Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 00:01:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 00:00:17
AI is (gelukkig) nog niet perfect door Joz
23 June 2025, 23:43:11
Plan E - 2023 oplage door jandcargo
23 June 2025, 23:36:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
23 June 2025, 23:16:02
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
23 June 2025, 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door saskia
23 June 2025, 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 June 2025, 22:57:45
lais dcc decoder aan sluiten door Biesje
23 June 2025, 22:25:45
Station Roodeschool door Huup
23 June 2025, 22:16:37
Lichtprintjes NS2400 door patrick
23 June 2025, 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 June 2025, 21:42:38
Raadplaatje door Keska
23 June 2025, 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking door cor_b
23 June 2025, 21:30:55
Een nieuw begin door dreezy
23 June 2025, 21:23:23
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door GD
23 June 2025, 21:11:12
Nahmertaler Kleinbahn door GD
23 June 2025, 21:04:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
23 June 2025, 20:57:54
Rails roestig verven door ruudns
23 June 2025, 19:34:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
23 June 2025, 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
23 June 2025, 19:12:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
23 June 2025, 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
23 June 2025, 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 June 2025, 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
23 June 2025, 16:31:44
Railcom zender bouwen door AP3737
23 June 2025, 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
23 June 2025, 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
23 June 2025, 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
23 June 2025, 14:35:23
US diorama in H0 door MOVisser
23 June 2025, 13:19:12

Auteur Topic: Is er nog wat aan de vingers blijven plakken op Eurospoor / foto's Eurospoor ??  (gelezen 50081 keer)

Maikel van Velzen

• Offline Offline
Re:Is er nog wat aan de vingers blijven plakken op Eurospoor / foto's Eurospoor ??
« Reactie #90 Gepost op: 20 October 2012, 20:13:37 »
Hallo,

Zojuist thuisgekomen van een dagje Eurospoor. Nadat ik hier wat reacties het gelezen met als strekking dat het dit jaar (wat) tegenviel en wederom minder was als het voorgaande jaar had ik toch wel wat gemengde gevoelens vanmorgen dat ik naar Utrecht ging. Op internet had ik nl. al een toegangskaartje gekocht (om te voorkomen dat ik niet in de rij hoefde te staan bij de kassa) of dat ik thuis zou blijven om de inrichting van mijn tuin af te maken, de  weersvoorspelling waren immers goed. Aangezien ik aangegeven had bij mijn vaste modelspoorwinkel dat ik graag mijn DE-2 wilde ophalen op Eurospoor en gelijk van de mogelijkheid gebruik wilde maken om om gebruik te maken van het aanbod van Artitec om de snor van de gele DE-2 aan te laten passen, ben ik toch maar heen gegaan vanmorgen.

Ik moet zeggen, het is me 200% meegevallen. Ik heb me goed vermaakt vandaag en toch aardig wat mooie banen gezien. De gedigitaliseerde trambaan vond ik erg mooi. Vrijwel naast deze baan stond de module waarin baanwerkzaamheden worden uitgebeeld. Deze baan had de werkende Viesmann stopmachine staan. Verder stond er in deze hal nog twee erg mooie Duitse banen (Een in het midden waarbij het baanplan was gebouwd in de vorm van een kruis, en een aan de wand naast de hal met alleen maar modelbanen) waar met hele lange treinen werd gereden en waarbij de bochten mooi ruim gelegd waren. Verder nog een tijd staan kijken bij de TMN club.
Verder heb ik genoten van Kaj-M. Bij deze module is een heel stuk aangebouwd, wat een werk zit daarin zeg!

Ongetwijfeld vergeet ik nog een paar topbanen op te noemen.Ik heb me i.i.g. prima vermaakt!

Verder heb ik mijn gele DE-2 opgehaald, waarbij de koop ook nog eens erg netjes werd afgehandeld door mijn vaste winkelier. Heb het model gekocht voor dezelfde prijs, als waar deze bij een andere winkelier met 10% korting op de adviesprijs werd aangeboden (Had hij niet hoeven doen, maar deed het toch). Het model heb ik vervolgens direct ingeleverd bij Artitec. Hier was nog enige onduidelijkheid m.b.t. het inleveren van het model. Volgens de winkelier kon/moest ik dit direct doen bij Artitec en volgens de medewerker van Artitec moest ik het model inlevern bij mijn winkelier. Toen ik het verhaal van de winkelier vertelde aan de medewerker van Artitec, geloofde hij me op mijn woord en nam hij het model in ontvangst. De e-mail met de uitleg van de winkelier had ik als bewijs bij me.
Het aanpassen van de snor door Artitec vind ik een top service! Ik vind het model toch even te duur om hier zelf aan te gaan zitten spuiten. Wat mij echter wel verbaasd is het feit dat er tot nog toe, volgens de medewerker van Artitec, slechts een handvol mensen (5-6) van het aanbod van Artitec gebruik hebben gemaakt. Er wordt dus, o.a. hier, wel veel geroepen maar er wordt klaarblijkelijk weinig gebruik gemaakt van het aanbod van Artitec om het e.e.a. te herstellen. Het lijkt wel een beetje op de actie die een tijd geleden is geweest omtrent de cabine kap van de Gutzold V60 Volker Rail loc waar "Oersoneel" op stond. Zover ik heb begrepen is dat, ondanks de omruilactie van de fabrikant, slechts een handvol mensen gebruik heeft gemaakt van het aanbod om de kap om te ruilen voor een compleet nieuwe kap (Waarbij je de oude mocht houden) en dat er bij modelspoorwinkels nog enige tijd kappen hebben gelegen zonder dat mensen deze kwamen omruilen. Ik voelde me i.i.g. redelijk bezwaard om zo'n top model, voor een afwijking van nog geen 1 mm per vlak, weer in te leveren bij Artitec. De medewerker vond dit echter totaal geen probleem en gaat er voor zorgen dat het model wordt aangepast. Top service dus!

Tot zover mijn ervaring van Eurospoor 2012, op naar 2013!

Mvg Maikel van Velzen        
« Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 20:23:43 door Maikel van Velzen. Reden: TMC veranderd in TMN »

Bastian

• 15*
  • Offline Offline
Re:Is er nog wat aan de vingers blijven plakken op Eurospoor / foto's Eurospoor ??
« Reactie #91 Gepost op: 20 October 2012, 20:16:48 »
Vandaag pech en geluk, had ik een railion 189er gekocht samen met een crossrail 185er, blijkt de 189er Wisselstroom te zijn terwijl te 185er gewoon gelijkstroom is. de locs die daar te koop waren lagen gewoon door elkaar, AC en DC. wel geluk dat ik een setje Mehano falns op te kop heb getikt. verder ook nog een sterkere trafo gekocht. iets dat echt aan vingers is blijven plakken, is de workshop van Martin  ;D

GR. Bastian

Gert1

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 20 October 2012, 20:42:06 »
Tip: Probeer via 'Vraag en aanbod' of er iemand bereid is tot een kapwissel.
Lukt het hier niet dan misschien nog 'bij de buren'.

mvg,
Gert

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #93 Gepost op: 20 October 2012, 21:16:22 »
Welk merk crossrail 185? Roco?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Bastian

• 15*
  • Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 20 October 2012, 21:21:21 »
beide van Piko, met 30% korting.

Gr. Bastian

AppieHeijn

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 20 October 2012, 22:21:29 »
Vandaag voor het eerst naar Eurospoor geweest. Na wat reactie's hier gelezen te hebben viel het mij best mee. Groot aanbod en leuke demo's. Ik heb me prima vermaakt. Helaas was het aanbod DSB/NSB/SJ nogal klein(4-5 loks) gevonden in gelijkstroom. Deze waren bij een Duitse stand redelijk geprijsd. 10 euro onder de laagste sofort kaufen ebay.de prijs. Toch maar niet gedaan.

Net voordat we weggingen toch nog even bij de DB stand geweest. Er was net iemand die de laatste DB DC lok(TRIX?) met Nederlandse opdruk voor me weg graaide. Ik had hem 1 minuut eerder nog in handen maar twijfelde, zeer gedetailleerd ook de bovenleiding. Maar paste eigenlijk niet in mijn toekomstplannen(DSB/NSB/SJ) dit vertelde ik de Duitse verkoper ook.

Uiteindelijk ben ik met onderstaande thuis gekomen, volgens de verkoper reden deze zeker ook in Denemarken(blijkt een leugen!). Eerst genoemde lok reedt sowieso alleen in Duitsland, België en Nederland.

Hoewel z'n verhaal niet klopte ben ik toch blij met m'n aankoop, ik heb mn baan(idee) nog niet 100% voor ogen dus ik ga er nog eens over na denken hoe deze lok in mijn "plaatje" past.

PS heb meteen een ESU lokpilot 4.0 erbij gekocht voor 25 euri. Lok koste mij 120 euri, en ohja wat is ie zwaar!

Genoeg geblaat, PIC'S!

https://dl.dropbox.com/u/19524644/Benelux/Trix22679Albatros/DSC00345.JPG

https://dl.dropbox.com/u/19524644/Benelux/Trix22679Albatros/DSC00331.JPG

Spec's:
Elektrolokomotive Baureihe 152 "AlbatrosExpress" der DB, Epoche V.

Modell: Epoche V. Fahrgestell und Aufbau aus Metalldruckguss. 8-polige Digital-Schnittstelle nach NEM. 5-poliger Hochleistungsmotor. 2 Achsen angetrieben. 2 Haftreifen. Beleuchtung mit wartungsfreien, warmweißen LED. Spitzensignal und Schlusslicht konventionell in Betrieb, mit nachgerüstetem Decoder digital schaltbar. Führerstände mit Inneneinrichtung. Angesetzte Griffstangen aus Metall. Kupplungsaufnahmen nach NEM. Länge über Puffer 225 mm.

Limitierte Auflage
Erscheinungsdatum:       Q3/2010
Hersteller-Preis:       219,95 €
« Laatst bewerkt op: 20 October 2012, 22:24:25 door AppieHeijn »

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
Re:Is er nog wat aan de vingers blijven plakken op Eurospoor ??
« Reactie #96 Gepost op: 20 October 2012, 22:24:03 »
Tsja, dan is het goedkoper om je auto te parkeren in Den Dolder of Bilthoven (Kosten: € 0,00) en dan daar te trein te nemen. ;) :D (y)
Je kunt ook bij Hilversum Sportpark of Hollandsche Rading parkeren, ook gratis en de trein nemen.

Mvg,
Henk
Deed ik voorheen ook, ik ga meestal met 3 of 4 personen.
in mijn geval gratis parkeren in Driebergen en dan met de trein.
Dit jaar voor het eerst naar het transferium gereden.
parkeren 4,50 en gratis met 5 personen met het openbaar vervoer naar de beurs. (y)

jakop

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 20 October 2012, 23:05:33 »
Behalve de bestelling die al een tijdje in Vlaardingen klaar lag, kwam ik deze voor een schappelijk prijsje tegen: Roco 66449

Verder viel Eurospoor me erg tegen. Vorig jaar ook al, ga ik geen 3e keer van maken.
Tot ik een keer zeer positieve recenties lees was dit de laatse keer  :(
Misschien geeft On traXS me weer een  :D

Jakop

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #98 Gepost op: 20 October 2012, 23:50:16 »
Joswood bouwpakket verwaltung stahllwille
Gaan we groot verslag van maken.

Artitec loods. Gaan we ook eens lekker bouwen.

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 20 October 2012, 23:55:45 »
Vandaag ook even bij de heren van Joswood op de stand blijven plakken. Voor lasercut stuff maken ze wel hele mooie dingen, dus ik ben benieuwd!
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Rieks

• Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
« Reactie #100 Gepost op: 21 October 2012, 00:42:42 »
Roco muis ,vraag even of er Nederlands char.set er op zit.
Standaard is dit Duits.
wil.

De mijne is inderdaad Duits of engels of italiaans en nog een taal.
Dat geld alleen voor het setup menu.
Voor gebruik heb je alleen maar plaatjes.
Aangezien mijn duits en engels goed zijn heb ik daar geen problemen mee.

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Mark been

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 21 October 2012, 01:59:36 »
@Mark  "De banen vielen erg tegen"
kan ik me nauwelijks voorstellen - heb je wel alles gezien?

Ik heb wel een paar mooie banen gezien, maar vorig jaar stonden er meer banen die ik mooi vond.

M.v.g. Mark
H0, digitaal, dr5000, koploper

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #102 Gepost op: 21 October 2012, 06:16:23 »
Vrijdagmiddag en zaterdagmiddag Eurospoor bezocht. Nou ja, middag, enkele uren. In verband met ziekte thuis kon ik eigenlijk niet weg. Vandaar dat ik de zondag verstek moet laten gaan. Veel gesprekken gevoerd met vrijwilligers, forumgebruikers en met een enkele standhouder. Enkele banen bekeken, dat verveeld mij eigenlijk nooit. Waarschijnlijk omdat ik er zelf, wegens tijdgebrek, niet aan toekom. Het viel me op dat ik dit jaar makkelijker bij de banen kon komen en meer ruimte had om foto's te maken. Of dit te maken had met het tijdstip, of dat er minder bezoekers waren weet ik niet. Maar het was in ieder geval een prettige bijkomstigheid.

Wat mij tegenviel waren de beursaanbiedingen, of eigenlijk het gebrek daaraan, bij de (grotere) modelspoorzaken die op de beurs stonden. Voorgaande jaren waren deze aanbiedingen één van de redenen voor mij om naar Utrecht af te reizen. Dit jaar had ik natuurlijk andere redenen, zonder deze zou ik teleurgesteld zijn geweest door het ontbreken van de 'beurskoopjes'. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en slechts mijn subjectieve mening.

Bij deze wil ik een grote pluim uitdelen aan onze vrijwilligers. Zonder hun inzet zou Beneluxspoor geen stand hebben. Dat de stand bestaansrecht heeft bleek uit de (vele) vragen over allerhande modelspoorzaken. Bezoekers werden vriendelijk te woord gestaan. Dat de voorzitter hiervoor af en toe aan de kant werd gedrukt vond ik een pluspunt  ;D. We staan er immers voor het publiek, niet voor onszelf. Nogmaals mijn respect voor de mensen die drie dagen lang de stand bemannen. Dan hebben we het nog niet eens over voorbereidingstijd en de op/afbouw van het geheel. Chapeau  (y).

Enkele foto's:

Mooie overweg en seinen.

Een rolletje blauw tape.

Schitterende zelfbouwwissels in schaal N.

Close-up van zelfbouwwissel. Vergeten m'n instellingen te wijzigen. Niettemin erg fraai!

Net op vakantie geweest. 't Is te zien  ;).

Van de linker meneer ontvang ik veel te veel e-mail  ;).

Inzoomen voor details. Het idee vind ik leuk bedacht.

Helaas heeft niet iedereen de opdracht begrepen ...  ;D.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #103 Gepost op: 21 October 2012, 07:11:27 »
Vrijdagmiddag en zaterdagmiddag Eurospoor bezocht. Nou ja, middag, enkele uren. In verband met ziekte thuis kon ik eigenlijk niet weg. Vandaar dat ik de zondag verstek moet laten gaan.

Het is je vergeven. :)  Thuis is belangrijker dan treintjes(forum) Sterkte. Dick en Martijn komen vandaag ook nog langs als het goed is.

Bij deze wil ik een grote pluim uitdelen aan onze vrijwilligers. Zonder hun inzet zou Beneluxspoor geen stand hebben. Dat de stand bestaansrecht heeft bleek uit de (vele) vragen over allerhande modelspoorzaken. Bezoekers werden vriendelijk te woord gestaan. Dat de voorzitter hiervoor af en toe aan de kant werd gedrukt vond ik een pluspunt  ;D. We staan er immers voor het publiek, niet voor onszelf. Nogmaals mijn respect voor de mensen die drie dagen lang de stand bemannen. Dan hebben we het nog niet eens over voorbereidingstijd en de op/afbouw van het geheel. Chapeau  (y).

Dank voor de pluim. We zullen hem doorgeven aan de rest van de ploeg!

Van de linker meneer ontvang ik veel te veel e-mail  ;).

En ik doe nog zo mijn best om niet op de foto te komen. :) Gerard, dat noemen ze betrokken zijn :D ;) en er zijn diverse opties om er af te komen ;)

Helaas heeft niet iedereen de opdracht begrepen ...  ;D.

Je bent de eerste die het opvalt. :D Dit is het thema voor volgend jaar! Ik zei al in een ander draadje, let op: Er kunnen zaken veranderen :D :D.

Even zonder gekheid, een korte toelichting: De organisatie van Eurospoor kreeg het verzoek of deze op de beurs mocht staan en toen stond deze al bij hun op het "trottoir". Daarom hebben zij ons gevraagd of wij het een leuk plekje wilde geven ondanks dat het misschien niet helemaal het thema van ons is.  

Ik heb zin in de 3de dag! Zo even de auto aftanken met diesel, Johan oppikken en dan de laatste dag van 2012. O ja: De tijd is niet verzet vandaag, een uurtje slaap te kort!.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 21 October 2012, 07:15:37 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 21 October 2012, 08:34:25 »
De mijne is inderdaad Duits of engels of italiaans en nog een taal.
Dat geld alleen voor het setup menu.
Voor gebruik heb je alleen maar plaatjes.
Aangezien mijn duits en engels goed zijn heb ik daar geen problemen mee.

Mvg Rieks
Ter informatie : Roco heeft zogenaamde 'Digital-Infotage', ze gaan dan op tournee en staan een dagje bij diverse winkeliers om informatie en service te geven. Ter plekke kunnen ze de taal-module Nederlands in een MultiMaus installeren - gratis !

Volgens de agenda zijn ze in november 3 dagen achtereenvolgens in Vlaardingen - Rijswijk - Rotterdam.

Voor meer details : http://www.roco.cc/newstermine/termine/digital-infotage.html

Sander