Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
Vandaag om 22:54:45
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 22:48:48
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
Vandaag om 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
Vandaag om 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
Vandaag om 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
Vandaag om 21:11:18
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56

Poll

Stel, over 6 maanden komt er van Rivarossi een fraaie VIRM 4 delig Koningstrein. Zie http://www.vanbnaara.nl/. Zou u die dan aanschaffen ? Serieuze (!!) vraag vanuit Rivarossi. In gelijk en wisselstroom.

Ja, in gelijkstroom
41 (71.9%)
Ja, in wisselstroom digitaal.
16 (28.1%)

Totaal aantal stemmen: 57

Poll gesloten: 29 April 2013, 11:08:05

  

Auteur Topic: Rivarossi VIRM koningstrein 9520  (gelezen 41384 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #45 Gepost op: 02 November 2013, 20:40:27 »
Kennelijk heb jij heel veel moeite met begrijpend lezen...

Henk heeft hierboven toch heel duidelijk uitgelegd dat Lima dat niet ook deed, maar eerst met de gewone versie kwam, in een vrij forse oplage en daana met diverse reclame versies in steeds kleinere oplages.

Ik vrees dat het nu nog niet tot jou doordringt. Gelukkig troost ik me met de gedacht dat het gros van de forumleden wél begrijpt wat Henk en ik jou proberen duidelijk te maken.

Gert

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #46 Gepost op: 02 November 2013, 20:58:30 »
 :-\ Hm,

Ik kan me de discussie wel een beetje voorstellen: de producent wil weten hoeveel specifieke modellen hij kan wegzetten (wellicht als "limitierte Sonderauflage" tegen een exorbitante prijs, want dat waanidee heerst ongetwijfeld niet alleen in Göppingen  ::) ) Menig consument heeft echter een ándere invalshoek: Aha, er komen weermodellen van ****, kan ik hopelijk mijn doodnormale, saaie, alledaagse set-in-standaardkleuren scoren...

[Nyenrode-modus AAN]
Heren, Dames: Marktwerking gaat over VRAAG en aanbod!!! En dan vooral de BALANS tussen die twee...
U genereert primair omzet door te luisteren naar uw Consument/Afnemer! De winst, die u daarmee genereert geeft u de mogelijkheid in te spelen op gewenste varianten: wellicht kunt u zélfs projecten uitvoeren, die ternauwernood kostendekkend zijn, maar wél "goodwill" opleveren: Dat noemen wij een "Lange-Termijn-Investering" of "Image-Building", afhankelijk van uw bedrijfstak...
[Nyenrode-modus UIT]


 :-\ Sorry, als ik nu mensen beledigde: ik ken Nyenrode alleen als het mooie bouwwerkje en van naam als "business-school". Ik heb er nooit een opleiding gevolgd, maar men schijnt dit instituut hoog aan te schrijven...  :-[

Ik kan eigenlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik denk, dat menig modelspoorder al heel blij zou zijn met een model in 'standaardkleuren' en daarnaast eentje "kaal", zodat je zélf creatief kunt wezen...
Maar dan dus inderdaad kappen,waar "de ramen uit kunnen"! Roco liet dat ooit met trams vrijwel perfect zien! Dan kan het ook zónder ovenreiniger of nog engere zooi...
Menigeen probeert "Alledag" uit te beelden, niét die specifieke situatie van 21 juni 1983, 9.53 uur tot op de wagennummers exact...  Het zal waarschijnlijk menigeen niet boeien, of de PIKO HK-2 in grasgroen en dít specifieke wagennummer ooit gekoppeld was aan dít bij de MNBS geïmmatriculeerde BNL-2tje met zandgele bies... Er staat een groene HK-2 met een BeNeLux! Het zijn goedgelijkende modellen, het rijdt goed en het is betaalbaar!!!
Eenieder die het "béter" wil, kan de talloze Pimpsets kopen en zélf knutselen of het bedrag dat voor dat (hopelijk dan ook perfecte) supermodel wordt verlangd, neerleggen...
Ik blijf bij mijn trams: "Wenen" levert trammodellen: op schaal, maar verder 'basaal': vanuit dat 'basismateriaal' maakt menigeen een juweeltje en leveren meerdere fabrikanten de spullen, die daarvoor nodig zouden kunnen zijn...
Er is keuze te over, maar ook keuzeVRIJHEID!
En dat is wellicht meer 'lange-termijn', maar is het niet zinniger om 10 jaar lang iedere maand een klein gegarandeerd inkomen te hebben, dan nú een 'puist geld', maar daarna 10 jaar (of langer) NIETS??? En misschien wel NOOIT meer iets...
NATUURLIJK! Zónder cash-flow lukt het niet, maar die komt éérder van tevreden en dus trouwe klanten, dan 'de passanten', die nu primair worden bediend...

Ik ben blij in dit soort dilemma's géén verantwoordelijkheid te hebben...  ;D

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Gert1

  • Gast
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #47 Gepost op: 02 November 2013, 21:02:46 »
Maar dan dus inderdaad kappen,waar "de ramen uit kunnen"!

Dat zou in dit geval betekenen dat men compleet nieuwe kappen moet ontwerpen.
De kans dat dat gebeurt lijkt me extreem klein.

mvg,
Gert

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #48 Gepost op: 02 November 2013, 21:11:11 »
Yep Gert,

ben ik helemaal met je eens. Zal hier bij de V-IRM ongetwijfeld niet snel gebeuren, maar het volledige citaat zou hebben laten zien, dat ik het over de ROCO-Düwagkappen had als voorbeeld hoe het volgens mij zou moeten zijn... Geen verwijt over oneerlijk citeren of wat dan ook, hooguit een bewijs dat je zelfs zonder kwade opzet "helemaal verkeerd" kunt worden geciteerd... ;)

Frans

Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #49 Gepost op: 02 November 2013, 23:11:35 »
Kennelijk heb jij heel veel moeite met begrijpend lezen...

Henk heeft hierboven toch heel duidelijk uitgelegd dat Lima dat niet ook deed, maar eerst met de gewone versie kwam, in een vrij forse oplage en daana met diverse reclame versies in steeds kleinere oplages.

Ik vrees dat het nu nog niet tot jou doordringt. Gelukkig troost ik me met de gedacht dat het gros van de forumleden wél begrijpt wat Henk en ik jou proberen duidelijk te maken.

Gert
Daar heb ik het helemaal niet over, lees goed wat ik zeg leesbril?, het Lima verhaal klopt ja maar waarom moeten ze nu zo nodig met liefst vier verschillende V-IRMS in 1 klap komen? dat wil ik wel eens weten waarom ze daarvoor gekozen hebben, en iets meer dan een half jaar terug kwam de koningstrein erbij terwijl de andere drie nog niet eens uitgeleverd zijn. Dan heb ik een beetje zo van ga eerst eens een model uitleveren ipv een extra model erbij aankondigen... zoals Henk al zei waar blijven ze ? Een tussenstand van zaken bekend maken zou prettig zijn zodat de klant wat duidelijkheid heeft zoals Artitec en LS-M doen.

En ja, losse ramen in de kap dat zou prettig zijn maar onmogelijk want het bestaat uit 1 geheel en de kap is zelf ook vrij dun dus dat is vrijwel onmogelijk, donkere ramen zou wel mogelijk zijn zoals de 8204 en de 8234.
« Laatst bewerkt op: 02 November 2013, 23:19:03 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #50 Gepost op: 03 November 2013, 06:59:17 »
En die krijgt geen losse raaminzetten meer.
Er zijn meerdere reclamevarianten aangekondigd, maar ik moet nog zien welke gaan uitkomen. Iemand nog geïnteresseerd in dat voetbalding van een paar jaar terug? Het is al weer bijna tijd voor een nieuwe. Daar staat tegenover dat die ov-chipper en die koningstrein fraai ogen. De redenering zal wel zijn dat blauw-gele exemplaren toch wel verkopen. Misschien kunnen ze nu een paar mensen verleiden eerst een reclamevariant aan te schaffen, omdat ze niet langer willen wachten. Later kopen ze toch wel weer een blauw-gele. Marketing heet dat. Je ziet in ieder geval dat meer merken dat doen. Roco is ook niet begonnen met de populairste versies van plan V en plan T.

Maar die reclamedingen moeten wel een beetje actueel zijn bij uitkomen. Kennelijk is het wachten op een productievenstertje bij de fabriek.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #51 Gepost op: 03 November 2013, 11:18:40 »
Die WK versie is sowieso een interessante.
Ik heb hem een jaar geleden besteld, maar inmiddels heeft riva op hun website een andere afbeelding geplaatst en ze hebben het product een andere naam gegeven. Bij het zien van de site denk ik dat ze de WK versie geschrapt hebben en daar een normale geel/blauwe versie voor terug komt? Hier de link: http://www.hornbyinternational.com/en/rivarossi/1562-ns-4-unit-virm-type-emu-geel-en-blauw-houdt-van-oranje.html
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden...

Mvg.
Viktor

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #52 Gepost op: 03 November 2013, 12:03:47 »
21 polige aansluiting?
Digital decoder plug: 21 pins (MTC)
Extra tussenbak met pantos is in grootspoor ook iets langer he, of Riva dat ook in model gaat toepassen?



DR class 251 25kV AC locomotive and Dutch Intercity EMU (2 cars of a 4-car unit pictured) (photos: Rivarossi)

« Laatst bewerkt op: 03 November 2013, 13:18:15 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #53 Gepost op: 03 November 2013, 12:46:11 »
@Victor : Klopt.

Leveringen voor de diverse stellen staat nog steeds voor Dec (2013), Jan en Feb, Maart.(2014)
Nog niet bekend in welke volgorde.

« Laatst bewerkt op: 03 November 2013, 12:50:11 door Chris »

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #54 Gepost op: 03 November 2013, 14:09:16 »
@Victor : Klopt.

Leveringen voor de diverse stellen staat nog steeds voor Dec (2013), Jan en Feb, Maart.(2014)
Nog niet bekend in welke volgorde.

Wat bevestig je nu Chris? Dat de normale versie toch in de pijplijn zit? :-O Waar kan ik hem pre-orderen?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #55 Gepost op: 03 November 2013, 14:12:11 »
Ontkennen is lastig nu  8)

Een gewone was eigenlijk nog niet voorzien.
Met de vertraging van de hele serie VIRM's is besloten de WK te laten vervallen.

Dat zou nog een verrassing zijn, maar ja...als Riva het zelf op zijn website plaatst houd het verder helemaal op.   ::)

Pre oder ?
Kwestie van morgen even naar Overbeek bellen en aangeven dat Riva zo simpel is geweest het alvast bekend te maken....
Komen de nummers vanzelf.
Ik zal morgen even informeren.
« Laatst bewerkt op: 03 November 2013, 14:19:55 door Chris »

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #56 Gepost op: 03 November 2013, 14:16:16 »
*kuch* al gedaan. Mijn gebeden zijn verhoord.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #57 Gepost op: 03 November 2013, 14:45:42 »
Allemaal blij  ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #58 Gepost op: 03 November 2013, 18:17:28 »
Ach, ik had de WK versie besteld omdat die het meeste in de buurt kwam van de normale, dus ik ben op zich wel tevreden   ;D Bedankt Chris!

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi VIRM koningstrein 9520
« Reactie #59 Gepost op: 03 November 2013, 19:14:56 »
Geel blauw houdt van oranje was ook maar 1 stukje tekst op 1 kop, heel gemakkelijk zelf te maken  (y)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?