Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:46:31
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door GP20
Vandaag om 22:45:40
Wat was jullie allereerste loc? door Joz
Vandaag om 22:22:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:13:16
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 21:10:48
De fabriek - Spoor 0 door NS264
Vandaag om 20:43:53
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
Vandaag om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
  

Auteur Topic: Gebruik Fyra logo  (gelezen 5812 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Gebruik Fyra logo
« Gepost op: 08 May 2013, 10:46:53 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.
Vanwege het niet verkrijgen van toestemming gebruik logo en naam.

Bron : Piko.

Ze komt dus niet.
« Laatst bewerkt op: 13 May 2013, 12:13:10 door guest7823 »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #1 Gepost op: 08 May 2013, 10:59:36 »
Dam zal ACME het ook wel moeilijk krijgen.....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #2 Gepost op: 08 May 2013, 12:46:14 »
57269 is de ACTS, ik zag dat de LOCON, de 57850 dezelfde nummers heeft!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #3 Gepost op: 08 May 2013, 13:00:44 »
Ja en  8)

Heb je wel vaker met lease locs. Dan rijden ze in het jasje van de ene huurder, dan weer in dat van een andere.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #4 Gepost op: 08 May 2013, 14:43:58 »
Ware het niet dat de 189 096 nooit bij Locon heeft gereden.

57269 = ACTS 189 096
57850 = LOCON 189 206.

Ik weet dus niet wat je bedoeld met de zelfde nummers...
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #5 Gepost op: 08 May 2013, 14:53:00 »
Husa heeft wel de 189 096  gehad.
http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/8151261562/

Allie
« Laatst bewerkt op: 08 May 2013, 14:54:52 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #6 Gepost op: 08 May 2013, 15:05:19 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.

Erg jammer. Vind het een leuke uitvoering.

Gr, Marc

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #7 Gepost op: 08 May 2013, 15:30:32 »
Husa heeft wel de 189 096  gehad.
http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/8151261562/
Daar wordt hier niet over gesproken  ;)
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #8 Gepost op: 08 May 2013, 15:40:01 »
Nou, staat toch bij beide lok,s op de neus....

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #9 Gepost op: 08 May 2013, 15:44:53 »
Omdat beide locs de zelfde zijn, ACTS is 2,5 jaar geleden HUSA geworden.....
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #10 Gepost op: 12 May 2013, 08:35:34 »
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.
Vanwege het niet verkrijgen van toestemming gebruik logo en naam.

Bron : Piko.

Ze komt dus niet.
Jammer , de enige Fyra die wel rijdt!  Suggestie:  RailKees + MTE+ PIKO rode BR186 ( unlettered uitvoering)?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #11 Gepost op: 12 May 2013, 17:24:42 »
Ja, erg jammer van die Fyra 186. Wat moet er nu als trekkracht voor de Fyra-rijtuigen van LSM? En ik vind het een beetje sneu van NS HiSpeed, maar dat even terzijde.

Wat als Piko de grijze uitvoering uitbrengt zònder Fyra-logo? Die is qua kleurstelling zo algemeen dat NS HiSpeed daar weinig over te mekkeren kan hebben. De Fyra-logo's kunnen we er dan zelf wel opplakken als transfer.

Ergo: geen Fyra-rijtuigen voor mij, maar een setje logo-loze Prio-rijtuigen en dan nog op zoek naar een Piko NMBS reeks 28. Kan prima als herrezen Benelux... Who needs Fyra anyway? ;D

Groeten, Geoffrey

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #12 Gepost op: 12 May 2013, 19:47:18 »
Ja, erg jammer van die Fyra 186. Wat moet er nu als trekkracht voor de Fyra-rijtuigen van LSM?
Groeten, Geoffrey

Nou gewoon zo'n meeeeeeeegggggaaaa 186 van ACME..  ;D

Bastian

  • 15*
  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #13 Gepost op: 12 May 2013, 19:55:41 »
En Lsm krijgt wel toestemming om de logo's te gebruiken op de wagens? Lekker eerlijk is dat. :P
Aan de andere kant snap ik het ook wel dat NS Hispeed geen toestemming gaf, want dat zuurstokboemeltje maakt geen goede reclame.  ;D

GR. Bastian

lokpaint

  • Gast
Re:Gebruik Fyra logo
« Reactie #14 Gepost op: 12 May 2013, 20:11:54 »
Nou Bastian..

LSM heeft ook geen toestemming.
Deze firma is echter handig geweest met een ondoorzichtige Luxemburgse n.v./ b.v. of wat dan ook, en juridisch dus vrijwel ongrijpbaar.

En juist voor de V250 is er wel toestemming. Dit treinstel is het imago wat Highspeed wenst uit te dragen, niet een of ander omgestikkerd wagonnetje met een 2e hands lokkie ervoor.

Bart