Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:31:53
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Einde Koemo ballast ??? door Boertje
Vandaag om 12:50:24
"Nederlandse" modellen door Hans Reints
Vandaag om 12:39:20
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
  

Auteur Topic: Geen Noordnet meer  (gelezen 12768 keer)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #15 Gepost op: 05 juli 2006, 16:12:40 »
Betekend dat ook die redelijk nieuwe wadlopers met grijs langs de voorruiten er uit gaan?
Dat zijn 'de' Wadlopers, ze zijn gerenoveerd een tijdje geleden en hebben toen direct de aangepaste beschildering gekregen.

Alle DH's rijden nog voor zover mij bekend, de verdeling is als volgt:

3101, 3102: Connexxion (voor Aml-Mrb)
3103-3119, 3201-3231: Arriva

Ook bij XX is het de bedoeling dat de DH-I'tjes er binnenkort uit gaan.

Groet,
Julius

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2006, 22:21:37 »
Ik vraag me af welke stellen het arriva logo allemaal hebben . Van de 3229 is het me bekend .

Jos

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Geen NoordNed meer
« Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2006, 10:06:59 »
Aangezien het een beperkte vloot is wat met het Arriva teken rijd (ik meende een stuk of 5) en de rest geen Arriva teken meer zal verkrijgen om dat ze er toch uit gaan (theoretisch per 1 dec. 2006).
Mocht je nog 1 willen flitsen/plaaten met het teken dan adviseerik je gewoon eens een middagje Station LeeuwardenCS te doen,dan heb je de meeste kans dat je er een voor je lens krijgt.
Het aantal wadlopers wat er rijd is nog groot genoeg maar t word hard minder door diverse problemen.Het cijfer 9 komt mij bekend voor.....Bedoel je niet toevallig het aantal soorten wad in Model uitgevoerd zou kunnen worden?
We hopen in ieder geval dat er 1 of 2 voor het nageslacht bewaard kunnen blijven.Er is een stichting die zich daar mee zou bezich houden allen ook die ondervinden de stugheid van de NS.Dus of het plan overleeft weet ik zo nogal niet!!
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

1606

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2006, 14:09:27 »
Ik vraag me af welke stellen het arriva logo allemaal hebben . Van de 3229 is het me bekend.

De 3228 heeft de logo's ook nog.

Groeten,
Gertjan.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Geen NoordNed meer
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2006, 15:08:18 »
Mocht je nog 1 willen flitsen/plaaten met het teken dan adviseerik je gewoon eens een middagje Station LeeuwardenCS te doen,dan heb je de meeste kans dat je er een voor je lens krijgt.
In Gn en Lw zijn idd meestal wel een hoop exemplaren te vinden.

We hopen in ieder geval dat er 1 of 2 voor het nageslacht bewaard kunnen blijven.Er is een stichting die zich daar mee zou bezich houden allen ook die ondervinden de stugheid van de NS.Dus of het plan overleeft weet ik zo nogal niet!!
NS(R) heeft hier toch niets meer mee te maken? Voor zover ik weet zijn alle DH'tjes 3103-3119 en 3201-3231 inmiddels van Arriva (alleen de 3103 weet ik niet geheel zeker).

groet,
Julius

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2006, 15:31:41 »
Arriva LEASED ze nog steeds van NS(R),dat maakt ze nog geen eigendom!!
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2006, 16:13:47 »
er word tegenwoordig niks meer geleased bij NSR want alle treinen zijn tegenwoordig ook ondergebracht bij een lease constructie. NSR doet hooguit het beheer.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2006, 19:03:20 »
't maakt mij ook niet uit of ze nu wel of niet leasen via een constructie of hoe dan ook,ik weet alleen dat degene die er mee bezig is nogal wat tegen strubbelingen ondervind.Verder wou ik het hier ook bijlaten t is al erg dat het zover zou komen dat deze treinen niet voor het nageslacht bewaard zouden blijven of je nou wel of niet iets hebt met dit matrieël type.
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2006, 00:20:00 »
't maakt mij ook niet uit of ze nu wel of niet leasen via een constructie of hoe dan ook,ik weet alleen dat degene die er mee bezig is nogal wat tegen strubbelingen ondervind.Verder wou ik het hier ook bijlaten t is al erg dat het zover zou komen dat deze treinen niet voor het nageslacht bewaard zouden blijven of je nou wel of niet iets hebt met dit matrieël type.
Greetz:Menno

Ik weet niet,
maar aangezeien je het woord stichting noemt..

Kan ie het niet gewoon lekker aan een bestaande stichting overlaten  ???
Dat hem het niet lukt wil niet zeggen dat het NSM er bv niet 1 bewaart...

Alsjeblieft niet nóg een stichting.. De meeste zijn al zo succesvol..
[In het verroesten van dubieus bewaarde treinen...]

Tuindert

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Geef mij maar de WSM
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #24 Gepost op: 15 juli 2006, 21:46:55 »
Stel je voor:
Iemand gaat naar de kvk en laat daar een stichting "Wadloper" inschrijven. De doelstelling is om een DH-I in de afleveringstoestand te behouden voor het nageslacht en er ritten mee te gaan maken. De stichting krijgt de, voor het gemak spreken we van NS, zover dat zij een stel voor een simbolisch bedrag overdragen aan de stichting. De stichting heeft nu eerst een stallingsplaats nodig, en ze hebben het geluk mee en mogen het stel op een emplacement ergens in Friesland stallen. Ze krijgen een vervoerder ook nog eens zover "hun" stel daar naartoe te slepen en zo heeft het stel een plekje.

Goed, wat nu? Het stel heeft in de laatste maanden bij Arriva vrijwel geen onderhoud meer gehad en is dus aan een revisie toe. Precies, hier heb je vrijwilligers voor nodig en deze komen niet zomaar uit de lucht vallen. Het stel blijft dus een flinke tijd in de buitenlucht staan zonder dat er al te veel aan gebeurd. De conditie van het stel gaat met de maanden achteruit en na een tijdje zorgt dit voor frustraties binnen de groep en ontstaan er ruzies. De een wil zus, de ander zo en door de onervarenheid van de groep escaleerd dit. Een aantal mensen stappen op.
De ex-stichting wadloper leden gaan nu hun verhaal vertellen aan vrienden en vriendinnen en al snel ontstaan er "verhalen". Na een poosje heeft iedereen gehoord van wat er speeld in de stichting en niemand heeft meer zin om vrijwilliger, donateur of op welke andere manier ook de club te ondersteunen.
Het stel blijft zodoende in weer en wind op een emplacement staan en na een aantal jaren ziet 'ie er slecht uit.

Zo, wordt nu maar weer wakker! ;) Dit is natuurlijk een doemscenario, maar het is wel één van de mogelijke scenario's. Was het een stel behouden door een al bestaande stichting (met de nodige ervaring), dan zou er waarschijnlijk in de eerste jaren ook niet veel aan gebeuren, maar dit heeft een andere reden. Men wacht tot een stel voor het publiek interessant is, dat is het niet als het net uit dienst genomen is. Dat word het pas als mensen gaan denken: "Weet je nog van vroeger, toen reed 'ie nog, wat zou het mooi zijn om er weer eens één te zien. Het stel gaat dan pas opgeknapt worden en omdat het bij de grote stichting goed geconserveerd en opgeborgen is kost de restauratie minder geld  dan wanneer ie eerst jarenlang buiten gestaan heeft.

Zo, dat is de eerste post van Emiel op dit forum, voorheen op bnlxr beter bekend als "Railionner"


Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2006, 13:11:37 »
Hoe het uitpakt met kleine stichtingen is altijd afwachten. Het doemscenario dat Emiel schetst is uiteraard denkbaar, echter zijn er ook kleinere organisaties die al wel succesvol zijn (denk hierbij aan de HSA met hun 186 of de Stichting2225/Stichting Museummat Railion, die weliswaar hun 2225 nog niet op de baan hebben maar er wel zeer voortvarend en professioneel mee bezig zijn en er zijn nog wel meer voorbeelden). Je kunt dus m.i. niet zonder meer stellen dat nieuwe/kleine stichtingen geen succes kunnen boeken, al kan dat soms helaas wel het geval zijn idd.

Maar goed, terug naar het topic over de DH'tjes.

groet,
Julius

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #26 Gepost op: 16 juli 2006, 19:08:12 »
Hoe het uitpakt met kleine stichtingen is altijd afwachten. Het doemscenario dat Emiel schetst is uiteraard denkbaar, echter zijn er ook kleinere organisaties die al wel succesvol zijn (denk hierbij aan de HSA met hun 186 of de Stichting2225/Stichting Museummat Railion, die weliswaar hun 2225 nog niet op de baan hebben maar er wel zeer voortvarend en professioneel mee bezig zijn en er zijn nog wel meer voorbeelden). Je kunt dus m.i. niet zonder meer stellen dat nieuwe/kleine stichtingen geen succes kunnen boeken, al kan dat soms helaas wel het geval zijn idd.

Maar goed, terug naar het topic over de DH'tjes.

groet,
Julius

Een voorbeeld van het Doemscenario is bijvoorbeeld zo'n gevalletje als Stichting Bel en destijds die Bravenboer met zijn Nostalgie Expresse...

Alleen leuke initiatieven met het idee op lekker rijden...
Maar wat erbij komt kijken vergeet men en zo sterft een stelletje een eenzame dood zonder onderhoud..

Als je wat wilt met Historisch matrieel dan moet je gewoon informeren bij een bestaande stichting...
Daar zijn mensen met al ervaring, en daar doe jet niet allemaal dubbelzinnig werk...

En als afsluiting..
Het is maar voor weinig mensen weggelegd om zelf met museummatrieel te rijden als Mcn...
Iets wat vaak het idee is van allerlei stichtinkjes..

Wil je wat doen met museummatireel moet je de instelling hebben om het stelletje samen op de baan te houden...
Niet met het idee rijden rijden rijden...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #27 Gepost op: 18 juli 2006, 14:16:42 »
Laatste loodjes voor de DH-tjes!!

Klik op www (wereldbol) voor meer plaatjes.
Greetz:Menno
_____________________________________________
Only in modell we can hounor this train after 2007!!
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2006, 14:58:26 door Menno »
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #28 Gepost op: 19 juli 2006, 11:12:13 »
T schijnt dat de Wadlopers nu te koop staan (ze werden niet door gesluist naar Arriva Britain) prijs rond de (+/-) à 150.000 voor een 3200 (neem aan dat de 3100 iets goedkoper zijn) en de Cubanen zouden tot nu toe belangstelling hebben getoont. Geruchten gingen dat naast Cuba Portugal ook belang zou hebben maar dat is niet bevestigd maar ook niet ontkent dus beschouwen we dat voorlopig dus als een lekker speculaasje!!
Greetz:Menno
______________________________________
Only time will tell......
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Geen Noordnet meer
« Reactie #29 Gepost op: 19 juli 2006, 19:15:40 »
Cuba? Dat zou hun spoorwegen 20 jaar vooruitwerpen in de tijd...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40