Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door brutus1
Vandaag om 12:14:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 11:57:44
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Les Billards du Vivarais door Sven
Vandaag om 09:04:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
  

Auteur Topic: LS models 46247-46250 DB Bpmz  (gelezen 5741 keer)

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Gepost op: 06 januari 2013, 00:53:26 »
LS models en ACME maken beide een DB Bpmz in oceaanblauw/beige-kleurstelling.
Op verschillende (duitse) fora gaat de voorkeur uit naar het model van LS models.

Nu wil ik een paar van deze wagens aanschaffen, deze wil ik gaan combineren met Roco 44746 DB Bm.
Heeft iemand deze wagens en kan iemand foto's van deze wagens naast elkaar maken?
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2013, 02:18:59 door ES 64 F4 »

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2013, 12:43:05 »
Heb zelf de ACME varianten en die hadden mijn voorkeur.

Kun je mijn de Duitse forum noemen waar er wat over te lezen valt?
groetjes Dion

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2013, 13:58:45 »
Ik heb niet nagekeken of het dezelfde artikelnummers zijn, maar wel drie plaatjes van een Roco Bm naast een LSM Bpmz.







Wat mij betreft gaat dat prima naast elkaar.

Ik vind de LSM ook mooier dan de Acme. Met name de uitpuilende ramen bij de Acme's vind ik uitgesproken lelijk, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Omdat ik qua rijeigenschappen ook niet te spreken was over andere Acme-rijtuigen die ik heb gehad, was de keuze snel gemaakt.
De rijeigenschappen van de twee LSM Bpmz die ik heb, zijn wisselend.
Eentje rijdt prima, de andere heeft de helaas vaker voorkomende eigenschap van LSM-rijtuigen dat ze het prima doen op een rechte baan, maar problemen geven in bogen. Oorzaak in dit geval zijn de op zich fraaie draaistellen, waarvan onderdelen blijven haken achter de schorten. Blijkbaar is dit erg kritisch bij de assemblage, wat de ene medewerker wat beter onder de knie heeft dan de ander. Ik moet nog kijken of ik de schorten of de draaistellen ga aanpassen.

Groet, Huub

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2013, 14:35:30 »
@ Dion: www.drehscheibe-foren.de

             http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,5099819



@ Hubertus: hardstikke bedankt voor de duidelijke foto's, ik ben overtuigd!
                   

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2013, 15:22:58 »
Dank je wel. (y)

Heb uiteraard ook even naar aanleiding van Hubertus verhaal naar mijn ACME uitvoeringen gekeken.

De ramen steken inderdaad iets uit, maar dat is iets van niets. Met de draaistellen heb ik geen problemen.
De wagens rijden goed zowel op rechte stukken als in een bocht. Over de rijeigenschappen kan ik niets negatiefs zeggen wat betreft ACME.
groetjes Dion

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2013, 15:32:53 »
De ramen steken inderdaad iets uit, maar dat is iets van niets.
Zoals ik zei, dat is heel persoonlijk. Voor jou is het iets van niets, voor mij haalt het het beeld van een overtuigend model compleet onderuit.
Over de rijeigenschappen, ik bedoel niet dat Acme slechter is dan LSM, maar dat mijn ervaring niet dusdanig is, dat ik om die reden de voorkeur boven LSM zou geven. Wat dat betreft vind ik LSM en Acme een beetje lood om oud ijzer, beiden lijken de optiek belangrijker te vinden dan de betrouwbaarheid. Mijn ervaring dan op basis van wat ik heb cq. heb gehad.

Huub

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2013, 15:44:48 »
@Huub, je eerst verhaal was duidelijk.

Helaas laten alle fabrikanten stekken vallen. en dat blijkt uit heel veel dingen. Zo ook bij deze modelen.
 
groetjes Dion

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2013, 16:00:38 »
Daarom ga ik ook voor de LS models: de totaalindruk, hoe het model overkomt.
Wat ik lees en wat erg jammer is: de grootte van de sluitseinen bij de Bpmz van LS models.
Maar in een samenstelling zie je die niet.

Binnenkort ga ik 3x LS models Bpmz aanschaffen.
Samenstelling wordt: Br 103 - Bm - Bm - Bpmz - Bpmz - Bpmz - Bm - Bm - Armz - Avmz - Avmz - Apmz


In welke samenstelling hebben jullie de Bpmz rijden?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2013, 16:15:01 »
Br 103 - Apmz - Avmz - ARmz - Bm - Bpmz - Bpmz - Bm.
Vanwege de wat mislukte sluitseinen zijn de Bpmz ook bij mij ingeklemd tussen de Bm's.
De Bpmz van LSM, de rest is van Roco.

Huub

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2013, 14:41:07 »
Volgens mij is/was dat ook volgens het voorbeeld: de Bpmz waren (bijna) altijd ingeklemd tussen Bm

Nog een andere vraag: de wielen van mijn LS models Bpmz wil ik gaan vervangen, weet iemand hoe ik de imitatie remschijven van de assen haal?
Bij de ICR gaat dat gemakkelijk: de remschijven hebben een U-vorm, bij de Bpmz zijn ze rond.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2013, 17:07:19 »
Met een (modelbouw) pullitrekker moet dit m.i. geen probleem zijn.


lokpaint

  • Gast
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2013, 18:02:45 »
Volgens mij is/was dat ook volgens het voorbeeld: de Bpmz waren (bijna) altijd ingeklemd tussen Bm


Hoi

Kan ik mij zo niet herinneren  :-\

Bart

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re:LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2013, 20:17:56 »
Op het zusterforum www.drehscheibe-foren.de heb ik zoiets gelezen. Helaas kan ik niet meer terugvinden waar.
In ieder geval zat er tussen het restauratierijtuig (Armz/Wrmh) en het Bpmz-blok (2-4 GroBraumwagen Bpmz), een Bm 235 met een coupe voor de IC-kurierdienst. Verder een x-aantal Bm235.

Heeft er iemand ervaring met het demonteren van de draaistellen en het wisselen van de wielstellen van deze rijruigen?

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re: LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2021, 06:39:54 »
Inmiddels heeft Piko de DB Bm235 ook uitgebracht.

Is er iemand in het bezit van de Bm235 van Roco en Piko?
Ik ben erg benieuwd of zij met elkaar 'compatibel' zijn.

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re: LS models 46247-46250 DB Bpmz
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2021, 08:47:54 »
Ik heb ze (nog) allebei, wat mij betreft heel goed combineerbaar in 1 trein, zeker als je een paar dingen bij de roco aanstipt met aluminium/lichtgrijze verf
Plaatjes van beide wagens zoals ze uit de doos komen, dus de Roco zonder los opgezette onderdelen:





Aan de buitenzijde zijn de opvallende verschillen dat Piko de lasnaden van het dak heeft nagebootst, en meer onderdelen op het onderstel van een extra kleurtje heeft voorzien, ik vind de ramen bij de Piko net wat mooier uitgevoerd. Daarentegen is het interieur bij de Piko uit 1 kleur, waar dit bij Roco meerkleurig is, dat vind ik zelf minder storend en is ook met wat verf wel aan te passen.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2021, 08:49:31 door Quinzeedied »