Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door harry19584
Vandaag om 15:32:47
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:31:26
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Dave.......
Vandaag om 15:22:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:13:34
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 15:07:35
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Ben
Vandaag om 15:06:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hmmglaser
Vandaag om 14:55:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door VAM65
Vandaag om 14:49:19
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door v140
Vandaag om 14:42:34
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:30:21
Roco BR 93 stroomafname door saskia
Vandaag om 14:13:32
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:57:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:33:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:31:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:45:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:03:40
iTrain baanontwerp door Frans Peeters
Vandaag om 10:50:54
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door ruudns
Vandaag om 10:44:34
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:41:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:41:35
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 09:35:21
keerlusproblemen door n-driver
Vandaag om 09:21:40
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 09:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 09:12:24
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 09:08:00
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 09:01:32
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
Vandaag om 08:42:19
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 08:38:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 06:22:43

Auteur Topic: Wat zouden we bij de nieuwheden 2013 graag zien verschijnen?  (gelezen 31491 keer)

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
Re:Wat zouden we bij de nieuwheden 2013 graag zien verschijnen?
« Reactie #165 Gepost op: 20 November 2012, 19:09:32 »
Ik stem voor. ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #166 Gepost op: 20 November 2012, 19:16:09 »
Ik zou graag een correcte VolkerRail of andere maatschappij V100 op de markt zien verschijnen

Falkenberg

• Offline Offline
« Reactie #167 Gepost op: 20 November 2012, 22:01:06 »
Ik begrijp dat het hier alleen gaat om goedkope modellen die ook nog mooi zijn? :-X
Als het als messing zelfbouw bestaat, is er toch ook een markt voor plastic? Of andersom, kijk maar naar de Philo 2200. Maar als jij antwoordt op lijstjes van mensen die locs willen die al als (lastige/soldeervaardigheidvereisende) kit bestaan, dat die al bestaat, vergeet je dat het gros van de mensen echt niet die kit in elkaar gaan zetten. Dus de vraag naar een 3900/6300/mat46-4 etc als kant en klaar model blijft een terechte vraag.

dirkjan

TonM

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 20 November 2012, 22:17:12 »
@Dirkjan,

Ik vergeet dat echt niet, hoor. Die modellen (of in ieder geval de meeste ervan) zijn ook als gebouwd model verschenen en dus ook te koop voor mensen die een kit niet willen/durven/kunnen bouwen.

Denk bijvoorbeeld aan de Philotrain NS3500, NS6300, aan bouwers die DJH kits gebouwd hebben verkocht, die zelf-verbouwde Mat '46-4 hebben verkocht, etc. Er is dus al veel op de markt, waardoor de afzetmarkt al een stukje kleiner is geworden.

Ik vergeet ook niet dat die modellen door veel hobbyisten te duur worden gevonden. Als iemand echter gaat zitten wachten op een NS6300 als kant-en-klaar model voor minder dan €300,- dan raad ik hem aan om tijdens het wachten niet zijn adem in te houden.  ;)

Grtz,
Ton

europaard

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 20 November 2012, 23:06:13 »
Dit was mijn eerste auto :)  (exact zoals op de foto :)  )

Toyota Celica uit 1988. Gekocht in 1992, en toen nog steeds een blitse kar.
Zoop wel benzine, maar reed op zijn sokjes veel te hard zeg maar. :)
De opklappende koplampen of de antenne die omhoog kwam als de radio aanging zorgde altijd wel voor extra kijkers :)

Had je er ook zo een ventje bij?? ;D ;D ;D ;D ;D :P
« Laatst bewerkt op: 20 November 2012, 23:11:28 door Bert van Gelder »

Falkenberg

• Offline Offline
« Reactie #170 Gepost op: 21 November 2012, 07:16:03 »
Er is dus al veel op de markt, waardoor de afzetmarkt al een stukje kleiner is geworden.
Die aantallen vallen in het niet vergeleken met een enkele run van een plastic model, dat verkleint de markt niet echt, vooral niet als tussen vorig model en het nieuwe een aantal decennia met verbeteringen zit.

Citaat
Ik vergeet ook niet dat die modellen door veel hobbyisten te duur worden gevonden. Als iemand echter gaat zitten wachten op een NS6300 als kant-en-klaar model voor minder dan €300,- dan raad ik hem aan om tijdens het wachten niet zijn adem in te houden.

Dat is verschil tussen wens en verwachting, de meesten hebben wel door dat dat tegenwoordig niet kan. Maar de Artitec 3700 toont aan, dat er best een aardig aantal mensen zijn dat daarvoor in de buidel wil tasten, zelfs in een crisis  ;)

dirkjan

mpol

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 21 November 2012, 10:38:12 »
Heb mijn wensen al bij diverse mensen voorbij zien komen, maar toch nog maar een keer  :)
resterende (missende) blokkendozen (Roco), zoals o.a Aec, ABecm, BD (voormalig motorrijtuig) etc.
(ACME) NS 2000
gemoderniseerde/nieuw ontwikkelde NS 2200
houten coupe rijtuigen
resterende vooroorlogse stalen rijtuigen
vooroorlogse stroomlijn treinstellen

grt,
Marcel

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #172 Gepost op: 21 November 2012, 10:41:12 »
@ Falkenberg

Graag betaalbare modellen maar dan met aangedreven rp25 wielen. Ook niet geen verschil qua prijs tussen 3-rail en 2 ril modellen.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #173 Gepost op: 21 November 2012, 10:48:54 »
Dus de vraag naar een 3900/6300/mat46-4 etc als kant en klaar model blijft een terechte vraag.

Maar waarom denk je dat er kits zijn van 3900'den en 6300'den? Omdat het een hele dure grap gaat worden om deze locs als kant en klaar model te produceren. Ik denk niet dat in het geval van een Artitec productie van een van deze machines, de prijs onder die van een 3700 komt te liggen. En ik denk dat die prijs voor een 3700 voor veel hobbyisten al een behoorlijke bovengrens was.

Mocht Artitec ooit nog met een NS stomer komen, dan denk ik uberhaupt niet dat dat een 3900 of 6300 gaat worden. Misschien een 1700, maar die heb ik al van Philotrain. En volgens mij goedkoper dan wat Artitec er voor zou vragen als ze die loc zouden produceren...

Eelco

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #174 Gepost op: 21 November 2012, 11:01:32 »
@ Falkenberg
Graag betaalbare modellen maar dan met aangedreven rp25 wielen. Ook niet geen verschil qua prijs tussen 3-rail en 2 ril modellen.

Artitec is teruggekomen van RP25 wielen, nadat vooral de eerste zending Plan E's destijds voor veel problemen zorgde. RP25 is heel mooi, maar het is voor velen toch net een stap te ver...

En prijsverschil tussen 2- en 3-rail : de markt voor 3-rail NL modellen is schijnbaar nu eenmaal kleiner (dit baseer ik even losjes op het feit dat van veel 'exclusieve eenmalige' modellen je de 3-rail variant langer ziet liggen in de winkel) Daarnaast bevatten 3-rail modellen meestal standaard al een decoder en kost die ski (welke het nodige extra engineering vereist) nu eenmaal extra geld.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #175 Gepost op: 21 November 2012, 11:38:16 »
@JAB van Ree

Ik zelf ben een twee-railer. Roco fluistersleper is nog geen € 10,00 (en stiller) en decoder speciaal voor marklin is ook een kleine markt.

Tijd voor eenduidige normen.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #176 Gepost op: 21 November 2012, 13:43:43 »
Je wil dat twee- en drierail modellen evenveel kosten ook al zijn de drierail modellen voorzien van decoder en sleper, wat extra kost?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #177 Gepost op: 21 November 2012, 13:47:51 »
Die betaalbare NS 2000 begint wel te lonken. Zou leuk zijn.

Groet,
Michel

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #178 Gepost op: 22 November 2012, 00:17:05 »
Overigens, roco vraagt ook rustig 500 euro voor een model en die worden toch ook verkocht. Er staat wat we graag zouden zien verschijnen, niet wat zouden we graag zien verschijnen onder die en die voorwaarden. Het lijkt me dan logisch dat je alles mag neerzetten. En er wordt structureel 1 ding vergeten en dat zelfs al jaren lang. Iedere keer krijg ik (hier) het idee dat wat geproduceerd wordt, ook in 1 keer afgenomen moet worden door het groepje mensen wat NU met modelspoor bezig is. Ik kom ook in winkels waar voorraden liggen die niet perse direct verkocht worden, maar eerst een tijdje op de plank liggen. Degenen die die producten kopen zijn de mensen die in eerste instantie niet dat product konden of wilden kopen doordat ze op dat moment bijvoorbeeld niet genoeg geld hadden, of andere aankopen belangrijker vonden. Ook kan het verkocht worden aan iemand die nieuw begint met deze hobby en daarvoor nog niet op de hoogte was van de productie en uitleverdatum van dit model. Er is elk jaar nieuwe aanwas, met nieuwe interesses. Ook de interesse van de bestaande groep modelspoorders kan wijzigen. Allemaal redenen om iets van de plank te kopen later dan direct na de productie en uitleverdatum. Sterker nog, hele volksstammen reizen af naar beurzen om daar iets te zoeken wat al lang niet meer in de winkel te verkrijgen is.

Wat ik maar wil zeggen is dit. Ja er is een markt voor nederlandse stoomlocs in een grote oplage geproduceerd die daardoor relatief betaalbaar zijn. Net zoals dat er een markt is voor Japanse locs of Russische rijtuigen. Je moet alleen niet willen denken dat iets direct helemaal uitverkocht moet zijn. Sommige dingen liggen nu eenmaal wat langer om diverse redenen anders dan dat er geen markt voor zou zijn. En raak nou niet in de war met winkeldochters, want dat is heel wat anders dan een voorraadartikel. Dat is iets wat heus wel verkocht wordt, alleen is de tijd nog niet rijp om het zo maar te zeggen. We moeten gewoon eens van het idee af dat de markt er niet voor is als iets niet per direct uitverkocht is. Daarom is het ook geen schande dat alle artitecs 3700 nog niet zijn verkocht. Die worden namelijk heus wel verkocht, alleen kan er even wat tijd overheen gaan. Roco snapt dat uitstekend en brengt daarom al jaren de 2200 uit, ongewijzigd en hooguit met een nieuw nummertje of kleurtje. Het ding loopt toch wel, omdat er altijd nieuwe mensen zijn die het ding willen hebben nieuw uit de winkel.

Goed, einde pleidooi. Voor de fabrikanten, rond juli 2013 zou een blauwe Brabander mooi zijn en dan eind 2013 een mooie bruine rhijnboog met oranje wielen. Teakhouten rijtuigen zijn ook prima en doe verder iets leuks buitenissigs Nederlands, maakt niet uit wat. Cheap maar toch gedetailleerd zijn hierbij de codewoorden, dus relatief grote batches. ;D

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #179 Gepost op: 22 November 2012, 01:06:51 »
Nou, alvast wat nieuws van Trix en Marklin dan :)