Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
Vandaag om 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
Vandaag om 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
Vandaag om 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
Vandaag om 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 23:00:48
Wat was jullie allereerste loc? door Joz
Vandaag om 22:22:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:13:16
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
Vandaag om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11

Auteur Topic: ZLSM in zwaar weer.  (gelezen 22911 keer)

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:ZLSM in zwaar weer.
« Reactie #30 Gepost op: 11 December 2012, 00:45:23 »
het gaat mij wel aan het hart als een club door interne strubbelingen kapot dreigt te gaan.

Hear, Hear,  :-\ hierdoor zijn er al meerdere clubs ten onder gegaan... :'( (Ietwat OT: een Amsterdams microbusje hoort niet in Friesland te staan, al ben ik wel heel blij, dat "mijn kind, GVBA 154" daar tenminste een veilig onderkomen heeft)

Museumclubs zijn op een gegeven moment "veroordeeld" tot bedrijfsmatig werken; dat vereist kennis en kunde en vooral het vermogen om dat op een juiste manier aan de VRIJWILLIGERS over te brengen: een manager, die verder niet gehinderd wordt door kennis van zaken of empathie is voor een museumclub DODELIJK... :'(

Ik wens ZLSM heel veel geluk en haar bestuurderen veel wijsheid... :-\
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2012, 13:44:27 »
Zo Frans, gooi het er maar uit, is beter. ;D

Tot op bepaalde hoogte moet ik je gelijk geven, echter onde de groep vrijwilligers bevinden zich ook altijd mensen die denken te weten hoe het zou moeten en die zijn zo mogelijk nog veel erger dan de manager die bepaalde eigenschappen ontbeert.

Richard

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #33 Gepost op: 11 December 2012, 15:10:50 »
Richard, heb je gelijk in, maar je weet: waar er twee kijven, hebben er twee schuld... :-X

Ik probeerde alleen aan te geven, dat in het museumwereldje de "ego's" vaak nogal groot zijn en ook regelmatig botsen...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Luit

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 11 December 2012, 15:22:05 »
Het hoeven nog niet eens de ego's te zijn  maar niet de beleving te voelen wat de ander heeft bij zijn techniek.
Zoals het voorzichtig opstoken van een stoomlok verschrikkelijk veel dure uren kost, ik vroeg mij dat vroeger ook altijd af als de fabriek haar ketel opstartte"Waarom nu al en die campagne begint pas met 14 dagen". Nu weet ik wel dat alles zich moet zetten zonder ongewenste spanningen.
En eigenlijk speelt dat toch ook bij de dikke of oude diesels.
Als je soms ziet hoe mensen met hun moderne diesel gelijk stevig wegrijden dan vat diegene ohet niet als een liefhebber zegt dat de motor eerst een half uurtje moet opwarmen.
En dan heb je dus een verschil van opvatting wat plots veel geld kan kosten als degene die start zich door een ander laat verlijden gelijk weg te blazen.
Oude techniek en moderne leiders wil wel eens botsen.

Jigsaw

• Offline Offline

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 11 December 2012, 16:49:35 »
Hallo,
 Mooi dat de ZLSM gered wordt. ;)
 Ik wist niets van deze  financiele  problemen af als ver weg wonende Hollander.
 Maar hoe gaat het nu met het stationsgebouw van Spv ?
 (Dat ik wel wist )
  Heeft dat met de problemen van de ZLSM  te maken?  ???
 Vr Gr,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #37 Gepost op: 11 December 2012, 17:01:33 »
Inderdaad leuk dat ze die 2 ton gekregen hebben.
Maar van de andere kant, vind ik het ook weer niet juist van de provincie en de 4 gemeentes dat ze dit krediet toegekent hebben.
Kan de gemeenschap er weer voor opdraaien.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 11 December 2012, 17:10:29 »
Wat heb je liever? Failliet laten gaan en geen ZLSM meer, of een faillisement voorkomen en er nog jaren van kunnen genieten?

Kan de gemeenschap er weer voor opdraaien.
Hetzelfde kun je ook stellen over diverse reddingen van voetbalteams ;) ik kies er toch ook niet voor om teams te redden of stadions op te kopen?
« Laatst bewerkt op: 11 December 2012, 17:27:12 door Bart Mestrom. Reden: naamswijziging »

Lambert1921

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 11 December 2012, 17:25:42 »
Nogmaals. Tenminste voor diegene die de geschiedenis kunnen. ZLSM rijdt niet op de Miljoenenlijn. Dus als je van de Miljoenenlijn wil genieten dan moet je met Veolia. Het stukje tussen Kerkrade - Centrum  en Simpelveld is het oude kolenspoor van de Domaniale mijn.
Financieel gezien kun je dat stuk er wel bij tellen maar historisch gezien niet.
Over de ZLSM kan ik een boek schrijven maar ik hou de eer liever aan mezelf. Maar voor de vrijwilligers vind ik het leuk dat ze weer een tijdje vooruit kunnen.

Gr. Bert Senden.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #40 Gepost op: 11 December 2012, 17:42:05 »
Hetzelfde kun je ook stellen over diverse reddingen van voetbalteams ;) ik kies er toch ook niet voor om teams te redden of stadions op te kopen?

Daar worden meestal wel voorwaardes aan verbonden.
Kijk maar bijvoorbeeld naar de redding van MVV, daar vertikte de gemeente Maastricht om er nog meer geld in te pompen.
Toen kwam op het laatste moment de ondernemer Melchior.
Die wilde met alle plezier een paar zakken met geld op tafel leggen.
Maar naast die zakken met geld lag ook een flink eisenpakket, met als belangrijkste eis dat het voltallig bestuur moest opkrassen.
Zo niet, geen geld.

Ik vind dan ook dat in dit geval een aardig eisenpakket op tafel had mogen liggen.

Jos
« Laatst bewerkt op: 11 December 2012, 17:52:26 door Jan Beelen »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rjz222

• Offline Offline
    • Treinenwereld.eu
« Reactie #41 Gepost op: 11 December 2012, 18:35:33 »
Dat is er al: het geld moet een keer terug, met rente ;).

Krediet is niet zomaar weggeven van geld, hoewel steeds meer mensen dat schijnen te denken. Even vergelijken met Griekenland (sorry), veel mensen roepen dat we geld aan de Grieken 'weggeven', maar zolang de schulden niet worden afgeschreven verdienen "we" (de Nederlanders) aan het geld dat aan Griekenland wordt uitgeleend. Zo een zelfde geval hebben we hier bij de ZLSM: het geld moet terug, inclusief de rente die er op het krediet ligt, hoeveel dat is, weet ik zo niet.

Het woord krediet zegt hier eigenlijk al genoeg over het aldoor niet geld kosten voor de maatschappij.

Jigsaw

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 11 December 2012, 18:47:12 »
Ook voor dit krediet van de ZLSM zijn er voorwaarden, niet alleen het geld dat terug moet. Die dingen ga ik echter niet hier op het forum plaatsen.

Offtopic: minister de Jager heeft onlangs toegegeven dat de kans klein is dat we het geld van Griekenland terug gaan zien, wat iedereen al verwachtte. Dus men zou kunnen stellen dat dit geld inderdaad is weggegeven.

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #43 Gepost op: 11 December 2012, 20:30:41 »
Ach, als we het geld van de Grieken toch niet terugkrijgen maakt deze paar ton ook niet meer uit...

Ik ben al lang blij dat er weer wat lucht is voor deze sympathieke club!  (y)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #44 Gepost op: 11 December 2012, 21:26:30 »
Als ik het artikel moet geloven dan is er ook tenminste 1 belangrijke eis aan de donatie verbonden.
Er moet voor eind 2013 een bussines plan optafel liggen gemaakt door de ZLSM.
En aangezien dat die soort plannen uit moeten leggen wat er met het geld gebeurt en hoe men dat nuttig heeft geinvesteerd,lijkt mij dat toch vor alsnog genoeg.  (y)
En lichtelijk off topic,er wordt de burger al zoveel geld "afgepakt" onder t mom van crisis,een lening aan idd griekenland(dat geld zie je nooit meer terug),en ook aan het bv het verhuizen van bv 3 caravans van een woonwagenkamp in maastricht waarvoor een miljoen is neergeteld,een fyra die de benelux moet vervangen maar vaker stuk is dan dat t rijd.
Kortom hoeveel voorbeelden moet ik nog noemen in 5 minuten waarin dat geld veel beter besteed had kunnen worden  ::)
Ik vind het een mooi initiatief dat men de ZLSM heeft willen redden,dat geld is zeker beter besteed als aan bv eerder genoemde bodemloze/hopeloze gevallen  (y)
Hopelijk komen ze eruit daar,de ZLSM zal het tourisme in de streek in elk geval enkel maar positief hebben geholpen dmv bezoeker en reizigers en dat valt van sommige/veel dingen niet te zeggen die men als gemeente of regering "uitvreet" met onze centen  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0