Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:26:27
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 11:12:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 09:16:22
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:00:12
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
  

Auteur Topic: Piko nieuws h0 2013  (gelezen 65105 keer)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #45 Gepost op: 29 December 2012, 11:22:07 »
Misschien dat niet iedereen de ruim 200 euro over heeft voor een 189. Ik vind persoonlijk de Roco's ook fraaier en zie die ook liever dan de Piko's maar ik kan me goed voorstellen dat iemand een 189 voor 80 euro leuk vind en voor 214 euro denkt mwah zo leuk vind ik dat moderne spul niet. Dus kan het best zo zijn dat er niet genoeg markt is voor de varianten bij Roco maar wel bij Piko. Heb zelf gelukkig al een Veolia, Locon en Husa van Roco  (y). Wat ik overigens weer niet snap is dat er slechts 1 186 aangekondigd is. Had zelf gehoopt op een RTB, Metrans, ITL, CRS of gewoon een standaard Railpool of CB Rail Traxx.
Voor grootspoorfoto's zie site

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #46 Gepost op: 29 December 2012, 12:10:55 »
die sgnss zijn IDD nog door andere fabrikant uitgebracht.

Vooral de Hupac uitvoeringen zie ik heel vaak in de KLV's van alle EVU's. (crossrail, sbb, WLC en DB)
Dus als piko daar ook nog mee komt, (of nog beter Kombimodell, al moeten die eerste eens de aangekondigde modellen uitbrengen).
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #47 Gepost op: 29 December 2012, 12:25:23 »
Piko blinkt uit  met de prijzen van zijn loc's maar een wagon (en mooie goederenwagon dan) is eigenlijk duurder dan een Roco !

niettegenstaande dat zitten in mijn verzameling heel wat coilwagons waar Piko misschien wel de fraaiste levert !

Groeten Peter ;)

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #48 Gepost op: 29 December 2012, 12:31:58 »
Ik ga nog even wachten op de Br220 van Piko, was van plan een Roco te nemen die al niet zo duur was, maar de Piko is nog drie tientjes goedkoper. Ik vind trouwens de DB rijtuigen er best goed uit zien, zeker voor die prijs.

Wanneer kreeg de Benelux hondekop eigenlijk een derde pit? Kort gezegd, van welk jaar tot welk jaar heeft dit zo gereden?

Groeten Edwin.

JesseUenk

  • Gast
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #49 Gepost op: 29 December 2012, 17:33:41 »
Die gans (met art. nummer 57953) zie ik graag op mijn model baan. Die LOCON is ook leuk, en die PCT 189 ook :) Ik ben ook benieuwd naar die fraaie Wascosa's.

Ik vind dat Piko zeer leuke nieuwtjes heeft aangekondigd! (y)(y)

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #50 Gepost op: 30 December 2012, 17:23:25 »
Hello.
Who need's that "model" of the Piko NS 6400?

Better wait 4 more weeks before placing your order  :). I'm looking forward to interesting news from Nürnberg.


greetings
Ralf Wittkamp


...
die NS 6400  (g1206) met Railion opschrift is ook leuk


gr. Viktor

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #51 Gepost op: 30 December 2012, 18:00:44 »
Hi Ralf, Lemke? Not LSModels I hope  ;)
Piko distributor justified it because of price, even though the model is incorrect. Can any other manufacturer match their price? Not a € 400 ESU model most would want I guess.

@ rail4marcel, er is verschil in detail, ja, maar ook weer niet zo groot. En rechtvaardigt dit het prijsverschil van bijna een factor 3? Ik heb diverse Piko 189, maar niet het budget voor eenzelfde aantal Roco's.

@ metpetergaathetbeter, interessante waarneming. Verklaart misschien wel meteen het prijsverschil tussen Piko en de anderen. Het lijkt erop dat het ontwikkelen en produceren van het chassis en de kast voor een lok en voor een wagon/rijtuig bij Piko niet het prijsverschil maakt, en dat Piko de benodigde extra's voor een lok (motor, elektronica) redelijk goedkoop kan aanbieden.
Is wel logisch, kost het maken van b.v. een lokkast voor een 189 of 185 nu echt zoveel meer dan een 1:87 rijtuig? Dus zit het prijsverschil in de aandrijving, en kost dit nu echt zo veel als b.v. Roco en Marklin ons willen doen geloven? Een rijtuig zit bij allen rond de € 50, een lok ver over de € 200. Terwijl het bij Piko ruim minder is......
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #52 Gepost op: 30 December 2012, 18:10:59 »
Kan een CAD specialist hier iets over zeggen? Als je b.v. op de site van LSModels kijkt naar het 3D model van de NS 17/1800 en een 3D model van een rijtuig, zit er een wezenlijk verschil in ontwerp en productiekosten in? De aandrijvingen elektronica buiten beschouwing gelaten.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Kas

  • N-Spoor
  • Offline Offline
  • Berichten: 381
    • Michorius Modellbau
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #53 Gepost op: 30 December 2012, 18:29:48 »
Loks zijn natuurlijk meestal wel wat complexer als rijtuigen. Denk dan bijvoorbeeld aan extra opgezette onderdelen, cabines en cabineruitjes, stroomafnemers, isolatoren en andere daktoebehoren, enzovoorts. Ook is een bedrukking van aan vier kanten noodzakelijk, terwijl bij rijtuigen een bedrukking aan twee kanten (zijkanten) vaak voldoet.
En dan komen er natuurlijk nog de extra onderdelen als motor en elektronica bij. Misschien zijn deze onderdelen in de materiaalkosten nog niet eens zo heel duur, maar het geheel moet wel geassembleerd worden en dat is een tijdsintensief werkje.
Bovendien gaat er des te meer werk in het construeren zitten, naarmate er meer onderdelen bij komen kijken. Al deze onderdelen moeten op elkaar passen en hebben weer hun eigen gereedschappen nodig (bij rijdend materieel zijn dat voornamelijk de matrijzen voor het spuitgieten die prijzig zijn).

Als je dit allemaal meerekend, kom je voor een lok toch al wel gauw een stuk duurder uit als voor een rijtuig of goederenwagon.

groet,
Kas

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #54 Gepost op: 30 December 2012, 18:36:39 »
Stoomloks ja, maar moderne loks? En een rijtuig heeft meer ramen dan een lok.
Het blijft me verbazen dat Piko z'n loks (en treinstellen, Hondekop vs Roco Plan V) zoveel lager geprijsd kan aanbieden. En niet eenmalig, maar al over langere tijd.
Detaillering is wat minder, ok, maar naar verhouding?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #55 Gepost op: 30 December 2012, 18:39:03 »
@Albert, dat is natuurlijk persoonlijk. Maar door het prijsverschil denk ik wel dat de loc bij een breder publiek afzet vindt en dat er daarom meer varianten bij Piko verschijnen dan bij Roco.
Voor grootspoorfoto's zie site

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #56 Gepost op: 30 December 2012, 19:01:45 »
Ik heb enkele Roco's (oa de CNL) waarbij Roco het dan ook nog presteert om voor een adviesprijs van boven de 200Euro  :o de verkeerde panto's te monteren.

Inmiddels groeit het aantal 189'ers van Piko gestaag. Ook hier foute panto's, maar de totaalindruk is prima en het spuitwerk perfekt en dat voor slechts 80Euro!! Daarnaast is de daktuin zei het wat grof, volledig nagebeeld en rijden de locs als een zonnetje met een goede trekkracht! Daarom graag nog een PKP 189 Piko en meerdere 186'ers (CRS/Metrans/RTB)  (y)

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #57 Gepost op: 30 December 2012, 19:40:03 »
Die Veolia diesel gtw is toch al uit?
Er staat een foto van een elektrische bij  ???
...

Klopt, 2/6 elektrisch en 2/8 diesel zijn al uit, komt dus nu een 2/8 elektrisch bij volgens de folder. Logische stap zou dan zijn dat de 4e variant, een diesel 2/6, vroeg of laat ook op de markt komt. Dat laatste is dus niet bekend.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #58 Gepost op: 30 December 2012, 19:50:06 »
Stoomloks ja, maar moderne loks? En een rijtuig heeft meer ramen dan een lok.
Het blijft me verbazen dat Piko z'n loks (en treinstellen, Hondekop vs Roco Plan V) zoveel lager geprijsd kan aanbieden. En niet eenmalig, maar al over langere tijd.
Detaillering is wat minder, ok, maar naar verhouding?

Prijs-prestatieverhouding is dan beter, zeker. Maar als de prestatie beneden een bepaalde bodem zakt, hoef ik zo'n model toch niet, bijna ongeacht de prijs. Ieder zijn keus. Meestal betaal ik liever twee keer zoveel voor de helft meer prestatie. Ik heb ook liever twee loks naar mijn zin, dan een hele vloot net-niet modellen. Maar wat ik net-niet vind, kan voor een ander net-wel zijn.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
  • http://www.amsac.be/
Re:Piko nieuws 2013
« Reactie #59 Gepost op: 30 December 2012, 21:11:16 »
een mogelijk antwoord zou ook kunnen zijn dat Piko door middel van goedkope loc's treinliefhebbers aan zich tracht te binden die dan ook de (duurdere)(goeder-) wagons aanschaffen, zoals de instappaketten digitale(goedkope) treinbesturing (in het verleden bij nagenoeg alle modeltreinmerken)!

Groeten Peter ;)