Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zoeken in het Utrechts archief
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:15:10
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Peter Spruit
Vandaag
om 19:13:08
Fleischmania Nostalgia
door
Eric v C
Vandaag
om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 19:01:28
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 18:57:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:50:41
koppeling vervangen Minitrix wagon
door
VictorPM
Vandaag
om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:46:05
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:36:11
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 17:45:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 17:43:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0
door
Duikeend
Vandaag
om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
einte
Vandaag
om 17:05:21
Beekdaelen in H0
door
einte
Vandaag
om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 16:39:26
Rondom Charlois
door
tothebeach
Vandaag
om 16:30:27
Doornvliet
door
Eric B
Vandaag
om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 16:25:41
Yamorc 7001 dood
door
Niels64
Vandaag
om 15:48:18
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
wob
Vandaag
om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen.
door
BillWisselWizard
Vandaag
om 13:14:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Eric B
Vandaag
om 12:32:14
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:11:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal (gelezen 1120 keer)
maurits
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Gepost op:
26 February 2013, 22:28:51 »
Beste forumleden,
Enkele dagen geleden las ik in Op de Rails (van april 2004) over het masterplan. Hierin stond geschreven dat de SGB met onder andere de mat 36 een treinverbinding wil gaan maken tussen Goes en Roosendaal. Inmiddels zijn we bijna 9 jaar verder en aan de 252 wordt druk gewerkt. Mijn vraag is of de SGB nog steeds het voornemen heeft om met dit treinstel (of wellicht met een blokkendoos) een historische treinverbinding op te zetten?
groeten,
Maurits
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re:SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Reactie #1 Gepost op:
27 February 2013, 14:07:03 »
Ik weet niet wat de plannen zijn van de SGB op dit moment, in ieder geval wordt er hard in de goede richting gewerkt op een aantal fronten.
Wat de 252 betreft is er wel iets wezenlijks veranderd sinds het project werd gepresenteerd: de 252 is in eigendom overgegaan van de STIBANS aan het Spoorwegmuseum.
Wat dat betekent voor het SGB plan is een open vraag lijkt me zo, en ook niet erg urgent om daar nu iets in te beslissen.
Het treinstel is nog niet gereed en de SGB is er nog niet klaar voor.
Komt tijd komt raad.
Vast wel.
Dirk
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re:SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal
«
Reactie #2 Gepost op:
27 February 2013, 14:34:38 »
De SGB werkt het Masterplan in fases uit, waarbij elke ongeveer 5 jaar wordt bekeken welke zaken uit het Masterplan (en eventuele nieuwe zaken) de komende periode gerealiseerd kunnen worden.
In de periode 2008-2012 stonden o.a. de restauratie van het Tractiegebouw, het project Toeristische Hoofdas ('motorwagenproject') en de bouw van een museumgebouw (voor stalling van het materieel) op het programma. Het Tractiegebouw is grotendeels klaar en wordt dit jaar verder afgewerkt; Het motorwagenproject loopt, dat wil zeggen dat de infrazaken nagenoeg zijn afgewerkt, de tijdelijke railbus operationeel is en de omC's in aanbouw zijn; Het museumgebouw is om diverse redenen doorgeschoven.
Nu de huidige projecten de eindfase naderen bezint de SGB zich op de periode tot 2020. Daar worden nu de plannen voor geïnventariseerd en uitgewerkt. Het is nu dus nog niet precies te zeggen wat de keuzes zullen zijn, maar reken er maar op dat de prioriteiten voor de komende jaren vooral op eigen terrein en eigen spoorlijn zullen liggen, en weinig op de hoofdlijn. M.a.w. het museumgebouw, een stationskap en de inrichting van het terrein maken meer kans dan het hoofdlijnbedrijf. Dat heeft te maken met attractiviteit van het museumproduct, bescherming van de collectie en met de moeilijker wordende regelgeving op het hoofdspoor.
Tot zover even de voorlopige gedachtengang. Ik moet benadrukken dat er nog niets definitief is en dat keuze voor het ene niet betekent dat het andere nooit meer zal gebeuren! Ik denk dat de SGB nog wel eens zal verrassen de komende jaren.
Ontwikkelingen als deze gaan niet heel snel, en dat is denk ik begrijpelijk als je weet met hoe weinig middelen de SGB alles realiseert. Voor sommige stappen moet de tijd gewoon rijp zijn en de SGB heeft inmiddels de nodige ervaring met het inspelen op kansen en soms gewoon met geduldig afwachten. En daarbij heeft de exploitatie en de instandhouding van de middelen voor de exploitatie voorrang boven de andere zaken.
Gelogd
Reinier
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SGB-treinverbinding Goes-Roosendaal