Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:53:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 21:38:43
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 21:31:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 21:20:49
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 21:13:45
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:30
Station Roodeschool door frenkievee
Vandaag om 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
Vandaag om 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
Vandaag om 19:12:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:37:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 18:12:32
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:51:48
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:48:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 16:00:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 15:53:02
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
Vandaag om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26

Auteur Topic: Direct einde van programma Koploper  (gelezen 25498 keer)

tod

• Offline Offline
Re:Direct einde van programma Koploper
« Reactie #75 Gepost op: 28 July 2012, 13:38:23 »
Veel is er al gezegd en misschien zelfs te veel, waar ik me nu zelf ook aan bezondig.
Maar goed, ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van Koploper met een IB als centrale voor mijn HO-baan binnen en Massoth als centrale voor mijn LGB-tuinbaan.
In het kader van het geschiktmaken van Koploper voor Massoth Paul een paar keer gesproken en daar heel goede herinneringen aan over gehouden.
Ik schrok een uur terug dan toch wel toen ik op- Pauls site las dat de stekker er definitief uit zou liggen.
Maar gelukkig lees ik nu hierboven toch wat positievere berichten.
Ik hoop dat dat de komende tijd en als dat in maanden of jaren is, wat mij betreft geen punt, ingevuld wordt. Bij mijn HO-clubje, Promospoor, zijn we zo enthousiast over Koploper dat we afgelopen voorjaar voor zo'n 12 man een interne cursus hebben gegeven.

En wat betreft continuiteit nog even d evolgende opmerking:
Ook bij commerciële programma's wil het met de ondersteuning nog al eens vaak fout gaan.
Een bedrijf is zeker geen garantie dat altijd steun, en vernieuwing (o.a. afstemming op nieuwe pc-programma's) er (op tijd )is of komt. Hiervan in mijn werkzame leven genoeg voorbeelden van meegemaakt. Gedreven prive personen als ontwikkelaar zijn daar vaak nog beter in. Maar goed Paul dank voor alles tot zover en hopelijk horen we nog wat van je in de toekomst.
Ton

Caterpillar

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 28 July 2012, 13:40:43 »
Paul,

Helemaal geweldig dat de stekker er toch niet helemaal uit gaat.
Ik ben nog volop aan het uitproberen om Koploper mij eigen te maken en vind het een prachtprogramma.
En die andere hobby van je..... Ik ben ook liefhebber van orgelmuziek en kan ook enigzins wat muziek uit een orgel krijgen.
Ik heb er helaas weinig tijd voor, maar kan begrijpen dat je daar weer meer tijd en energie in wilt steken.
Als je nog eens een concert bij mij in de buurt geeft, hoop ik tijd te hebben om te komen luisteren.

Als de zaken niet veranderd zijn dan is Paul te beluisteren op vrijdag 24 augustus om ca. 19.30 in de Laurenskerk in Rotterdam.

Cat

DutchKarma

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 28 July 2012, 14:10:25 »
En dan te bedenken dat Koploper in Delphi een leer project was om Delphi te leren kennen.

Ah Delphi! Brings back memories... :)
Als ik Paul zo lees snap ik nu prima waarom de code niet zo vlug vrij komt en een rewrite te veel werk is.

@Paul: Succes met het uitvoeren van je nieuwe/oude muziek liefde!

pmh1962

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 28 July 2012, 16:23:01 »
Als de zaken niet veranderd zijn dan is Paul te beluisteren op vrijdag 24 augustus om ca. 19.30 in de Laurenskerk in Rotterdam.

Cat
Grin,

Datum klopt; tijd niet; het is 20:00 tot 20:30 en wat ik daar probeer te spelen: de complete eerste orgelsonate van A. Guilmant.

Ik hen geen idee wie Cat is dus ben ik wel nieuwsgierig hoe jij dat weet.

Mvg,
Paul.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 28 July 2012, 17:58:57 »
Op een gegeven moment wordt je geleefd door je gebruikers. Er zijn er bij die zelfs denken dat zij eisen kunnen stellen aan de ontwikkeling wat er in moet komen. Je wil niet weten wat je allemaal over je krijgt. Dit wil ik niet meer.

Niet veel anders dan een moderator, dus. ;)

Citaat
Ook ben ik mijn echte grote hobby weer goed aan het oppakken luister hier. Dit is altijd mijn grootste hobby geweest en heb nu daar ook weer les in.

Leuk! Boven op de logeerkamer staan twee Yamaha-synthesisers die héél weinig gebruikt worden en les, ach, laten we daar maar niet over beginnen.

Citaat
Herschrijven is voor mij echt geen optie meer. Je wil niet weten hoeveel tijd in de ontwikkeling van Koploper is gaan zitten. Als ik het al zou doen dan is dit echt alleen voor Selectrix en mijn vrienden. Maar die kans dat dit gaat gebeuren is verwaarloosbaar klein.

Gewoon niet aan beginnen. Als je 200.000 regels aan code hebt, is er geen beginnen aan. Je zou de broncode vrij kunnen geven, maar daar zou waarschijnlijk weinig mee gebeuren.

Bovendien is de manier, waarop we met computers omgaan, compleet veranderd in de afgelopen 10, 15 jaar. Roco speelt daar op in met hun apps, bijvoorbeeld. Gisteren kreeg ik het idee dat het leuk zou zijn om augmented reality te hebben, waarmee je je smartphone op je baan richt, een trein aantikt die je via de camera ziet en die vervolgens kunt bedienen. Zoiets ga je waarschijnlijk niet gemakkelijk in Koploper inbouwen. nog even los van de vraag hoe je zoiets zou moeten implementeren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 28 July 2012, 18:31:32 »
Het fijne aan een programma als Koploper is nou net dat je je treinen niet hoeft te bedienen. Dat blijft Koploper nog wel een tijdje voor me doen.  :)
Many thanks Paul.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Vinkendrecht

• Offline Offline
    • Vinkendrecht
« Reactie #81 Gepost op: 28 July 2012, 18:47:49 »
Grin,

Datum klopt; tijd niet; het is 20:00 tot 20:30 en wat ik daar probeer te spelen: de complete eerste orgelsonate van A. Guilmant.

Ik hen geen idee wie Cat is dus ben ik wel nieuwsgierig hoe jij dat weet.

Mvg,
Paul.

Ik ga eens in de agenda kijken of ik er heen kan.  ;)
groeten, Martin Vink Dordrecht

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #82 Gepost op: 28 July 2012, 18:59:35 »
Ik mis even hoe het dan met Trainz, pardon miniwereld gaat? die rijden toch ook met koploper?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 28 July 2012, 19:05:34 »
Paul heeft toch altijd gezegd dat hij voor een selekte vriendengroep wel door zou gaan. Volgens mij heeft hij nooit gezegd dat dat nu anders is. En verder is het niet zo, dat alles wat nu werkt, morgen ineens stopt met werken.

Sander

HansQ

• Offline Offline
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
« Reactie #84 Gepost op: 28 July 2012, 19:09:00 »
Met Miniworld Rotterdam heeft Paul Haagsma een zakelijke overeenkomst die hij echt wel zal nakomen. Ook al omdat hij daar niet te maken heeft met een forum met allerlei vervelende 'bijeffecten'. De Koploperversie die Miniworld Rotterdam gebruikt is trouwens sowieso een aanpaste versie die daarom ook vast specifiek onderhoud nodig heeft als er wat aan mankeert... de normale server versie...

Voor de 'prive' Koploper gebruikers is dit natuurlijk allemaal heel vervelend, maar je moet ook niet wanhopen. Als ICT'er heb ik wel vaker te maken met software waar geen officieel onderhoud meer aan wordt gepleegd maar die al jaren zo stabiel is dat het zonder al teveel problemen goed te ondersteunen is. Er is tenslotte een grote Koploper gebruikers groep die al jaren voor prima support zorgt!
« Laatst bewerkt op: 28 July 2012, 22:21:49 door HansQ »
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

pmh1962

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 28 July 2012, 21:05:23 »
Met Miniworld Rotterdam heeft Paul Haagsma een zakelijke overeenkomst die hij echt wel zal nakomen. Ook al omdat hij daar niet te maken heeft met een forum met allerlei vervelende 'bijeffecten'. De Koploperversie die Miniworld Rotterdam gebruikt is trouwens sowieso een aanpaste versie die daarom ook vast specifiek onderhoud nodig heeft als er wat aan mankeert..
Om even GEEN onzin in de wereld te krijgen: de versie van Railz is gewoon de versie die vanaf het internet is te downloaden. Dus niets geen speciale versie.
Railz behoort zeker tot mijn vriendengroep en kan derhalve op support rekenen.

Mvg,
Paul.

ruben derks

• NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
    • Ruben Derks
« Reactie #86 Gepost op: 28 July 2012, 21:39:15 »
Het speciale van miniworld is dat die met de netwerk versie rijden. dit is ook mogelijk met de actuele versie. Hiervoor moet de server versie gedownload worden.

GRoeten Ruben
Tillig E-lite HO | WinDigipet 2021.1 Premium | yamoRC |
NS en DB jaren 50/60 |  2 rail |

Kijk ook op rubenderks.nl!!!

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 28 July 2012, 22:11:07 »
Ha, OK, weer wat geleerd! Mijn kennis is nog van de begintijd van Railz, toen het netwerk aspect voor Railz geimplementeerd werd...
« Laatst bewerkt op: 28 July 2012, 22:33:14 door HansQ »
HansQ, RailClub Utrecht

pmh1962

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 28 July 2012, 22:23:23 »
Hans,

Dat netwerk aspect zat al voor het grootste deel gewoon in Koploper. Ooit gebouwd voor de HCCM en verder uitgebouwd voor Railz.

Mvg,
Paul.

HansQ

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 28 July 2012, 22:41:33 »
Hi Paul, ik probeer alleen maar even een en ander in perspectief te plaatsen en de modelspoorcollega's de zaak wat positiever te laten zien. En het is naar mijn mening een grote verdienste van onder andere jou en Leon van Perlo dat men bij Railz een de technische infrastructuur heeft kunnen bouwen voor de besturing van de baan tegen kosten die ongetwijfeld veel lager zijn dan bijvoorbeeld in Hamburg, waar men licentiekosten moet betalen! Gezien de veel kleinere schaal van de onderneming in Rotterdam is het best mogelijk dat zonder jullie inspanningen er geen Miniworld Rotterdam op deze manier was geweest...
HansQ, RailClub Utrecht