Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"  (gelezen 85739 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #45 Gepost op: 09 januari 2013, 09:25:22 »
Bas,

We kennen dit probleem van verspreid staan van verschillende onderwerpen. Ik kan met de rest overleggen het board Baanbouw en Scenery op slot te zetten. Maar dan zijn we er nog niet. Al eerder is aangehaald dat het onmogelijk is de 1255 (!) topics, waarvan er veel nauwelijk meer gelezen worden, om te zetten naar 'WZWAHV'. We zijn ook maar vrijwilligers met beperkte vrije tijd. Staat dus niet bovenaan mijn (ons) verlanglijstje (Zie ook mijn bericht 42, van 5 november).

Komt nog bij dat niet alle onderwerpen in WZWAHV een plaatsje hebben gekregen. Neem het draadje dat nu actueel is over het bouwen van de onderbouw. Is geen materieel, ook nog geen baan, met andere woorden, heeft nog geen goed sub-board.

Met vriendelijke groet,

Bert
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2013, 09:28:00 door Bert van Gelder »

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #46 Gepost op: 09 januari 2013, 11:00:00 »
Bert en anderen,

Allereerst wil ik mijn waardering uitspreken voor de tijd die de moderatoren in het beheer van de site steken. Aanvragen als een nieuwe indeling kosten toch stiekem een hoop tijd.
Verder ben ik van mening dat een verdere opsplitsing van boards weinig toegevoegde waarde heeft. Hoe fijner de onderverdeling, hoe meer discussie ontstaat over welk draadje waar thuis hoort, en hoe meer er verhuist moet worden.
Dat laatste is voor gebruikers en moderators niet prettig: de gebruiker zoekt zich rot naar dat ene draadje in het board dat hij zich herinnerde, vind het niet en raakt gefrustreerd, de moderator is er extra tijd aan kwijt en wat levert het op?
Volgens mij is de enige zinvolle uitbreiding in het afgelopen jaar het tram-draadje geweest. Dat heeft geleidt tot een groei in tram-gerelateerde onderwerpen. Alle andere uitbreidingen leiden volgens mij een noodlijdend bestaan, en dat is jammer.

Uiteindelijk is een goede zoekfunctie erg prettig, dan kun je nog eens wat terug vinden. Met de google-bar en de ingebouwde zoekfunctie zijn de meeste zaken goed te vinden. (y)
Het helpt natuurlijk een unieke term te gebruiken in je draadje (naam, woord etc.)

Just my €0,02

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2013, 11:14:17 »
Het helpt natuurlijk een unieke term te gebruiken in je draadje (naam, woord etc.)
De spijker op zijn kop wat mij betreft. Zoeken in de topics en terug vinden van onderwerpen wordt sterk geholpen door een zinnige topictitel te kiezen. Verdere opsplitsing leidt er volgens mij alleen maar toe dat je méér subboards moet doorploegen om dat ene draadje dat je zoekt terug te vinden. Met een duidelijke titel is het onderwerp via Google goed te vinden.

En oh ja, had ik het al gezegd? Tramboard  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2013, 11:22:42 »
Komt nog bij dat niet alle onderwerpen in WZWAHV een plaatsje hebben gekregen. Neem het draadje dat nu actueel is over het bouwen van de onderbouw. Is geen materieel, ook nog geen baan, met andere woorden, heeft nog geen goed sub-board.

Waarom is de onderbouw geen baan? Als ik in de subboard zou moeten zoeken naar een topic over de onderbouw, dan zou ik toch echt eerst in banen zoeken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #49 Gepost op: 09 januari 2013, 12:06:23 »

Extra subboard
Persoonlijk zou ik nog één subboard missen. Ik noem het maar even baanvoorbereiding. Waarin je kunt aangeven hoe je bepaalde zaken hebt aangepakt. Neem bijvoorbeeld een verbouwing van een ruimte waarin je aansluitingen hebt gemaakt voor (TL, LED) verlichting, zodat je dag-en-nacht ritme kunt simuleren. Of hoe je de onderbouw hebt gemaakt, of welke electrische schakelaars en stekers je hebt gemaakt voor bepaalde verbindingen. Of als je een losse fries hebt bedacht die universeel toepasbaar is. Als zo'n draadje zich verder ontwikkelt tot een volledige baan, dan kan alsnog dat verplaatst worden. Vergeet niet dat bepaalde ontwerpen en bouwsels nooit een voltooid eindstadium bereiken....

Zoekfunctie
Wat zoekfunctie betreft hebben jullie zeker gelijk. Hoe duidelijker de titel, hoe beter vindbaar. Mijn inschatting is dat 30% van de moderatoractiviteiten het aanpassen van een titel is. Een titel zoals 'Probleempje' is gewoonweg kansloos. Blijkt ook nog dat een enkeling niet gediend is van een aanpassing en de titel weer aanpast.. Andere 30% is het verwijderen van onnodige citaten.

Verplaatsen van topics
Misschien beginnen we nog wel eens aan het verplaatsen van de topics uit baanbouw en scenery. Maar dan de meest populaire topics. Maar dan moeten we eigenlijk de Topic Starter dit melden. Als iemand meldt dat hij zijn draadje verplaatst wil hebben, dan is dat het meest praktische.

En zo maar even brainstormend, 'wat zijn we aan het bedenken: baanplannen...'

Met vriendelijke groet,

Bert

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #50 Gepost op: 09 januari 2013, 16:39:55 »
Allereerst is het tof dat er veel vrije tijd wordt gestoken in dit forum en z'n toekomst.
Echter moet ik er gelijk achteraan roepen dat de vernieuwing voor wat het banen betreft(lees meer div topics die feitelijk het zelfde behandelen) het er niet overzichtelijker op maakt.
Als het gaat om dingen "correct" in een juist topic te verzamelen,dan zou ik ervoor kiezen om alles wat gaat over een start van een modelbaan/module baan en verdere aanverwante zaken in 1 topic te mikken(alles waar wordt gebouwd met het doel een trein te laten rijden op 1 hoop)dat lijkt mij makkelijker.
Nu wordt alles bijna alles gesplitst,de 1 zit in scenery de ander in baan bouw enz enz(als je bovenstaande regel hanteerd dan ben je af van een hoop gezoek,denk ik)
Een sub board op zich zoals voorgesteld over tips en dergelijke voor de gehele baan bouw en afwerking zou wel erg handig zijn,wil je een tip vinden over hoe kan je t beste ballasten,een sein aansluiten,weet ik t wat dan is dat 1 topic vele malen makkelijker terug te vinden dan in 100 draadjes over banen die gebouwd worden.
Dit alles is mijn mening/cent in de grote malle molen.
*voor ik het vergeet,idd het filteren van de meest actieve bouw draadjes is handig,maak desnoods 2 subdraadjes,1 voor de erg actieve/populaier en 1 voor de draadjes die niet "hard gaan" of bijna zijn doodgebloed om t zomaar te noemen*
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2013, 16:42:52 door tijgernootje. Reden: was wat vergeten te vermelden »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #51 Gepost op: 09 januari 2013, 21:11:23 »
Maar de boards in "wat zijn we aan het (ver)bouwen" gaan over wat men aan het bouwen is, niet hoe dat zou moeten gebeuren. Daar hebben we andere boards voor. Deze boards zijn een beetje als blogs, maar dan in het forum.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2013, 15:01:30 »
Het zal een "twist "punt blijven denk ik.
Hoe dingen bedacht zijn,wil niet altijd zeggen dat dat het er duidelijker/overzichtelijker op maakt(hoe goed de bedoelingen ook zijn)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #53 Gepost op: 23 mei 2014, 23:14:29 »
Euh,....onder grote druk ben ik van Planning & Voorbereiding met enige schroom begonnen met bouwen. Hoe start ik nu terzake een nieuw topic ? Iets in de trand van: 'Bouw van blablabla...?" Ik zie nergens meer een knop met "nieuw topic". Ik steek onmiddelijk hand in eigen boezem als ik weer eens iets gemist heb. Maar ik zie nu even geen uitweg meer.

Gaarne jullie hulp, want ik durf niets meer te posten onder baanplannen  :D.


Peter
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2014, 23:20:55 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #54 Gepost op: 24 mei 2014, 08:03:10 »
Ik krijg ook hier geen knop om een nieuw draadje te starten, bij het onderdeel 'Baanbrekers' wel maar daar moet het draadje, dat nog niet bestaat, eerst goedgekeurd worden.  :-\
Ik druk wel even op de knop, melden aan een moderator. Hopelijk kan die de functionaliteit dan herstellen.

Groeten,

Christoph

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: Nieuwe indeling van "Wat zijn we aan het (ver)bouwen?"
« Reactie #55 Gepost op: 24 mei 2014, 08:58:47 »
Is gefixt, de knop zou er nu moeten zijn.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek