Blijkbaar is Paul Bender sinds kort toegetreden tot het team moderatoren. Dat is een positieve verrassing!Veel succes Paul
Hallo,Ik zal mij even voorstellen:Paul Bender, 8-9-61 te Rotterdam en met treinen bezig sinds m'n 6e of zo. D'r zwerft ergens een foto van mij met mijn opa en oma op de Lijnbaan met een grote doos in Meijer & Blessing papier met daarin een plastic treinensetje. Ergens op mijn 8-9 jaar een Minitrix ovaaltje gekregen en daarna samen met mijn vader een opklapbare baan van 2x2 mtr gehad. Rond mijn 18e had ik in mijn studentenkamer een baan van 50x 250 cm waarop station Hoorn gecomprimeerd was nagebouwd.In '79 op de fiets in de vakantie naar Hoorn gegaan om als vrijwilliger te gaan werken bij de SHM (Museumstoomtram Hoorn - Medemblik) en daar tot midden '80 gewerkt als vrijwilliger. In 2004/5 weer teruggekeerd bij de SHM en daar nu al een aantal jaren stoker. Verder ben ik betrokken geweest bij de FR / WHR (Ffestiniog & Welsh Highland Railway) en werk ik tegenwoordig incidenteel bij de NYMR als stoker.Mijn huidige modelbouwactiviteiten richten zich op dit moment voornamelijk op het zelf (gaan) maken van N-spoor wissels in "code 40". In eerste instantie wil ik me gaan bekwamen in het goed maken van wissels in diverse uitvoeringen, de baan zal daarna wel volgen. Hierbij is de eerste prioriteit om te zorgen dat er door voormalige etalage van de winkel waarin ik nu kantoor hou een trein langs alle ramen en etalage kan rijdenAls gevolg van diverse interesses volg ik een tiental fora zeer regelmatig. Van eentje (Steam_tech, een Yahoo group) ben ik moderatorIn het dagelijkse leven ben ik freelance systeembeheerder voor (eenmans)zaken die zelf geen eigen systeembeheerder in dienst hebben.Tot zover even mijn voorstelronde.Paul Bender
Voor straf over twee weken een heel weekend kolen scheppen.