Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
Show je werkplek door Biessendorf
Vandaag om 11:47:47
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Pollux
Vandaag om 11:40:21
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:37:11
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 11:35:05
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:28:29
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 11:05:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:37:35
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23

Auteur Topic: Veel valse schadeclaims na treinongeval Amsterdam  (gelezen 1909 keer)

ruudns

• Offline Offline
Veel valse schadeclaims na treinongeval Amsterdam
« Gepost op: 22 May 2012, 09:51:25 »
Veel valse schadeclaims na treinongeval Amsterdam, ik wist niet dat de NS zo veel boeven vervoerde ;D.
http://www.nu.nl/binnenland/2816123/veel-valse-claims-treinbotsing-amsterdam.html
Aan de andere kant, als verzekeringen zelf iets eerlijker zijn met vergoeden van de gelede schade, werd er waarschijnlijk wat minder extra opgegeven omdat iedereen in dit land wel weet dat de verzekering je afscheept met een onredelijke vergoeding als je schade declareert :(.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
Re:Veel valse schadeclaims na treinongeval Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 22 May 2012, 09:57:09 »
Beetje heel erg kansloos om een dergelijk ongeval aan te wenden voor persoonlijk gewin...

Aan de andere kant, als verzekeringen zelf iets eerlijker zijn met vergoeden van de gelede schade, werd er waarschijnlijk wat minder extra opgegeven omdat iedereen in dit land wel weet dat de verzekering je afscheept met een onredelijke vergoeding als je schade declareert :(.

Als jij verzekeringen oneerlijk vindt in het vergoeden van geleden schade, dan wil ik wel graag de onderbouwing daarvan zien.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #2 Gepost op: 22 May 2012, 11:08:40 »
Beetje heel erg kansloos om een dergelijk ongeval aan te wenden voor persoonlijk gewin...

Als jij verzekeringen oneerlijk vindt in het vergoeden van geleden schade, dan wil ik wel graag de onderbouwing daarvan zien.

Verzekeraars zijn oplichters met rijksgoedkeuring. Als ik alle voorbeelden op moet gaan noemen dan zitten we op het verkeerde forum.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #3 Gepost op: 22 May 2012, 11:13:18 »
Nou ik kan je wel een paar oneerlijke opnoemen voor je hoor, maar dan wordt het heel persoonlijk, ben het Helemaal met sobat eens. helaas kan je niet zonder, maar ze horen eigenlijk daar thuis waar vissen zwemmen die de mens nog nooit gezien heeft.
Maar wat een boeventuig zeg die OV reizigers, tsssssssss  ;D
Mvg Marty,

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #4 Gepost op: 22 May 2012, 11:21:19 »
Verzekeraars zijn oplichters met rijksgoedkeuring. Als ik alle voorbeelden op moet gaan noemen dan zitten we op het verkeerde forum.

Dit forum is ook de verkeerde plek om dit soort onderbuikgezever te verkondigen. Als je al zo iets zegt, dien je ook met de bijbehorende onderbouwing te komen. Dus kom maar op..

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 22 May 2012, 11:30:55 »
Voorbeeldje:
Tijdens een hevige onweersbui en een blikseminslag in het bos aan de overkant van de straat 2 jaar geleden sneuvelen er bij mij en twee buren de adsl-routers. Bij mij een HP-Office ADSL router 3 jaar oud koste toen ca 100 euro en werkte naar volle tevredenheid. Ik ben zelf ict-er en van oorsprong MTS-er electronica.
Dan begint het verhaal:
Verzekering gebeld.  (y) Geen probleem meneer, breng hem naar een reparateur.
Beste man, ik zit in de electronica en heb gekonstateerd dat er na de blikseminslag een lan-poort defect is  :(. Steek ik daar niets in, dan heb ik géén internet. Steek ik er een pc in, dan heb ik wel wifi en ook de overige lan pc's hebben internet behalve de pc in de defecte poort. Hij is dus kapot en het wegbrengen naar een reparateur, die hem niet zal kunnen maken (anders had ik dat zelf wel gedaan) kost me 25 euro en een boel tijd.
Dat snap ik meneer, maar dat zijn de regels  8).
Ok, naar een reparateur. Deze hoort zich het verhaal aan, sluit de voeding aan, ziet een ledje branden bij de lan-poort waar ook niets insteekt en concludeert dat deze router naar de eeuwigejachtvelden is hij geen moeite zal doen om hem te maken  ;D.
Ok, zet dat ff op papier voor mijn verzekering.
 (y) Alstublieft meneer, dat is dan 25 euro.
Bedankt meneer en tot ziens >:(.
De rekening met zijn bevindingen op gestuurd naar de verzekering en.......jawel hoor er wordt een keurig bedrag overgemaakt van.................25 euro (onderzoekskosten) + 30 euro schadevergoeding  ???  ???  ???
Ok een nieuwe HP office connect is nu iets goedkoper geworden zie ik en kost nu nog ca 80 euro, ff bellen met de verzekering dus.
Beste heren, ik ben het niet eens met uw schade uitkering. Een vervangende adsl-router kost me nu 80 euro en ik krijg van jullie ondanks dat ik altijd al jaren lang een vette premie betaal maar 30 euro. Hoe ga ik nu een nieuwe router kopen?

Ik had dus waarschijnlijk beter kunnen faken dat mijn office connect gouden aansluitingen had en 200 euro koste, dan had ik met een heel klein beetje geluk van de schade uitkering nog net een vervangend exemplaar kunnen kopen :-\.

Ja maar wordt er nu gezegd, je office connect was al 3 jaar oud. Ok, wat verslijt daar dan aan? Niets toch, hij staat altijd op de zelfde plek en er is niemand die er aankomt, hij deed gewoon zijn werk en ik wil dat dit ook nu nog gewoon gebeurt, verder helemaal niets. Er heeft zelfs géén nieuwe i-pot naast gelegen die ook kapot ging ;D

Tot zover mijn onderbouwing ;)
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

henk

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 22 May 2012, 11:44:36 »
Eeeh, dat heet dagwaarde. Staat in je polis. Als je de nieuwwaarde vergoed wil krijgen, moet je een andere verzekering afsluiten.
Een paar jaar geleden hier ook de bliksem ingeslagen, vijf apparaten kapot, kreeg niets voor de 13 jaar oude televisie, maar de nogal hoge reparatiekosten van een 8 jaar oude B&O stereo werden wel vergoed omdat de dagwaarde daarvan nu eenmaal traag daalt. Voor router en telefooncentrale was de vergoeding beperkt, maar hoog genoeg om ze te vervangen via marktplaats. Keurig geregeld wat mij betreft.
Verzekeringsmaatschappijen doen zelden moeilijk bij kleinere bedragen, omdat het sop de kool niet waard is. Daar wordt door klanten dus driftig misbruik van gemaakt.

Het zijn zeker geen heiligen. Professioneel heb ik vaak te maken met verzekeringsmaatschappijen bij zaken rond bedrijfsongevallen en beroepsziekten en dan is het gewoon tuig dat bij voorkeur wacht tot het slachtoffer de geest heeft gegeven. Komt geen onderbuikgevoel aan te pas.
« Laatst bewerkt op: 22 May 2012, 11:47:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #7 Gepost op: 22 May 2012, 11:52:49 »
Citaat
Het zijn zeker geen heiligen. Professioneel heb ik vaak te maken met verzekeringsmaatschappijen bij zaken rond bedrijfsongevallen en beroepsziekten en dan is het gewoon tuig dat bij voorkeur wacht tot het slachtoffer de geest heeft gegeven.

Dat bedoelde ik dus, ik kan wel vertellen hoe ik na mijn "gevalletje van ongemak" ben behandeld door mijn verzekering, maar daar is het forum hier niet naar en komt de grote boze slotenmaker weer langs
Maar ik neem aan dat Eelco zelf in de verzekeringen zit ??, want alleen mensen in de verzekeringsbranch zullen zo reageren   ;D
Mvg Marty,

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #8 Gepost op: 22 May 2012, 11:59:45 »
Maar ik neem aan dat Eelco zelf in de verzekeringen zit ??, want alleen mensen in de verzekeringsbranch zullen zo reageren   ;D

Nope, geen werkzaamheden in het verzekeringswezen, wel in de pensioenen gezeten maar dan de verplichte tak (pijler 2) en niet de extra aan te schaffen pensioenverzekeringen uit pijler 3 van het pensioenstelsel..  ;D
Wel iemand die het soms erg vervelend vindt dat de eerste modus in dit soort onderwerpen is dat het allemaal boeven zijn die erop uit zijn zoveel mogelijk te graaien (die miste ik nog bij Sobat).

Eelco

henk

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 22 May 2012, 12:04:31 »
De derde pijler is die van de woekerpolissen enzo.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #10 Gepost op: 22 May 2012, 12:10:00 »
Die ja...  ;D
Ik kan in elk geval zeggen dat ik daar niks mee te maken heb... Maar goed, ik ben al way off topic gegaan.

Ik las dat iemand aangaf een stradivarius verloren te zijn. Hoe verzin je het...

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #11 Gepost op: 22 May 2012, 12:26:59 »
het is nu nog wachten op de eerste waar het spiraaltje is losgeschoten en nu ongewenst zwanger is, klinkt logischer dan een stradivarius  :)
Mvg Marty,

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 22 May 2012, 12:29:40 »
Daar tref je dan wel de juiste snaar ;D

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #13 Gepost op: 22 May 2012, 12:30:52 »
of wachten op de eerste die claimt zijn/haar maagdelijkheid verloren te zijn door het ongeval...  ;D

Gert1

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 22 May 2012, 12:33:29 »
Ha ha. Pas je op? Straks gaat nog een van de jongeren hier vragen hoe dat dan in zijn werk is gegaan.  ;)
M.a.w.: Mag het weer een beetje meer on topic?
Dank u.   (y)

mvg,
Gert