Hallo Bas.Hoe is het mogelijk dat in Zwitserland, een land met veel meer sneeuw dan hier in NL, de treinen wel op tijd rijden en hier niet.Vorig jaar stond bijna de helft van het materieel stil wegens storingen. Enkele weken geleden viel er hier 3 centimeteren direkt al een uitgedunde dienstregeling.Kortom NS en Pro-Rail beginnen te schreeuwen als het gaat sneeuwen.
Hallo allen,Wat zijn de eisen wat scholing en lichamelijke gezonheid(C.Q.) brillen e.d) betreft.En wat is de duur van een opleiding.Groet Adrie
Nu is mijn vraag:Hoe gaat het aanzetten in zijn werk gezien het grote vermogen van de moderne locs en de lengte van de treinen.Zowel voor een reizigerstrein, maar helemaal voor een goederentrein.
Voor als je wordt aangenomen wordt je eerst medisch en psygologisch onderzocht. Als alles in orde is kan je beginnen aan de opleiding. De duur opleiding is verschillend, ik heb persoonlijk een dikke 8 weken theorie opleiding gehad en daarna 60 praktijkdagen.Vervolgens moet je het materieel leren en de nodige wegkennis opdoen. Al met al ben je toch wel een jaartje zoet wil je alles goed en op een normale doen. Momenteel geeft het STC een opleiding en daar doen ze er 2 jaar over, maar de leerlingen daar hebben geen baangarantie.
Hoi,Ik volg zelf de opleiding via het STC in Rotterdam. Dit is een 2-jarige MBO 3 opleiding. We krijgen er inderdaad geen baangarantie, maar als je goed je best doet tijdens je stage, kun je in feite al een baan binnenslepen.Tevens is er in Amsterdam nog een opleiding van het ROCvA en NS opleidingen. De opzet van deze opleiding is iets anders, en je hebt een baangarantie bij NS. Grtz,Johan
Zoals ik begrepen heb heb je daar een baan garantie mits je uiteraard slaagt maar ook door de psychologische test en medische test komt.