Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 18:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Diverse ICE uitvoeringen  (gelezen 3326 keer)

JoeriL

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Diverse ICE uitvoeringen
« Gepost op: 28 April 2007, 23:48:41 »
Willem,
Oordeel zelf.
ICE V

groot plaatje

ICE II

groot plaatje
bron: hochgeschwindigkeitszuege.com

Er zitten toch een aantal grote verschillen tussen, maar inderdaad; Ze lijken wel wat op elkaar, als zusjes  ;D.

Rob, Strak hoor. Ziet er gelikt uit! Het blauw komt een beetje vaal over, maar dat ligt aan de foto neem ik aan?

Joeri

extra info (uit andere draadje)

Citaat
Willem,
Dat lijkt me sterk. De ICE-V is (was) een proefstel, wat in '98 haar laatste rit reed. Fleischmann heeft het stel een tijdje in het assortiment gehad, maar het is een stuk minder verkrijgbaar dan de gewone ICE I en II (die Fl* nog gewoon maakt). Daarom is Manuel zo blij dat hij er een gevonden heeft. Volgens mij heb je 'gewone' ICE I of II gezien.   ;)

Joeri
« Laatst bewerkt op: 29 April 2007, 15:37:06 door Chris van Diesen »

WillemNS

  • Gast
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #1 Gepost op: 28 April 2007, 23:58:13 »
@Joeri, alleen de kleur rood, de lijn van de voorkant en de kleuren van de roosters. Als ik gauw even kijk he!

Willem

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #2 Gepost op: 29 April 2007, 00:04:54 »
Inderdaad, als je gauw even kijkt wel  ;D

Als je beter kijkt zie je meer.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #3 Gepost op: 29 April 2007, 01:55:22 »
Ja het zijn volgens mij eanossen. Had er al 2 nu 6  :P. Moet er alleen nog ladingen voor maken.

moet je er nog 5, heb je er net als ik 11. Is voor h0 wel genoeg, 2 meter ongeveer 2 meter trein(moet maar eens goed gaan meten)
@ Rob: een prachtrijtuig. Iets om trots op te zijn.

Edit: Joeri, ik vind die bovenste een beetje op een Marklin ICE lijken, maar dat is ie volgens mij niet.
« Laatst bewerkt op: 29 April 2007, 10:29:54 door laurent. Reden: viel me iets op wat vannacht niet opviel »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

manuelspot

  • Gast
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #4 Gepost op: 29 April 2007, 13:25:51 »
Citaat
Willem,
Dat lijkt me sterk. De ICE-V is (was) een proefstel, wat in '98 haar laatste rit reed. Fleischmann heeft het stel een tijdje in het assortiment gehad, maar het is een stuk minder verkrijgbaar dan de gewone ICE I en II (die Fl* nog gewoon maakt). Daarom is Manuel zo blij dat hij er een gevonden heeft. Volgens mij heb je 'gewone' ICE I of II gezien. 

Joeri

Je hebt een aantal verschillende ICE stellen.
Wat ik heb gekocht is een ICE-V. Dit is een prototype ICE die maar 5 delig was.

Dan heb je de ICE 1 die komt zelfs 14 delig voor.

en de ICE 2 die 8 delig is. alle drie de ICE stellen lijken veel op elkaar, maar er zitten duidelijk veel verschillen in hoor.
Zo heeft de ICE-V een andere cabine raam en een andere kleur band over de trein lopen. En deze band loop niet over de neus door. Er staat niet in het groot ICE op de zijkand, zoals bij de ICE 1 en 2 wel is.

Manuel

JoeriL

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #5 Gepost op: 29 April 2007, 15:04:24 »
Manuel,
De ICE V heeft in verschillende combinaties rondgereden. Niet perse 5 delig dus, net zoals de ICE I (en volgens mij ook de II), die rijden ook in verschillende lengtes.

Nome de verschillen maar op; verschilende neuzen, breedte en hoogte van de motorwagen, plaats en aatal roosters, plaats van de deur, overgang van motorwagen naar rijtuig .....
 :)
Joeri

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #6 Gepost op: 29 April 2007, 15:09:54 »
Hallo allemaal,

Welke rijd dan naar Interlaken in Zwitserland?

Gr Arnout.

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #7 Gepost op: 29 April 2007, 15:12:01 »
Het wordt hier langzamerhand een ICE topic...Ik denk dathetverstandig is hier een aparte topic van te maken? ;)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #8 Gepost op: 29 April 2007, 15:32:24 »
Moet alleen niet alles eruit gegooid worden. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #9 Gepost op: 29 April 2007, 15:33:10 »
Helaas, wat complimenten over de restauratiewagen zijn gesneuveld.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #10 Gepost op: 29 April 2007, 16:00:35 »
Een reactie op een aantal berichten hier boven;
De ICE V ken ik alleen in de 5 delige uitvoering, maar meer als een testtrein is en was het dan ook niet.

De ICE1 rijd volgensmij normaal gesproken 12 of 14 delig( weet ik niet zeker).

De ICE2 is nu standaard 8 delig, maar heeft als ik het me goed herrinner( uit de boeken) in het begin even in ICE1 achtige samenstellingen gereden ivm het vertraagt afleveren of toelaten van de stuurstanden.

Ik ben zoals ik in een otpic op somda al melde op 23-4-2005 in Dortmund een ICE1 tegen gekomen waar een ICE2 motorwagen en restauratierijtuig in zaten.

De ICE1 heeft normaal gesproken als tussen rijtuigen de Avmz801=1e klas, Bvmz802=2e klas en WSmz804=restauratiewagen( die met dat hoge dak).

De ICE2 heeft normaal gesproken als rijtuigen de Apmz805=1e klas, Bpmz806=2e klas, WSmz807=restauratie, Bpmzf808=2e klas stuurstandrijtuig.

De ICE's die richting Interlaken rijden zullen aangepaste ICE1's zijn, een aantal stellen( geen idee hoeveel) zijn er aangepast voor dienst in Zwitserland.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #11 Gepost op: 29 April 2007, 16:05:20 »
De zwitserlandstellen hebben een extra pantograaf gekregen, en hadden dacht ik ook allemaal een naam.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #12 Gepost op: 29 April 2007, 16:33:58 »
Heeft die ICE V niet ook een lichtelijk ander ICE logo en een compleet ander systeem tussen de bakken in. Hoe dat zit met dat systeem tussen de bakken in van de ICE V vind eigenlijk wel intresant! Wie heeft daat een betere foto van of uitleg over het hoe en waarom?

b.v.d!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

manuelspot

  • Gast
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #13 Gepost op: 29 April 2007, 17:04:45 »
ICE-V had ook van die grote vlakken tussen de bakken zitten om zoveel mogelijk tochten te voorkomen.

En de ICE-V had ook inderdaad een ander ICE logo.


Manuel

JoeriL

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Diverse ICE uitvoeringen
« Reactie #14 Gepost op: 29 April 2007, 18:56:29 »
De ICE V had inderdaad een soort scharnierende platen tussen de  bakken, voor de stroomlijn. Hier is bij de productie ICE's vanaf gezien uit kostenoverwegingen.

Michiel,
De ICE I samenstellingen hebben ook gereden met zowel een ICE I als een ICE II kop of zelfs 2 ICE II koppen. Er zijn allerlei vreemde combinaties geweest door problemen, ik dacht inderdaad met de toelatingen van de stuurstanden. Ik meen dat er problemen waren met het mogen duwen van een trein (dus met stuurstand voorop).