Nederland gedraagt zich bij dit debacle als underdog, terwijl zij eigenlijk moord en brand hadden moeten schreeuwen en zich niet hadden onder moeten laten sneeuwen door die schreeuwers van AB.
Daarnaast blijf ik het gek vinden dat een bedrijf zijn afspraken niet na hoeft te komen qua leveringen, zo de NS en de NMBS opzadelt met een vervoers- en concessieprobleem waar ze zich niet aan kunnen houden, treinstellen levert die dus veel te laat bij lange na niet goed genoeg zijn om de dienst uit te voeren en dan maar schreeuwen dat de fouten bij NS liggen.
Wat me dan opvalt is dat de opinie en de consensus hier zo is, of in ieder geval zo verdraaid wordt, dat het lijkt alsof het allemaal de schuld van de NS is.
Maar een vraag die gesteld en beantwoord moet worden is waarom NS met AB in zee gegaan is, omdat op het moment van aanbesteding de reputatie en ervaring van dienst van AB bij NS bekend geweest moet zijn. Sterker nog, aangezien het om grote investeringen ging had de NS de plicht om deze aspecten van AB tegen die van andere leveranciers af te wegen.
Even advocaat voor de duivel spelend: denk er wel aan dat failliet laten gaan betekent dat er honderden, zo niet duizenden mensen hun baan gaan verliezen. Dat levert doorgaans heel veel persoonlijk leed op. Vergeet dat niet...
De publieke opinie zit er niet zo heel ver naast.
Want het enige dat ik beoog, is dat het (zeker op een forum) wel heel makkelijk is om te zeggen dat de boel maar failliet moet terwijl de consequenties daarvan behoorlijk zijn.
....of is dit project ook uitgevoerd in het kader van werkeloosheidsbestrijding(?)
hoeveel verstand moet je eigenlijk hebben om zo'n spoorlijn eigenlijk te willen aanleggen voor zo'n klein tijdwinstje binnen onze landsgrenzen.
laat nu de mislukking maar is betaald worden door degene die er "mede" voor verantwoordelijk zijn.
Ik persoonlijk ben t zat om telkens maar door "foutjes" van een ander weer een bezuinigng aan me broek te krijgen terwijl de veroorzakers lachend ermee weg komen met een leuke handruk of wachtgeld regeling.
(laat die klacht maar komen hoor,ik heb als t goed is nog steeds recht op vrijheid van meningsuiting,zo niet dan toch)
Dus laat dat AB maar lekker kapot gaan.
En wie mogen dat wel zijn? Die paar managers? Of iedereen die ook maar het kleinste schroefje hebben aangedraaid?Maak je maar geen zorgen hoor, het Fyra-debacle is niet de oorzaak van de huidige en komende lastenverzwaringen.Als er een klacht komt en die wordt beoordeeld als 'terecht' dan heb je dat recht op meningsuiting verkeerd gebruikt.
Ook idd de mensen die het "te kleine schroefje" hebben aangedraaid.Als monteur zou je moeten weten welke materialen er gebruikt moeten worden.Dus laat dat AB maar lekker kapot gaan.Tinus.