Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 392588 keer)

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
  • Yes we can!
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?
« Gepost op: 13 juni 2007, 23:03:57 »
Mijn vraag is: gebeurt er tot de opening komende zaterdag/zondag
nog wel iets qua testen op de betuwelijn ?
Ik kom er iedere dag wel een paar keer langs en zie alleen wat dieselloks, solo rond hobbelen.
ik neem aan dat er nu toch ook wel eens electrisch gereden moet gaan worden .
naar mijn inzicht is het er praktisch uitgestorven....
« Laatst bewerkt op: 21 april 2011, 13:58:06 door Gert van den Heuvel. Reden: Titel aangepast zodat de vlag de lading meer dekt »
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2007, 23:17:08 »
Merk op dat het ding overigens 'Betuweroute' heet. Laatst zag ik zelfs ergens in de media dat ze de goede naam hadden gebruikt. De Betuwelijn is het goeddeels enkelspoors lijntje dat van Elst naar Dordrecht loopt.

Wat ik gelezen heb is dat er nog niet overal bovenleiding is aangelegd. Tot het zover is, zal er met diesels gereden worden. Hoe het zit met toelating van elektrisch en bevoegdheid van machinisten weet ik niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2007, 23:25:56 »
De machinisten waren massaal gezakt voor hun  betuweroute-examen heb ik ergens gelezen. Hij was te moeilijk en er was te veel tijdsdruk ofzoiets.

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2007, 23:33:27 »
Bovenleiding hangt er overal, testgereden met elektrisch spul is al lang gebeurd en personeel met de benodigde bevoegdheden is er ook. De rest is onzin uit de dikke duim van wie dan ook, m.a.w. niks aan het handje.

De 189 010 en 013 zijn t.b.v. zaterdag weer in Nederland; of die dingen nog een promintente rol gaan spelen staat nog in de sterren; een ATC 186 behoort ook tot de mogelijkheden. Er gaat wel een trein rijden bij de openingshandelingen, die overigens plaatsvinden in Barendrecht.

Officieel is er het komende half jaar of een periode in die trant één pad per anderhalf uur (rijtijd havens-Zevenaar) beschikbaar, wat ook gebruikt kan en gaat worden voor verdere testritten.

modelspotter

  • Gast
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2007, 23:34:10 »
Dinsdagavond, 12-6-2007, werden rond de klok van 21.15 's avonds te Ah twee elocs Railion DB 189 en een Angelloc, de E186 111-1, met daartussen het blauwe meetrijtuig binnengebracht; na afkoppelen van de trekkende 6400 en aankopelen van dezelfde machine aan de andere zijde ging het na 10 minuten van spoor 2 in de ri Betuweroute. Volgens de rangeerder tbv proefritten t/m zaterdag.
Modelspotter  

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2007, 23:43:10 »
Merk op dat het ding overigens 'Betuweroute' heet. Laatst zag ik zelfs ergens in de media dat ze de goede naam hadden gebruikt. De Betuwelijn is het goeddeels enkelspoors lijntje dat van Elst naar Dordrecht loopt.

Wat ik gelezen heb is dat er nog niet overal bovenleiding is aangelegd. Tot het zover is, zal er met diesels gereden worden. Hoe het zit met toelating van elektrisch en bevoegdheid van machinisten weet ik niet.

- Peter

enkelspoors? bij mij loopt de betuwelijn langs op ongeveer 1 km van me huis (de betuweroute trouwens ook). Dit is ongeveer een km of 10 van Elst vandaan en daar liggen toch echt 2 sporen naast elkaar  ;)

Het enigste enkelspoorsdeel, voor zover ik weet, is "de bocht" vanaf Elst tot net in Valburg (stukje van +/- 2 km) de rest tot tiel is dubbelspoor  ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2007, 23:44:09 »
personeel met de benodigde bevoegdheden is er ook.

Ik had het dan wel niet hier gelezen, maar het artikel is hetzelfde. Maargoed, wat er allemaal niet over de betuweroute is geschreven door de pers....

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 581
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2007, 23:57:24 »
Info is hier te vinden over de bewuste dag:

http://www.paulfreriks.nl/

groet,
marco-

ps:
Merk op dat het ding overigens 'Betuweroute' heet. Laatst zag ik zelfs ergens in de media dat ze de goede naam hadden gebruikt.

ik kom zojuist op de site van een modelbouw winkel en daar kun je stickers kopen met "I love Betuwelijn" .....
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2007, 00:32:36 door Marco Reparon »
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2007, 00:08:13 »
Het enigste enkelspoorsdeel, voor zover ik weet, is "de bocht" vanaf Elst tot net in Valburg (stukje van +/- 2 km) de rest tot tiel is dubbelspoor  ;D

Offtopic maar moet hier toch ff wat recht zetten;
Bij Elst is de boog enkelspoor, daarna tot Kersteren dubbelspoor. Van Kesteren tot voorbij Tiel is het enkelspoor. tussen Tiel en Geldermalsen word het vlak voor de kruising met de A15 en Betuweroute weer dubbelspoor tot Geldermalsen.Vanaf Geldermalsen tot net voor station Dortdrecht is het enkelespoor met uiteraard de gebruikelijk kruisingsplaatsen onderweg. Een gedeelte( weet zo niet welke, is ook niet belangrijk in dit topic) word dubbelspoor heb ik een tijd terug ergens gelezen.

Dus ja grotendeels enkelspoors is de betuwelijn wel, groetjes Michiel

Ps; Back ontopic ;)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2007, 00:47:56 »
Inderdaad. Merci, Michiel. Voordat ik dit schreef, had ik de informatie opgezocht en misschien had iedereen dat kunnen doen voordat hij een boude bewering maakte.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
  • Yes we can!
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2007, 15:43:12 »
off topic (of het nu de betuwelijn of route is , hier bij mij in de regio en het dorp vervloeken ze het hele gebeuren  toch wel ).
oke dan zal die electro lok inderdaad wel gebruikt gaan worden in het weekend voor de opening
.......en stinken we het komend jaar uit onze bedden van de diesel geuren van die vieze class 66 en aanverwante artikelen ( lees loks.)
PS de helft van de inwoners van de aangrenzende dorpen weet trouwens niet dat er diesel gereden gaat worden op de route/lijn.
in de lokale krantjes en info blaadjes van prorail wordt met geen woord gerept over dieselloks....... >:( >:(
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2007, 15:49:57 »
Wat denken jullie dan helemaal te gaan ruiken?
Als je met je snufferd boven de uitlaat gaat hangen, dan zul je wel wat ruiken ja. Maar op enkele tientallen meters afstand ruik je niks meer. Als dat de griezelverhalen zijn die daar de ronde doen, dan kan het allemaal alleen maar flink meevallen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
BetuweROUTE, daar gebeurt wat!
« Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2007, 16:34:07 »
Ach,

de door Marco Reparon aangehaalde link is van dhr. Freriks die samen met dhr. IJff de grootste tegenstander is van de Betuweroute
(en aangezien ik voor de PoBR werk meen ik te weten hoe die lijn heet  8)).
De uitspraken die door/namens hen gedaan worden neem ik met de nodige scheppen zout, evenals de publieke uitingen van De Gelderlander en Omroep Gelderland.

Wat betreft de publieke berichtgeving over diesellocs, daar wordt niet geheimzinnig over gedaan. Op de website van de Projectorganisatie Betuweroute (PoBR) wordt onder het kopje nieuws gewoon verwezen naar een brief (13-2-07) van vml. minister Peijs waarin e.e.a. met naam en toenaam genoemd wordt:
Citaat
Locomotieven met ETCS van diverse types en verschillende leveranciers zullen in 2007 geleidelijk instromen. Vervoerders en leasemaatschappijen zijn momenteel druk bezig om hun locomotieven om te bouwen die op de Betuweroute ingezet gaan worden.
Te beginnen met de diesellocomotieven en later in het jaar de (eerste) elektrische locomotieven. Marktpartijen geven aan dat naar verwachting zo’n 70 ETCS locomotieven in 2007 zullen instromen, zoals verwoord in mijn brief van 24 oktober 2006. Eén leverancier heeft gemeld, dat drie van zijn prototypes vertraging ondervinden bij de toelating van apparatuur in Duitsland. Deze leverancier verwacht dat hierdoor de start van de serieproductie van de drie types weliswaar iets opschuift in de tijd, maar dat de gehele serie nog wel dit jaar gereed komt. Deze serie maakt deel uit van het verwachte aantal van 70 ETCS locomotieven eind 2007.
Vervoerders en leasemaatschappijen zijn bereid om zo’n extra 30 locomotieven met ETCS uit te rusten (bovenop de eerdergenoemde 70).
Zie verder de link naar de PoBR-site. Alle ernstig verontruste omwonenden zullen na 10 jaar toch echt wel weten waar ze het PoBR-nieuws kunnen vinden op het wereldwijde web (waar? Op de PoBR site; hoe voor de hand liggen!).

Het is zo makkelijk tegen de Betuweroute te schoppen......
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2007, 16:36:53 door DHG500 »
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2007, 16:59:57 »
Offtopic maar moet hier toch ff wat recht zetten;
Bij Elst is de boog enkelspoor, daarna tot Kersteren dubbelspoor. Van Kesteren tot voorbij Tiel is het enkelspoor. tussen Tiel en Geldermalsen word het vlak voor de kruising met de A15 en Betuweroute weer dubbelspoor tot Geldermalsen.Vanaf Geldermalsen tot net voor station Dortdrecht is het enkelespoor met uiteraard de gebruikelijk kruisingsplaatsen onderweg. Een gedeelte( weet zo niet welke, is ook niet belangrijk in dit topic) word dubbelspoor heb ik een tijd terug ergens gelezen.

Dus ja grotendeels enkelspoors is de betuwelijn wel, groetjes Michiel

Ps; Back ontopic ;)

Hoi neudalhausenstadbahn

Ik zal ook effe wat recht zetten denk ik. Wat je nu noemt is de bestaande/oude betuwe lijn. De nieuwe betuwelijn is gewoon dubbelspoor. Tenminste ik neem aan als er twee rijen masten staan voor bovenleiding dat er dan ook 2 sporen liggen :)
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuwelijn , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2007, 17:02:20 »
Enof er wat gebeurd op de betuwe lijn. Er staat een geweldige collectie loks in Elst

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek