Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:53:02
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
  

Auteur Topic: Poppetjes voor in auto's  (gelezen 13287 keer)

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2006, 10:15:17 »
Het ging er toch om hoe je Preisertjes goed in een modelautootje krijgt?  Het topic gaat nu vooral over toepassingen van twee benen. :P

Mijn toepassing: voetjes eraf, en je hebt een broek voor in de etalage van een kledingwinkel.  :P

Voor het probleem van de topicstarter weet ik niets... :-|

DJMusic

  • Gast
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2006, 11:57:41 »
Hé das ook een goed idee!

Michiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Mitropist
    • Mitropa
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #17 Gepost op: 02 juli 2006, 13:07:10 »
@Michiel  Jeetje ben je chagrijnig of zo, de laatste berichten van je zijn nu niet echt vrolijk.
Even kleine uitleg, het was vrijdagmiddag...en net het hele verhaal gelezen over de schaal voering van de ice3...mehano, piko en trix

Na het bericht van Michiel, nog steeds de conclusief binnenkant auto niet op schaal  ;D

Ik ben totaal niet chagerijnig, maar het was een typisch bericht dat eerst geschreven is, en daarna is er pas over nagedacht. In combinatie met al die uitroeptekens en punten komt je bericht dan ‘nogal’ overbodig over, en dat vind ik sonde: de vraagsteller heeft er niets aan, en de anderen die reageerden ook niet. Het lijkt me dat je dat zelf nu ook wel ziet ;)

groet,

Michiel

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #18 Gepost op: 02 juli 2006, 15:58:46 »
Al met al hebben we nu wel weer een aantal tips wat je kunt doen met de ledematen die je overhoud na het plaatsen van leden van de Preiser familie   ;D.
Maar mischien kun je ook nog iets uit het interieur van een auto halen om er een zittend figuurtje in te krijgen, bv de zitting. In een gesloten auto zie je dat niet en ook bij een cabrio kun je een stukje van de zitting wegslijpen zodat het figuurtje er in past, al dan niet met een aangepast zitvlak  :D

vriendelijke groet
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Rene_H

  • Gast
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #19 Gepost op: 02 juli 2006, 16:10:36 »
[offtopic]
Na een diepe zucht te hebben gedaan.
Een beetje overbodigheid mag toch wel, niet alles hoeft toch serieus benaderd te worden, het is een forum hoor.
Vooral na het draadje van de ICE3 schaaldiscussie vond ik het zelf wel grappig. En kom nu niet van dan had je smileys moeten gebruiken :)
Maar laten we maar weer verder gaan, dit schiet ook niet op.
[ontopic]

Michiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Mitropist
    • Mitropa
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #20 Gepost op: 02 juli 2006, 17:53:43 »
[offtopic]
Na een diepe zucht te hebben gedaan.
Een beetje overbodigheid mag toch wel, niet alles hoeft toch serieus benaderd te worden, het is een forum hoor.
Vooral na het draadje van de ICE3 schaaldiscussie vond ik het zelf wel grappig. En kom nu niet van dan had je smileys moeten gebruiken :)
Maar laten we maar weer verder gaan, dit schiet ook niet op.
[ontopic]

Dit is wel de laatste keer dat ik reageer, laat dit topic maar lekker zakken naar het archief. Je reactie vind ik een beetje jammer. Je eerste reactie hield niet echt veel in, daar wijs ik je (in mijn ogen terecht) op, en dan geef je mij nu het verwijt dat ik niet mag reageren omdat je geen smilies gebruikt hebt.... ??? Beetje vreemd, want ik kon het echt niet opmaken dat het leuk bedoeld was. Je had dus toch smilies moeten gebruiken... ;)
Bovendien, ik denk dat je op een forum moet kunnen dicussiëren, dat betekent dat je ook negatieve dingen mag zeggen, en dat je kritiek moet kunnen aanvaarden. Ik vind het een beetje jammer dat je dat nu uit de weg gaat.

Zo, zegje gedaan en opgelucht :).
Groet,

Michiel

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #21 Gepost op: 02 juli 2006, 21:05:17 »
(met een risico op een waarschuwing):
OT: t is weer ouderwets bezig, even wat doormijmeren op wat nevenverschijnselen en de moraalridders zitten weer te paard!"

On topic: zijn er ook TT-figuurtjes te koop dan? ik had ze in mijn herinnering tot nog toe alleen in H0, N en 1 gezien.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Dammtor

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #22 Gepost op: 02 juli 2006, 23:18:02 »
Citaat
Bob:
zijn er ook TT-figuurtjes te koop dan? ik had ze in mijn herinnering tot nog toe alleen in H0, N en 1 gezien


Er zijn bv van Preiser poppetjes te koop in verschillende schalen tot 1:220 toe.
Zie bv de site van MTe (of is dat reclame?) ::) ;)
Groetjes, John

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #23 Gepost op: 02 juli 2006, 23:25:50 »


Zie bv de site van MTe (of is dat reclame?) ::) ;)
Groetjes, John

Ik wil hier even op in haken.
Wij als site hebben er geen problemen mee dat gebruikers elkaar tips geven waar iets te halen valt bij een winkelier. Wij hebben er WEL problemen mee als winkeliers dat zelf doen, of hun medewerkers.

Dammtor

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #24 Gepost op: 02 juli 2006, 23:49:51 »
Was na alle zuchten ;) ool als geintje bedoeld.
Iedereen zal toch wel weten dat er meerdere winkeliers Preiser verkopen. ;D

Gr. John
Die wel eerst op de site gekeken had in welke schalen er poppetjes te koop zijn.

Rene_H

  • Gast
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #25 Gepost op: 03 juli 2006, 08:23:48 »
[offtopic]
Je hebt gelijk hoor DHG500, maar dit is de laatste keer...maar je moet je voorstellen, dat het erg vervelend is als je verkeerd wordt begrepen.
Even nog persoonlijk aan Michiel, we vinden het allebij dus vervelend, dat is nu dus wel duidelijk. (doe dit bewust niet per pm, omdat het al die tijd openbaar was)
Zal het kort houden :), misschien had ik in het 1ste berichtje een smiley moeten gebruiken...vergeten, maar zoals al aangegeven in het 2de berichtje, vrijdagmiddag he.
Maar als ik had geweten dat het zo toestand had geworden, heb nu al spijt.  Maar waarom maak je je er toch zo druk om, lekker belangrijk dat het niets toevoegd, mag ook wel eens een keer. Ik volg Beneluxspoor elke dag, en ik lees wel meer dingen wat geen toegevoegde waarde heeft. Zolang het niet beledigend is.....
Wat betreft het verwijt, jongen ik maak jou totaal geen verwijt. Schijnbaar hadden de smileys toch geen zin gehad.  Lees het berichtje nog maar eens, er staat nu duidelijk een smiley....en zeker niet als verwijt bedoeld.
Tuurlijk, je mag mij best ergens opwijzen, alleen de vraag is was dat nu nodig.... er staan nog wel meer grappige dingen in het draadje, welke ook niets toevoegen....jeetje daar zou je dan een dagtaak aan hebben om ieder daarop te wijzen. En vergeet het "Meld dit bericht aan de moderator niet" kan ook een hoop irri's besparen.
Michiel, ik wil geen kwaadbloed zetten, met niemand hier....ben hier voor mijn plezier. En hier heb dus geen zin in, dus wat mij betreft,  gaan we gewoon weer vrolijk verder.
[ontopic]

Nou misschien toch nog iets zinnigs te melden, hoe zou een N pappa Preisertje achter het stuur er uitzien.
Of zou hij dan met zijn neus moeten sturen.  :)

Persoonlijk heb je me wel weer op een idee gebracht, heb namelijk jaren lang autos aan het rijden gehad zonder bestuurder.  :D
Ik denk dat ik toch gewoon een half H0 Preisertje zou laten rijden.
Beetje knip en plak werk, zodat hij toch gewoon op normale hoogte zou zitten, paar beentjes, 1 handje aan het stuur de andere op de pook, mobieltje  :D


Groetjes,


René

« Laatst bewerkt op: 03 juli 2006, 10:40:46 door Rene H(0). Reden: Een spelfoutje over het hoofd gezien en nog iets aangepast. »

Grumpy

  • Een tevreden Märklin Digitaal rijder.
  • Offline Offline
  • Berichten: 111
  • Oost-Souburg.
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #26 Gepost op: 23 juli 2006, 15:26:50 »
Overschot benen

Zet een auto langs de kant van de weg en leg de benen zo neer bij de auto dat het net lijkt of de eigenaar aan het sleutelen is. (deze heb ik van een treinvriend)

Plak de benen omhoog in een waterpartij (riviertje)

Leg de benen tegen/onder een stapel boomstammen met ambulancepersoneel er omheen.

Ik bedoel maar, wij als model(spoor)bouwers gooien NIETS weg, alles is te gebruiken.
Weet je met bepaalt "afval" niets te doen ???
Bewaar deze in een doos, je weet maar nooit.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2006, 15:28:58 door Riny »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny



Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2006, 13:30:18 »
Ik bedoel maar, wij als model(spoor)bouwers gooien NIETS weg, alles is te gebruiken.
Weet je met bepaalt "afval" niets te doen ???
Bewaar deze in een doos, je weet maar nooit.
Ok, ik heb nog 2 voorpoten van een koe over.  ;D Enig idee wat ik er mee kan doen? (serieus !) Ze liggen nog in de rommeldoos, dus wie een suggestie heeft....

Wat betreft verbouwen van Preisers; voor een heftruck heb ik een vrachtwagenbestuurder een beetje verbouwd. Oa een voet geamputeerd, z'n kont en rug een beetje afgeschuurd en de armen bijgebogen.

Groet, Wim

PS Heeft de site geen upload voor plaatjes meer?  Iemand nog een idee waar ik dat wel zou kunnen doen?
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2006, 13:32:47 door Wim Hesselink »
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2006, 16:05:41 »
Ok, ik heb nog 2 voorpoten van een koe over. 
Een gekantelde veewagen? De preiser slager weet er ook wel raad mee? Hangend in een vleesauto (ander kleurtje). Op de schouder van een bezorger van de slager.

Verder om je auto's een bestuurder te geven kun je ook zelf iets van (fimo)klei maken.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2006, 16:17:16 door The_Masterer »

Grumpy

  • Een tevreden Märklin Digitaal rijder.
  • Offline Offline
  • Berichten: 111
  • Oost-Souburg.
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Poppetjes voor in auto's
« Reactie #29 Gepost op: 27 juli 2006, 09:43:20 »
Op de schouder van een bezorger van de slager.

Ik zie de slager al met een koe lopen sjouwen, weet je wat zo'n beestje weegt?
Geintje !! ;D
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2006, 09:52:52 door Riny »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny