Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Station Heerlen op de schop, foto reportage  (gelezen 31884 keer)

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #75 Gepost op: 31 januari 2013, 15:20:29 »
Nou, lelijker dan het gebouw dat nu tegen de vlakte gaat zou een hele opgave zijn. Voor zover ik weet borduren ze voort op de stijl die ze het oude kantoor aan de achterzijde van het station hebben gegeven (hetgeen nu wit is).
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #76 Gepost op: 31 januari 2013, 15:35:39 »
Smaken verschillen*, maar daar gaat het niet om. Straks is er geen station meer, maar een kantoor met ergens daaronder wat perrons. ;)

*Zijn die witte gebouwen dan zo mooi?

Van de gemeente site:

In het Maankwartier wordt er een nieuw station boven de sporen gerealiseerd. Alle mensen vinden hun weg naar het openbaar vervoer of naar een ander stadsdeel vinden, over de sporen. Het Maankwartier wordt niet zomaar een brug over het spoor, het wordt een stadshart waar mensen wonen, werken en winkelen en dat direct aansluit op het bestaande kernwinkelgebied. Op die wijze wordt de stedenbouwkundige splijting, ontstaan door de spoorbaan, met een uniek ontwerp van schoonheid en ruimte ongedaan gemaakt. Een visitekaartje van de stad.

Een soort Hoog Catharijne dus ;D (y)
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2013, 15:48:06 door Bob R.. Reden: Aanvulling »
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #77 Gepost op: 31 januari 2013, 18:40:26 »
Oh, dan komt het helemaal goed. ;D

Die teksten op de site hebben een ontzettend hoog buzzword-gehalte. Zo van, we stoppen er maar genoeg modieuze woorden in die vaag genoeg zijn zodat niemand precies weet wat je nou zegt, of beter gezegd, zodat niemand weet dat je in feite niets zegt. Bla bla bla op professioneel niveau, zo van "we moeten de neuzen dezelfde kant op laten wijzen" en "synergie" en dergelijke.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #78 Gepost op: 31 januari 2013, 18:47:53 »
En "win-win situatie". Daarmee wordt eigenlijk bedoeld dat aannemers (win) en projectontwikkelaars (nog een keer win) er lekker aan verdienen. En waar de één verdient, moet een ander betalen. Maar daar gaat het niet om in een win-win situatie.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #79 Gepost op: 23 februari 2013, 20:16:40 »
Vorige week toch nog effe snel langs gelopen.
De voorkant vanaf de Royal bioscoop. Je ziet nog waar de tunnelingang zat...



De kelderverdieping rest nog....met rechts boven op de foto de tunnel onder de sporen......



Ja, je moet er wat voor over hebben om het oudijzer vrij te maken van betonresten ;D.

Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #80 Gepost op: 10 april 2013, 23:07:50 »
Gisteren maar weer eens tijd gevonden voor wat foto's van de stationsomgeving Heerlen.
Eerst speciaal voor Romar....een knijpertje voor de sloopwerkzaamheden ;)



en de bij behoorde graafmachine met extra bakken.



De voorzijde vanaf de nieuwe bocht voor het Royal theater. Er is nog het nodige te slopen.



Een beschermeilandje voor de peilers van de voetgangersbrug.



Ja, perron 1a en 1b zijn er echt niet meer....



Ook aan de overkant is een flink stuk perron verwijderd en worden er een aantal flinke pijpen de grond in gedrukt.



En zo verplaats je zo'n machine een paar meter naar de volgende plek waar een nieuwe pijp de grond in moet.
Stempels uitduwen, onderstel draaien, stempels intrekken en rijden maar.....







...dit een paar keer herhalen....





Toen stond hij op zijn plek en begonnen de werkers aan hun wel verdiende pauze alvorens mbv de klaar staande kraan een nieuwe pijp in de machine te hijsen. Mijn pauze zat er weer op en back to work ;D.
Wordt vervolgt ;).

Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #81 Gepost op: 30 april 2013, 14:02:17 »
En weer zijn ze iets verder tussen de sporen en de directe omgeving.
De oude ingang vanaf het busstaion.......



De nieuwe entree vanaf het busstation......



De kraan die de buizen in de machine hijst voor de funderingen.



En voor de liefhebbers, de machine zelf.......





Hij staat nu te rusten, maar het is indrukwekkend als hij aan het werk is ;)



Het resultaat van deze machine........



De bouwput "Het Maankwartier", de toekomstige leegstand van nieuwe winkels.....



En nog wat sfeerplaatjes vanaf de loopbrug........









Wordt vervolgt ;).

Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #82 Gepost op: 30 april 2013, 14:31:39 »
De bouwput "Het Maankwartier", de toekomstige leegstand van nieuwe winkels.....

Ha ha, cynicus. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #83 Gepost op: 30 april 2013, 15:35:53 »
@Peter: valt wel mee ;D. Je wil niet weten wat er nu al leeg staat in de binnenstad. Tel daarbij op de prognoses van de daling tav het winkelbestand door het teveel aan winkels ivm de vergrijzing en de opkomst van de webwinkels en je weet dat het bouwen voor leegstand wordt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #84 Gepost op: 02 juni 2013, 21:15:49 »
Ik bracht vandaag mijn dochter naar het station, het was mooi weer en dat vonden de kraanbouwers ook. Lekker rustig op de zondag, weinig verkeer. Dochter lief op het perron gedumpt en lekker een uurtje in het zonnetje staan kijken.



De mast van de torenkraan stond er al. Aan de giek werd druk gewerkt.











Op de achtergrond de loopbrug over de sporen bij het station.



Hier wordt de complete giek in gehangen en door twee man zonder hoogtevrees worden de pennen met een moker op hun plaats geslagen.



en daar staat hij dan.



rest nog de contragewichten in hijsen en het op hoogte brengen van de kraan.
Wordt vervolgt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re:Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #85 Gepost op: 23 juni 2013, 19:51:23 »
Op 12-06-2013 no effe langs geweest.











Langzaam zie je het tussen de sporen vorderen.
Wordt vervolgt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re: Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #86 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:44:49 »
Het weekeind mijn oudste van de trein gehaald en gelijk maar weer eens wat foto's geschoten.

Tussen de spijlen van het hek door vanaf het busstation.



Het begint ergens op te lijken....



Zo zou het moeten worden volgens een plaatje op de schutting  ;)



Ook onder de loopbrug herrijst het beton



De eerste etage tussen de sporen.





Genomen vanaf de loopbrug....





...en nog een sfeerplaatje richting Sittard......





Wordt vervolgt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #87 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:54:35 »
vandaag beetje heerlen.

zijde buskant

zijde bioscoop.


van 11oktober tot en met 21 oktober geen treinverkeer rond heerlen ivm plaatsing dak,overspanning sporen wordt aangebracht.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6144
  • ***
Re: Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #88 Gepost op: 31 augustus 2013, 20:54:33 »
Oeps, ik had er ook nog een paar van 19 augustus ;). Misschien kan een mod die effe voor de post van Dennie zetten ivm de tijdlijn ;D.











Het weer was op de 19de al net zo dreigend zie ik ;).
Wordt vervolgt (hopelijk ook door Dennie en andere die hier in de buurt wonen? (y) (y)).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Station Heerlen op de schop, foto reportage
« Reactie #89 Gepost op: 01 september 2013, 18:45:31 »
Doordat ik de aansluitende trein naar landgraaf  gemist had,kon ik even de fotos maken.
Het is jammer dat betaald parkeren nou op zondag is in heerlen permant (7dagen per week open heerlen) of ik zou  met de fiets gaan.