Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Ronnor
Vandaag om 16:05:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door Pauldg
Vandaag om 15:57:41
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 15:55:12
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 15:48:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:41:43
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 15:12:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hendrik Jan
Vandaag om 14:28:26
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:03:03
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:42:42
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Bert Jolink
Vandaag om 12:16:06
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:00:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door Eric v C
Vandaag om 11:50:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
  

Auteur Topic: Mini spoorbaan Wael en Bosch  (gelezen 69186 keer)

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #210 Gepost op: 21 oktober 2016, 15:35:36 »
Hoi Tijgernootje,

Ik vind ook dat het al lang weer tijd was om verder te gaan aan mijn baantje en het superen van treinen, maar helaas dacht mijn baas er anders over. Werkdagen van 12 tot 15 uur ( zonder woon werkverkeer ) zorgen ervoor dat er echt geen tijd overblijft voor de hobby. Maar ik wil echt de herfst- en winterperiode weer gaan knutselen. Er zijn nog heel veel treinen die onderhanden genomen moeten worden; kleine deeltjes monteren, schilderklusjes, reizigers er in en er moet nog meer dan genoeg digitaal worden gemaakt en van ( binnen)verlichting worden voorzien.

Vriendelijke groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2016, 15:38:12 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #211 Gepost op: 18 december 2016, 23:22:25 »
Hallo allemaal,

Er is nog steeds leven in Wael en Bosch ! Er wordt af en toe wel gewerkt aan treinen en scenery, maar ik heb weinig tijd gehad voor het maken en plaatsen van foto's. Inmiddels is er een Artitec plan U in de collectie opgenomen ( de gele 128 digitaal sound ) maar deze ligt al een paar dagen uit elkaar voor wat aanpassingen. Op de foto niet te zien, maar de frontseinen zijn al mooi warm geel gemaakt.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #212 Gepost op: 10 februari 2017, 08:14:46 »
Hallo allemaal,

Vandaag wordt er (eindelijk) weer gewerkt aan het spoor in Wael en Bosch. Er moet nog een aantal meter kurk aangebracht worden, rails op maat gezaagd en gelijmd worden en het spoor moet roestig geverfd en gelijmd worden.

Net wat treinen en gebouwen van de baan gehaald om er goed bij te kunnen en dan beginnen met het eerste stuk grind en een paar stukken kurk verlijmen.

Het zou toch wel erg leuk vinden als ik ook eens zou kunnen rijden op mijn eigen baantje. Niet alleen een metertje voor en achteruit, maar helemaal rond.

Er is pas een klein stukje spoor voorzien van grind, dit houdt net voorbij de overweg aan beide zijden op. Nu eerst beginnen met het spoor richting de werkplaats.




Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #213 Gepost op: 10 februari 2017, 11:58:02 »
Update spoorwerkzaamheden. Het gaat lekker. Het eerste stuk ligt in de ballast. Nu even water houtlijm mix maken en dan het grind vast leggen.


Zo de sporen bij het station vastlijmen. Zodra de perrons er liggen kan ook hier ballast gestort worden.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #214 Gepost op: 12 mei 2017, 20:20:58 »
Hallo allemaal,

Eindelijk weer een berichtje hier. Ik heb een tijdje terug wat auto's gekocht via Marktplaats met o.a. een Peugeot Boxer van PTT post-EMS en een Fiat Ducato van TNT. Bij deze busjes zijn de ruitenwissers de kleur van de carroserie. Dus het plan was om de ruitenwissers zwart te verven en kentekenplaten te monteren. Uiteindelijk is het busje gedemonteerd en zijn de stoelen, het dashboard, de raamstijlen en de zwarte randen rond de voorruit geverfd....en als je dan toch bezig bent kunnen er ook wel sidebars onder om te voorkomen dat de zijkanten langs paaltjes in een " new design " worden gereden door de wat minder behendige bestuurders. Leuk om te doen en ik ben tevreden met het resultaat;


Tot zover. Ik zal echt mijn best doen om meer updates te plaatsen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2915
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #215 Gepost op: 12 mei 2017, 23:13:45 »
Het blijft hobby, he ;)

In ieder geval is ook op de baan al de lente begonnen, ziet er een
stuk groener uit...

Mvg,

Tis
********

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #216 Gepost op: 27 juni 2017, 12:58:20 »
Hallo allemaal.

Iedereen zal zich wel afvragen of er nog leven is in Wael en Bosch. Want ik had al een tijdje niets gepost. Maar er gebeurt van alles hier. Ik ben bezig met het kweken van Zeeschuim. Dit jaar niet in 3 bakken maar in 9 bakken gelijk. Ook wordt er gebouwd aan molen de Kat van Faller en station "Dokkum" van Tilly models. En als deze gebouwen af zijn kan ik daarna bouwen aan de Bagijnetoren, seinhuis Doetinchem en een Artitec huis met zadeldak.

Soms kan ik met een gebouw niet verder omdat ik geen materialen of goede kleuren verf heb en dan ga ik in de tussentijd wat treinen superen of alvast weer een gebouw in de grondverf zetten.

Ook heb ik een Aki van Busch die nog bij de overweg geplaatst moet worden en heb ik mooie NS seinen liggen van NS parts.

En ik moet ook echt eens een perron gaan maken zodat de treinen er niet zo raar bijstaan achter het stationnetje.

Oh ja. Ik heb ook nog een Kleinspoor kitje liggen om een energiewagen te bouwen.

En of dit allemaal nog niet genoeg is heb ik nog honderden autootjes zonder nummerborden.....

Tussen werken en bouwen door zal ik proberen om snel weer leuke foto's te plaatsen.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #217 Gepost op: 27 juni 2017, 13:16:36 »
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet  ;)

PS. dat TNT busje is leuk gedaan  :)

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #218 Gepost op: 28 juni 2017, 16:09:13 »
@Martijn,

Bedankt voor jouw reactie. Van mij zouden de H0 autootjes ook als bouwpakket geleverd mogen worden. Maakt het superen of aanpassen een eind makkelijker.

@iedereen,

Vandaag een Artitec baanwachterswoning in de basiskleuren geschilderd. De kleuren aangepast op station Dokkum wat ook in aanbouw is. Dak ligt er nog los op en morgen weer verder met schilderen.


Groeten Ruud B.

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2017, 16:32:13 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #219 Gepost op: 07 juli 2017, 13:09:36 »
Hallo allemaal,

Hoewel het bloedheet is in huis toch maar begonnen om eindelijk perrons bij mijn station te bouwen. Vanmorgen bij de bouwmarkt multiplex in stroken van 60 mm. laten zagen. Nu even rekenen en  tekenen en morgen ( Zaterdag ) wil ik beginnen met bouwen. In eerste instantie wilde ik een eilandperron, maar twee aparte perrons komt beter uit.

Ondanks dat ik beperkte ruimte heb vind ik het toch leuk om af en toe een rondje te kunnen rijden en een beetje rangeren. En een station zonder perrons is niet leuk. Dus bouwen maar !!

Zodra er wat te zien is van de bouw zal ik foto's plaatsen. Zometeen eerst nog een middagdienst werken en daarna weekend !

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #220 Gepost op: 24 juli 2017, 13:05:00 »
Vandaag eindelijk een begin maken aan de perrons. Normaal verlijmde ik de perrons aan de onderplaat van de spoorbaan met behulp van flinke gewichten. Deze keer wil ik de perrons weer los kunnen halen van de onderplaat, dus ik gebruik m4 boutjes met een zaagsnede in de kop waar ik koploze spijkertjes in vast lijm;



Op de uiteindes van het perron gaatjes boren en het perron vastzetten met twee boutjes en vleugelmoeren met een ringetje ertussen. Dan kan het perron niet verschuiven bij het boren van de rest van de gaten.

Daarna de gaten aan de bovenzijde iets groter boren voor de kopjes van de boutjes en sleufjes maken waar de uitstekende stukjes van de spijkertjes invallen.

Daarna alle boutjes door het perron steken en de gaten waar de boutkopjes en de spijkertjes zitten opvullen met houtlijm. Na het drogen kan ik dan aan de onderzijde de ringetjes en vleugelmoertjes bevestigen zonder dat ik aan de bovenzijde van het perron de boutjes tegen hoef te houden.

Zo kan ik de perrons aanspannen tegen de onderplaat en later de perrons weer in zijn geheel gebruiken op de volgende spoorbaan.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #221 Gepost op: 24 juli 2017, 14:19:28 »
Het eerste perron ligt vast. Even pauze om te eten en drinken. Dan kan ondertussen de houtlijm  drogen.




Groeten Ruud B.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #222 Gepost op: 03 september 2017, 15:47:02 »
Hallo allemaal,

Nu bij Joke ( Tulpendaal ) ook de Bagijnetoren mooi gebouwd is vond ik het wel tijd om ook het bouwdoosje er eens bij te zoeken dat ik al weken geleden van iemand over kon nemen. Kijken of ik er ook iets leuks van kan maken. Bij mij wordt het niet in het kleurenschema van de toren in Delft gebouwd, omdat ik niet Delft aan het bouwen ben, maar wel leuke gebouwen op de baan wil die een Nederlandse uitstraling hebben.

Nu even bouwen en de foto's komen op korte termijn in dit draadje te staan.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #223 Gepost op: 03 september 2017, 16:14:54 »
Zo Ruud de notificatie is aan, beginnen maar ;D

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Mini spoorbaan Wael en Bosch
« Reactie #224 Gepost op: 03 september 2017, 16:33:10 »
Oei, ik wordt gevolgd door de meesterbouwer, of is het in dit geval een bouwmeesteres ?  ;D nu moet ik toch echt wat moois maken van de toren.

Maar nu serieus, heel leuk dat je me volgt Joke !

Ik ga gauw verder aan de toren.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.