52 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #6 Gepost op: 08 May 2013, 15:05:19 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.

Erg jammer. Vind het een leuke uitvoering.

Gr, Marc

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #7 Gepost op: 08 May 2013, 15:30:32 »
Husa heeft wel de 189 096  gehad.
http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/8151261562/
Daar wordt hier niet over gesproken  ;)
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #8 Gepost op: 08 May 2013, 15:40:01 »
Nou, staat toch bij beide lok,s op de neus....

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #9 Gepost op: 08 May 2013, 15:44:53 »
Omdat beide locs de zelfde zijn, ACTS is 2,5 jaar geleden HUSA geworden.....
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #10 Gepost op: 12 May 2013, 08:35:34 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.
Vanwege het niet verkrijgen van toestemming gebruik logo en naam.

Bron : Piko.

Ze komt dus niet.
Jammer , de enige Fyra die wel rijdt!  Suggestie:  RailKees + MTE+ PIKO rode BR186 ( unlettered uitvoering)?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #11 Gepost op: 12 May 2013, 17:24:42 »
Ja, erg jammer van die Fyra 186. Wat moet er nu als trekkracht voor de Fyra-rijtuigen van LSM? En ik vind het een beetje sneu van NS HiSpeed, maar dat even terzijde.

Wat als Piko de grijze uitvoering uitbrengt zònder Fyra-logo? Die is qua kleurstelling zo algemeen dat NS HiSpeed daar weinig over te mekkeren kan hebben. De Fyra-logo's kunnen we er dan zelf wel opplakken als transfer.

Ergo: geen Fyra-rijtuigen voor mij, maar een setje logo-loze Prio-rijtuigen en dan nog op zoek naar een Piko NMBS reeks 28. Kan prima als herrezen Benelux... Who needs Fyra anyway? ;D

Groeten, Geoffrey

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #12 Gepost op: 12 May 2013, 19:47:18 »
Ja, erg jammer van die Fyra 186. Wat moet er nu als trekkracht voor de Fyra-rijtuigen van LSM?
Groeten, Geoffrey

Nou gewoon zo'n meeeeeeeegggggaaaa 186 van ACME..  ;D

Bastian

  • 15*
  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #13 Gepost op: 12 May 2013, 19:55:41 »
En Lsm krijgt wel toestemming om de logo's te gebruiken op de wagens? Lekker eerlijk is dat. :P
Aan de andere kant snap ik het ook wel dat NS Hispeed geen toestemming gaf, want dat zuurstokboemeltje maakt geen goede reclame.  ;D

GR. Bastian

lokpaint

  • Gast
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #14 Gepost op: 12 May 2013, 20:11:54 »
Nou Bastian..

LSM heeft ook geen toestemming.
Deze firma is echter handig geweest met een ondoorzichtige Luxemburgse n.v./ b.v. of wat dan ook, en juridisch dus vrijwel ongrijpbaar.

En juist voor de V250 is er wel toestemming. Dit treinstel is het imago wat Highspeed wenst uit te dragen, niet een of ander omgestikkerd wagonnetje met een 2e hands lokkie ervoor.

Bart