Had ook een Esu 215 en vond het rookeffect geweldig! Vooral volgas vertrekken met een dikke rookpluim vond ik genieten! En wat ik zeker iets vond toevoegen was het snerp effect in de wissels en bogen. Heb hem na tich keer technische malheur verkocht. Maar zit er aan te denken om toch weer 1 aan te schaffen.
Ja, vind ik ook, Richard!De Deutsche Bundesbahn probeerde met die POP-Farben een wat minder triest imago op te bouwen. Nieuwe kleuren als kieselgrau, blaulila en rotviolett werden ingevoerd, maar toch wenste men blijkbaar ook vast te houden aan het oude vertrouwde chromoxydgrün, kobaltblau en purpurrot, kleuren die vanaf eind jaren vijftig, begin jaren zestig ook al op het reizigersmaterieel werden gebruikt.Zoals ik al zei: van 't weekend was ik in de Harz. Zaterdag met de trein (HSB) naar de top van de Brocken, het hoogste punt in dat gebergte, gereden. Daar was het koud (2oC), winderig (windkracht 7 à 8 op de schaal van Beaufort) en mistig. Dat laatste schijnt meestal het geval te zijn, trouwens. Je moet geluk hebben om op de Brocken helder weer aan te treffen.Wat zal het zijn, een zicht van zo'n meter of dertig, veertig?