Re: Zelfbouw draaischijf « Antwoord #79 Gepost op: 13 September 2007, 00:33:27 » Citaat --------------------------------------------------------------------------------Graag wil ik (voor mij zelf) nog 2 in elkaar draaiende schijven (Hamburg Altona) maken. Dit is goed mogelijk met de draaischijf HK. Maar ik vrees dat dat er voorlopig niet van komt. Enfin, wensen moeten er blijven. Trouwens, van de zomer was ik in Bebra. Daar is behalve een nieuwe (geelectrificeerde) schijf ook de oude nog te bewonderen. Een ongelijkbenige. De ene kant 11 meter (vanaf draaipunt) en de andere kant ongeveer 8,5 meter. De kuil is geen "volkreiss". Om toch rechtdoor te kunnen rijden (over te steken) kunnen ze een los stuk van 2,5 meter aan de 8,5 meter kant koppelen. Ook dat is een wens om nog eens te maken. Met enkele uitbreidingen moet dat goed te verwezelijken zijn. Tja, het is gauw gezegd, maar we weten met z'n allen dat tussen denken, zeggen en doen nog heel wat hindernissen kunnen zitten. Maar dat maakt het juist leuk (mi)mvgHenk
Probeer het maar eens met je eigen (fraai ontworpen en)
en) gebouwde
Dat lukt ook
Hoi Henk,Ziet er interessant uit.Ik kan niet direct een prijs ontdekken op de site, wellicht interessant om die er bij te melden?Ben heel er op de achtergrond op zoek naar een vervanger voor mijn Fleischmann schijf.Groet,Hans