Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 16:48:23
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 16:43:28
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 16:38:11
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Martijn193
Vandaag om 15:42:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 15:34:50
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 15:17:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30

Auteur Topic: Station Delft, Miniworld Rotterdam  (gelezen 54091 keer)

Ivo tB

• Offline Offline
Re: Station Delft, Miniworld Rotterdam
« Reactie #60 Gepost op: 15 October 2013, 16:42:40 »
Ted,

Ja, maar liever lui dan moe. Heb je gezien hoeveel details er dan meerdere keren moeten worden gedaan? Ik zit nog te denken om eerst een basis middengrijs te spuiten, dan de baksteen kleur erover. Met voorzichtig krassen krijg je dan misschien de voegen een beetje terug en dan alle details. Voor het laatste wil ik gaan experimenteren met pastelpotloden en markerpennen en dan wel die met echte lak erin. Ik denk dan aan Markers van Molotow, Copic of Posca.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #61 Gepost op: 15 October 2013, 17:44:10 »
markerpennen met al dat relief? Dat wordt m niet. Gewoon puntje van de tong uit de waffel en kwasten, 2 vingertjes aan de kwast, 2 vingertjes tegen t model om je hand stabiel te houden en gaan. Hier zie je mijn eigenste zelf demonstreren hoe ende wat. Gewoon humbrol met een klein tikkie terpentine zodat ie lekker wegkwast op die matte onderlaag.
http://www.miniworldrotterdam.com/201133.html

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 15 October 2013, 18:19:18 »
Foto had ik al gezien. Mijn bewondering is alleen maar groter geworden  (y)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #63 Gepost op: 15 October 2013, 18:38:32 »
Wellicht was je verf wat aan de dunne kant of de kwast wat te nat, maar echt moeilijk is dat schilderen zo niet. Altijd je hand met je pink en ringvinger afsteunen tegen je model of tegen de hand die het model vasthoudt en dit soort schilderwerk moet eigenlijk geen punt zijn. Als ik zo zie wat je verder zo voor elkaar brengt qua modelbouw zou het toch niet echt een probleem moeten wezen ;)

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 18 October 2013, 23:03:41 »
Nog even wat verschillende kleuren geprobeerd en andere erbij gekocht. Ook een zogenaamde lakmarker gekocht. Dat ziet er uit als een gewone stift, maar is een marker waar acryl verf uit komt. Je kunt het exacter aanbrengen, maar je komt er weer niet in alle hoekjes. Er zijn wel verschillende losse stiften voor, dus misschien kan ik daar nog iets mee doen.

Maar een paar resultaten:

Het wandje van de toren is geschilderd met bruin HB 62 en creme HB 71. Het wandje in het front heeft hetzelfde bruin, maar de onderkant is geschilderd met HB 121, dat ik iets beter vind dan de 71 en de bovenste helft is gedaan met de lakmarker van Posca in de kleur beige

Het front wandje iets dichterbij

De zijwand heb ik ook gedaan, met de bovenste helft weer geschilderd met HB 121 en de onderste sierstroken met de lakmarker

Deze wanden gaan allemaal nog over, want ik ben ontevreden over de kleur bruin en twijfel nu als alternatief tussen HB 113, Revell 37 of Revell 83. Daarnaast wil ik nog iets anders proberen voor de totale wand. Als dat lukt dan plaats ik dat wel weer.

Gebruikte materialen inclusief de 3 alternatieven voor bruin. Het potje boven is het bruin dat er nu op zit.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 24 October 2013, 09:29:38 »
Mijn vorderingen met station Delft zal ik vrijdag en zondag laten zien op Eurospoor in de stand van Team Mitropa 11D070. Ik heb inmiddels een aantal wanden geschilderd met een meer steenrood bruin en grijzer zandsteen. Een paar wanden afgeplakt en een paar met de hand geschilderd. De afgeplakte vind ik beter, maar dat is werkelijk een enorme klus.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #66 Gepost op: 24 October 2013, 10:56:36 »
Ik ben benieuwd Ivo.
Kom zeker even bij je kijken en handje schudden.

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #67 Gepost op: 25 October 2013, 20:15:19 »
Hi Ivo,

leuk je vandaag even ontmoet te hebben. De details komen echt waanzinnig uit als de delen eenmaal in de kleur staan. Echt mooi!  (y)

En je overige bouwsels in messing, ik vond het mooi. En ik vrees dat je gelijk hebt dat als je eenmaal messing gebowud hebt, je niet meer terug wilt. Eerst maar eens een makkelijk setje op de kop tikken.

Ik heb nog veel te veel liggen....  ::) :-\ ;D

Gr.

Edsko

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 25 October 2013, 23:14:18 »
Veel te veel liggen? Hoezo? Ben je vast nog nooit bij mij op zolder geweest  ;D ;D

Wel leuke hobby ;)

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 25 October 2013, 23:19:17 »
Station Delft op Eurospoor:

Morgen niet, zondag wel.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #70 Gepost op: 25 October 2013, 23:42:11 »
... Ben je vast nog nooit bij mij op zolder geweest  ...
Dat klopt!  ;D

Ik zag wel een grote plastic doos naast je staan. En je haalde daar ook nog een MK rongenkitje uit tevoorschijn. Als die doos "symptomatisch" is, weet ik genoeg!  :P ;D

Gr.

Edsko

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 26 October 2013, 00:27:25 »
Ben ook even bij Ivo langs gelopen in Utrecht en wat over station Delft staan filosoferen. Leuk trouwens om eens de man achter de posts te zien. Moest bekennen dat ik de doos nog niet eens open heb. Ben nog steeds moed aan het verzamelen.
Groet, Frank

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 27 October 2013, 23:25:54 »
Zo, aan belangstelling voor station Delft had ik tijdens Eurospoor niet te klagen. Complimenten dus vooral voor Floris en de makers bij Miniworld. Meest gestelde vraag was of dit nu 3D geprint was en ik iedereen maar uitleggen dat de moeder een gefreesd styreen model is waarvan resin afgietsels zijn gemaakt.

Gisteren nog maar een wandje geschilderd, dus langzaam maar zeker groeit het station:

Hoewel afplakken verreweg de meest tijdintensieve methode is, bevallen de resultaten me het beste. De kleuren zijn voor mij zo ook voldoende. Ik gebruik nu Revell matt 37 steenrood voor de baksteen en Humbrol matt 121 voor het zandsteen. Het natuursteen aan de onderkant is Revell matt 147. Ik ga overigens de bakstenen stukken in het natuursteen nog een donkerder tint bruin geven. Volgens mij is daar trasraam toegepast.
Het steenrood is aan de donkere kant, maar met een lichtgrijs waasje ga ik ervan uit dat het wel wat lichter wordt.

Om nog even de verschillende resultaten met de verschillende technieken te laten zien nog een paar plaatjes:

De linker lage wand is afgeplakt en de wanden van de toren ook. De middenpanelen zijn verschillend gedaan: de onderste met de deuren is gespoten, het paneel erboven is met de hand geschilderd en het paneel boven, de dakkapel is gemengd. Dus deels gespoten en deels geschilderd. De twee hoge panelen rechts en links zijn nog niet af, maar wat je ziet is een mengvorm van met de hand en de lakstift. Het lastigste van alle wanden zijn de binnenliggende zandstenen kozijnen, waar een stukje baksteen loodrecht op zit.

Ik ga verder met de wanden links en rechts en daarna ga ik eerst bepalen hoe de achterkant er precies uit moet komen te zien voordat ik dat afmaak. Immers een aantal ramen zijn later dichtgezet en een aantal zijn deuren. De onderkant wordt vervolgens wit en vanaf de bogen van de ramen (zoiets) wordt het weer helemaal in naturel steen. Er komt op de scheiding tussen wit en steen natuurlijk nog de perronoverkapping.

wordt vervolgd.

Ivo
mvg,
Ivo

*

Danny V.

• Offline Offline
    • Zilverdam
« Reactie #73 Gepost op: 16 November 2013, 16:21:04 »
Inmiddels heb ik het station in de grondverf staan. En heb uiteindelijk gekozen om als basiskleur het spuitbus "burned umber" van Van Beek te gebruiken. Hieronder een foto van het resultaat tot nu toe. Verder heb ik nog wat detail opnames gemaakt in mijn layout update video van November: http://www.zilverdam.nl/layout-update-november-2013/

Zilverdam, H0 modeltreinbaan naar Nederlands voorbeeld

Bezoek mijn projectpagina voor updates en foto's: https://www.zilverdam.nl

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #74 Gepost op: 16 November 2013, 17:30:32 »
prima kleurtje en goed mat zo te zien, goed alternatief voor stilleven