Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:28:19
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 19:17:08
Railpro 607 door Simon Stenneberg
Vandaag om 19:10:46
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
Vandaag om 18:15:23
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 18:03:03
Lima plan E bankjes door klusser
Vandaag om 18:02:28
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 17:46:52
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bert55
Vandaag om 17:27:18
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 17:26:36
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorijzer
Vandaag om 16:29:42
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 16:01:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door thevandijks
Vandaag om 13:22:22
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:56:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44

Auteur Topic: OntraXs 2013; 8-10 maart 2013, Spoorwegmuseum.  (gelezen 95329 keer)

Remunj

• Offline Offline
Re:OntraXs 2013; 8-10 maart 2013, Spoorwegmuseum.
« Reactie #330 Gepost op: 10 March 2013, 13:13:37 »
Altijd leuk die discussie over de grote camera's, statieven en lampen.
Duikt ieder jaar weer op. Wat de meesten blijkbaar niet weten is dat dit o.a. Len en Gerard zijn die voor Railmagazine en Modelspoormagazine daar rondlopen om weer mooie reportages te maken voor in de bladen.

Kan je er wel over discusieren of dat misschien niet beter voor of na sluitingstijd kan om de overige bezoekers niet voor de voeten te lopen.
Mij persoonlijk stoort het niet. Zijn zij ergens bezig loop ik door naar een volgende baan en kom wel terug als het weer "rustig" is. Wat dat betreft keuze genoeg aan banen.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt en weer genoten.
Op naar volgend jaar  (y)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #331 Gepost op: 10 March 2013, 13:43:42 »
Leuk voor de mensen die die bladen lezen, maar wat heb ik daar als niet-lezer voor boodschap aan?

Ik heb me ook prima vermaakt, verbaas me wel over de mensen die de banen alleen door de zoeker bekijken, maar als ze dat fijn vinden, who cares.
Maar zodra je met statieven en paraplu's gaat werken, maak je het anderen eigenlijk onmogelijk om normaal de tentoonstelling te bekijken. En als het echt is voor die prachtige artikelen, maak je mij niet wijs dat tijdens de beurs de meest optimale omstandigheden zijn om die detail foto's te maken.
Geen idee of ik iets aan de betreffende baan veel heb gemist. Wat ik  van heb kunnen zien, zag het er wel leuk uit, maar de beschikbare tijd was helaas wat beperkt. Ben daarom niet meer terug geweest.

Huub

TurboTon

• Offline Offline
« Reactie #332 Gepost op: 10 March 2013, 14:06:20 »
Als je, je ergert aan de fotografen besef dan goed dat meer dan de helft van de bezoekers uitvoerig loopt te fotograferen. En bedoel ik niet dat ze zo nu en dan een plaatje maken. Het lijkt echt dat het dit jaar behoorlijk si toegenomen. Maar om dat nu hinderlijk te noemen.... Nee echt niet. En zolang iedereen even heel klein beetje geduld heeft komt iedereen aan de beurt voor de goede positie. En dat geduld dat hebben we toch ook nodig in onze hobby.

Ik heb geen bezwaar tegen fotograferen. Doe ik zelf ook. Het geen waar ik mij aan erger is dat er mensen zijn die weet ik  hoe lang stokstijf staan om de camera in te stellen zodat niemand anders kan kijken. Ik kijk zelf altijd rustig zorg dat mensen die kleiner zijn als mij voor mij kunnen staan. Als er iets is wat ik wil fotograferen dan pak ik pas mijn camera en maak een foto.
En stap aan de kant zodat iemand anders een foto kan maken. Of het kan bekijken.

Gisteren zag ik mensen die eerst het licht gingen meten kijken welke flitser ze moesten pakken nog een keer meten enz. Dan sla je door denk ik. EN dan mopperen dat er andere mensen willen kijken!

Ik ben Ton Tenkink. En ga een module baan spoor N maken voor THirza en een HO zolderbaan voor mezelf.

henk

• Offline Offline
« Reactie #333 Gepost op: 10 March 2013, 14:09:42 »
Goh, dan hebben jullie wel pech gehad zeg. Daarnet werkelijk geen professionele camera gezien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

TurboTon

• Offline Offline
« Reactie #334 Gepost op: 10 March 2013, 14:11:30 »
Prima Gert. Ik zet je gewoon aan de kant als je vervelend wordt  ;D.

Nogmaals net als gisteren heeft vaste crew van onze baan en de ingehuurde krachten zich voortreffelijk vermaakt.

mvg,

Kees-Jan

Hoi Kees-Jan,

Wij hebben gisteren genoten van jou baan. Prachtig hoe de kinderen van alles mochten doen op jou baan.

mvg Ton
Ik ben Ton Tenkink. En ga een module baan spoor N maken voor THirza en een HO zolderbaan voor mezelf.

TurboTon

• Offline Offline
« Reactie #335 Gepost op: 10 March 2013, 14:16:28 »
Altijd leuk die discussie over de grote camera's, statieven en lampen.
Duikt ieder jaar weer op. Wat de meesten blijkbaar niet weten is dat dit o.a. Len en Gerard zijn die voor Railmagazine en Modelspoormagazine daar rondlopen om weer mooie reportages te maken voor in de bladen.

Kan je er wel over discusieren of dat misschien niet beter voor of na sluitingstijd kan om de overige bezoekers niet voor de voeten te lopen.
Mij persoonlijk stoort het niet. Zijn zij ergens bezig loop ik door naar een volgende baan en kom wel terug als het weer "rustig" is. Wat dat betreft keuze genoeg aan banen.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt en weer genoten.
Op naar volgend jaar  (y)

Gr.
Eric

Weet je wat ik grappig vind. Maar eigenlijk ook ergerlijk. Je geeft een compliment over de banen. Geeft aan dat je op zich geen probleem heb met fotograferen alleen met mensen die daar uren mee bezig zijn zodat er eigenlijk niemand anders kan kijken. EN dan moet je gelijk maar thuis blijven en ben je een zeur of ander negatieveling.
mvg Ton

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #336 Gepost op: 10 March 2013, 14:41:24 »
ook nog enige foto's gemaakt.

Hihi Rob,

Waar het cheffie mee bezig was had ik zo gauw niet gezien, maar een mooi baantje stond daar wel!
(En laten we maar het beste hopen van die modelbaan-van-Cheffie: de fles Muscadet is zo te zien nog dicht  ;D )

Over die profi-fotografen en -cineasten: Jazéker, ik vind het jammer/vervelend als daardoor mijn blik wordt verstoord, maar ook ik loop dan door en kom later wel terug...
Al kan ik mij zéker vinden in de 'tip' om voor die mensen tijden-buiten-de-Beurstijden  te regelen. Het is een beetje geven-en-nemen: ik heb met mijn flits ook wel opnamen van anderen verpest, maar daar heb ik met die (gelukkig ook digitaal fotograferende) "slachtoffers" ook regelmatig gelachen: Ik ben met mijn EOS 300D, waarvan ik niet WIL weten, hoe oud die inmiddels alweer is, nog steeds heel tevreden, want inderdaad, ik heb twee hele goeie objectieven en zoals al eerder opgemerkt: DAAR GAAT HET OM... (voor de 'niet-zo-technischen': Ik moet bij mijn toestel nog door de zoeker kijken  8) )

Samenvattend: Het was weer een mooi en gezellig evenement, waarvoor we dat NSM en de mensen van Mitropa alleen maar DANKBAAR moeten wezen! En dat was meteen mijn "Wort-zum-Sonntag"

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Focus2

• n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • goederentransport in 1:160
« Reactie #337 Gepost op: 10 March 2013, 14:41:33 »
Quote: Wat de meesten blijkbaar niet weten is dat dit o.a. Len en Gerard zijn die voor Railmagazine en Modelspoormagazine daar rondlopen om weer mooie reportages te maken voor in de bladen.

maar dat zullen zeker niet de fotografen zijn die de gore moed hebben om zelfs een roelstoeler het 'kijkleven' met hun fotoapparatuur zuur te maken. dit soort lieden hebben kennelijk niet veel meer onthouden van hun opvoeding
vandaar mijn eerdere opmerking eerder in dit topic. Mocht je er getuige van zijn  geweest dan weet je precies wat ik bedoel. (..en ik ben zeker geen zuupruim)

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #338 Gepost op: 10 March 2013, 14:54:51 »
On traXS heeft weer prachtige banen bij elkaar gebracht en ik heb mij gisteren erg vermaakt. Prachtige banen gezien en een hoop inspiratie opgedaan. Ik hoop dat ik nog vele jaren dit moois mag blijven bewonderen. Alle lof voor de organisatie.

Tot volgend jaar.

Groeten, Marnix

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #339 Gepost op: 10 March 2013, 14:58:48 »
Vandaag stond er ook weer een met paraplu en statief erstig in de weg voor die kleine dioramas daarnaast tv utrecht met grote camera en ja, óók her von ortloff was anwesend ....

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #340 Gepost op: 10 March 2013, 15:03:11 »
Quote: Wat de meesten blijkbaar niet weten is dat dit o.a. Len en Gerard zijn die voor Railmagazine en Modelspoormagazine daar rondlopen om weer mooie reportages te maken voor in de bladen.

maar dat zullen zeker niet de fotografen zijn die de gore moed hebben om zelfs een roelstoeler het 'kijkleven' met hun fotoapparatuur zuur te maken. dit soort lieden hebben kennelijk niet veel meer onthouden van hun opvoeding
vandaar mijn eerdere opmerking eerder in dit topic. Mocht je er getuige van zijn  geweest dan weet je precies wat ik bedoel. (..en ik ben zeker geen zuupruim)
Dat ben ik helemaal met je eens. Die figuren lopen er helaas ook rond.  :-[

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #341 Gepost op: 10 March 2013, 15:08:38 »

Weet je wat ik grappig vind. Maar eigenlijk ook ergerlijk. Je geeft een compliment over de banen. Geeft aan dat je op zich geen probleem heb met fotograferen alleen met mensen die daar uren mee bezig zijn zodat er eigenlijk niemand anders kan kijken. EN dan moet je gelijk maar thuis blijven en ben je een zeur of ander negatieveling.
mvg Ton
Ik snap jouw reactie op mijn bericht niet of wat ej er ergelijk aan vindt.
Ik zeg toch nergens dat mensen dan maar thuis moeten blijven of negatieveling zijn ???
Ik leg alleen maar uit wat sommige fotografen daar voor functie hebben (hun werk).
En dat ik dan later wel even kom kijken als zij klaar zijn.
Niets meer of minder. IK heb er geen probleem mee.

Gr.
Eric
« Laatst bewerkt op: 11 March 2013, 08:49:15 door Ronald Koerts. Reden: Je hoeft niet het complete bericht met vorig citaat te citeren »
Gr.
Eric

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #342 Gepost op: 10 March 2013, 15:10:08 »
Kijk, zo kunnen we Tramstraat eens goed op afstand van dichtbij bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=RCVmdyRKHK8

Overigens heeft deze filmer ook veel meer banen vastgelegd op video:

http://www.youtube.com/user/DLoc567/videos

Ik dank u.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #343 Gepost op: 10 March 2013, 15:12:09 »
he gelukkig, weer beeld.
Was bijna bang dat niemand meer durfde te fotograferen of filmen.  ;D

Vandaag toch niet meer gelukt om te gaan  :'(
Dus ik moet ook virtueel blijven kijken dit jaar
met de groeten van Maarten

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
« Reactie #344 Gepost op: 10 March 2013, 15:13:27 »
Na alle discussies over het foto's maken wordt het volgens mij tijd om foto's te plaatsen voor de achterblijvers (zoals ik) :). Zo te lezen moeten er toch heel wat foto's gemaakt zijn :).

Groet,
Chris