In dat geval voorzie ik eerder een IC Eindhoven - Aken die eenmaal per uur rijdt en het afsplitsend deel Hrl van de IC Hrl/Mt komt te vervallen (dus 2x per uur naar Mt, 1x per uur naar Hrl - Aachen).Wat je dan feitelijk kan doen is de dienst Schiphol - Eindhoven 'doortrekken' naar Aken zoals dat in de avondspits (Ehv v. 17:18 / 17:48) gebeurt. .Bijkomende mogelijkheid van zo'n dienstregeling zou zijn dat DB (zoals ze al hopen) de stoptreindienst Heerlen - Sittard ook overnemen en daar tweemaal per uur een stopper laten rijden. Dan zijn er in totaal 3 verbindingen tussen Sittard en Aken (2x stop via avantis, 1x IC via Hz) via Heerlen.
Diesel in de schipholtunnel lijkt me inderdaad niet handig, al heb je mij comment dat ik het juist niet logisch acht dat schiphol - aken zal komen eruit gehaald. ik denk dan eerder aan een losse, aansluitende dienst eindhoven - aken.
Diesel in de schipholtunnel lijkt me inderdaad niet handig, al heb je mij comment dat ik het juist niet logisch acht dat schiphol - aken zal komen eruit gehaald. .
Idd, sorry. Groeten, Alexander
Bij station landgraaf zijn inmiddels de bomen bijna plat voor de verplaatsing van station landgraaf (slechts 400 meter verder) en inhaalspoor landgraaf voor de richting Herzogenrath.
De kosten moet je dan wel meerdere jaren verdelen, en zo gek hoog zijn die niet, lijkt mij. Het is alleen het stukje Landgraaf-Herzogenrath electrificeren, met een spanningssluis ergens. Geschikte elocs en rijtuigen danwel treinstellen zijn er al .