Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3398929 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16695 Gepost op: 22 september 2018, 18:58:07 »
Hoi Jan,

Zou nog wel een mooie gittermast neerzetten op het terrein dan wordt het oog een beetje er naar toe getrokken.
Al of niet aangesloten.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16696 Gepost op: 22 september 2018, 19:22:00 »
Toch nog wat pulen , als het anno nu geweest was had die struik naast de tanks er wel gestaan maar in 1965 had de inrichting vast nog een mannetje lopen dat al dat ongewilde groen weg schoffelde.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16697 Gepost op: 22 september 2018, 20:53:27 »
Citaat van: Wolter
...in het Fries afsluiten, moet enig Nedersaksisch kunnen, vind ik.

Och, Fries, Duits, Nedersaksisch of om mijn part zelfs Engels, doorgaans wordt dat hier, als het al geschreven wordt, bij mijn weten ook redelijk correct geschreven. Dit in tegenstelling tot het hier meer gebruikelijke Hollandse dialect dat door de meeste gebruikers van dit forum op een meedogenloos brute wijze wordt verkracht (zo las ik onlangs nog "Bij voorbaad dank"). Dat het er in de toekomst met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet beter op gaat worden blijkt wel uit het feit dat er bij genoemde gebruikers geen enkele bereidheid tot verbetering aanwezig lijkt te zijn. Het feit dat er aan een universiteit in Amsterdam nog maar zes studenten de ambitie koesteren het Nederlands tot op het bot te doorgronden duidt erop dat het forum tenminste in taalkundig opzicht niet alleen staat in die teloor- en ondergang, waarbij je je kunt afvragen of je uit zo'n triestigheid nog troost kunt putten.
Zo zien we de Nederlandse taal langzaam maar zeker verworden tot een soort oertaal van een mondvol nauwelijks nog samenhangende geluiden waarbij het niet uitmaakt of je nu boeh of bah roept omdat alle verantwoordelijkheid voor een goed begrip bij de gesprekspartner komt te liggen.
Aanvankelijk heb ik nog wel eens een poging ondernomen om tegen die verloedering te strijden, maar dat bijltje heb ik er allang bij neergegooid. Sterker nog, als ik eerst moet puzzelen om te begrijpen wat er in een bericht nu eigenlijk wordt gezegd dan doe ik verder geen moeite en laat het voor wat het is. Anders gezegd: als de schrijver geen moeite doet om een beetje redelijk leesbaar epistel te produceren, neem ik niet de moeite de geproduceerde letterbrij te ontcijferen en haak ik na na de eerste zin of zelfs de eerste paar woorden af.

@Flipje: ik weet niet of ik een Gittermast zonder functie wel zo logisch vind, maar je brengt me wel in herinnering dat ik nog moet kijken of ik nog ergens twee of drie lantaarnpalen of zo heb liggen. Weliswaar wordt het in Lümmeln nooit donker, maar toch... voor de gemoedsrust van de inwoners moet het wel lijken alsof het dat soms wel wordt.

@Luit: dat zou zomaar eens kunnen... eigenlijk zou ik daarvoor eens op zoek moeten naar plaatjes van fabrieksterreinen in die tijd. Dat zullen er niet zoveel zijn, vrees ik...

Citaat van: Wolter
Goed weekend verder

Die wens reik ik gaarne verder: bij deze!


Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2960
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16698 Gepost op: 22 september 2018, 21:11:22 »
“Hun hebben” is ook zo’n afhaakpunt.

Wolter
Moins mais mieux.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16699 Gepost op: 22 september 2018, 21:23:16 »
Inderdaad.
Of "ben jezelf" in plaats van "wees jezelf".

Voor alle duidelijkheid: er zijn mensen die zich niet altijd in correct Nederlands uitdrukken. Dat kan bijvoorbeeld een oorzaak vinden in gebrek aan scholing, een enkele keer door dyslexie  (al wordt daar ik weet niet hoe vaak een beroep op gedaan, zo vaak zelfs dat je geneigd zou zijn te geloven dat dyslectici eerder een meerderheid dan een minderheid vormen) en bijvoorbeeld mensen die al zo lang in het buitenland wonen dat de taal van het betreffende land in denken, dromen en spreken de plaats van het Nederlands heeft ingenomen.
Die mensen valt niets te verwijten, en bovenstaand gemopper is dan ook niet aan hen gericht.

Paul_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 39
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16700 Gepost op: 22 september 2018, 21:54:32 »
Sterker nog, als ik eerst moet puzzelen om te begrijpen wat er in een bericht nu eigenlijk wordt gezegd dan doe ik verder geen moeite en laat het voor wat het is. Anders gezegd: als de schrijver geen moeite doet om een beetje redelijk leesbaar epistel te produceren, neem ik niet de moeite de geproduceerde letterbrij te ontcijferen en haak ik na na de eerste zin of zelfs de eerste paar woorden af.

Ik vind dat je het er nog aardig van afbrengt, gezien de soms onleesbare reacties van enkele (zeer actieve) forumgenoten in dit overigens prachtig geschreven en boeiende draadje!

Groeten,
Paul


Verzonden met Tapatalk

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16701 Gepost op: 22 september 2018, 22:45:05 »
Dank je, Paul!
Van sommige forumgenoten weet je gewoon hoe het zit. En dan neem je ze dus ook net zo gewoon bloedserieus.
Dat houdt net zo gewoon in dat, zolang je niet weet hoe het zit, iedereen (die er een potje van maakt) het voordeel van de twijfel geniet.
En tenslotte is er ook nog zoiets als beleefdheid.

Maar goed, genoeg daarover. Ik had het over het "gat" tussen Wagenwerkstatt en Dieseltankstelle. Daar wordt aan gewerkt.

44 231 van Bw Hildesheim op weg naar de bekoling:

« Laatst bewerkt op: 22 september 2018, 23:02:20 door 44 »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16702 Gepost op: 22 september 2018, 23:58:23 »
Ik moet zeggen dat het hoekje er door de toevoeging van het gras stukken leuker uit is gaan zien. De gebouwen eromheen zijn niet veranderd, maar ze komen wel beter over met zo'n grasmatje ernaast.

Ik weet niet precies wat dit veroorzaakt. Voor m'n gevoel komt vooral de toegepaste vervuiling beter tot z'n recht met het contrasterende groen ernaast. Tenminste, ik denk dat dat het is.

Mooi :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16703 Gepost op: 23 september 2018, 08:52:25 »
Dit topic al tijden aan het volgen. Met veel interesse, ook door alle wisselingen over en weer.

Wat Reinout zegt kan ik zeker beamen, denk dat het allemaal beter staat omdat er nu wat meer landschapsinvulling is.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16704 Gepost op: 23 september 2018, 09:11:11 »
Mooie foto´s Jan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16705 Gepost op: 23 september 2018, 12:24:22 »
Inderdaad.
Of "ben jezelf" in plaats van "wees jezelf".

Voor alle duidelijkheid: ... en bijvoorbeeld mensen die al zo lang in het buitenland wonen dat de taal van het betreffende land in denken, dromen en spreken de plaats van het Nederlands heeft ingenomen.
Die mensen valt niets te verwijten, en bovenstaand gemopper is dan ook niet aan hen gericht.

 ::) ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16706 Gepost op: 23 september 2018, 13:11:25 »
Vergis ik mij, of beginnen de nog af te maken plekken op de baan nu echt in de minderheid te raken? Volgens mij moeten de "begroende" gedeelten elkaar nu wel bijna gaan raken, toch? Of ligt er in het midden nog een groot onontgonnen gebied? Misschien kunnen we voor het aflopen van jouw zomerseizoen nog een totaalfoto krijgen? Ik weet dat er eerder eens een paar foto's van de complete baan voorbij zijn gekomen, echter kan ik die in de 1114 pagina's niet meer zo een, twee, drie meer terugvinden :)

Tip voor de lezer thuis: als je op Jan's profielnaam klikt en dan op [Toon bijdragen], dan kun je dit laatste hoekje in allemaal berichtjes onder elkaar zien groeien, van een kale plaat tot hoe het nu is  (y)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16707 Gepost op: 23 september 2018, 16:30:11 »
Nou nee, niet echt in de minderheid. Als ik zou moeten schatten, denk ik dat er zo'n 85% van de baan nog kaal is. Niet alleen stukken die groen moeten worden, maar ook bijvoorbeeld het Bw ligt nog vrijwel geheel op blauwe plaat. En dan is er nog de brede strook die voor de "vrije baan" ligt. Over de invulling daarvan moet ik nog steeds een stevig robbertje nadenken.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het er nog van komt een overzichtsfoto te maken. Zolang het kan wil ik wel doorwerken aan het dichten van het "gat". Voor die overzichtsfoto zou ik eerst een paar dagen moeten besteden aan het wegruimen van gereedschap, materialen en rotzooi, waardoor het grootste gedeelte van de baan aan het oog onttrokken wordt.



Dat van die "Toon bijdragen" wist ik niet. Wel grappig om het eens allemaal (zo goed als) op een rijtje te zien. Je moet alleen wel van achter naar voor en van onder naar boven lezen, als je begrijpt wat ik bedoel.

@Joke: 

@Arthur: 

@Corny121: dank voor je compliment! 

@Reinout (en ook Corny121): persoonlijk denk ik dat het komt omdat de 'losse' elementen, zoals de diverse gebouwen en andere zaken ineens in een context komen te staan. Zoals een los woord, bijvoorbeeld "dertien" van alles kan inhouden of op van alles kan duiden: ongeluksgetal, ieder willekeurig getal tussen twaalf en veertien, het aantal personen dat deelnam aan het Laatste Avondmaal en wie weet wat nog meer. Pas in een context geplaatst krijgt het woord ècht betekenis:

"Ik zie tot mijn afgrijzen dat het buiten maar dertien graden is, zullen we de kachel maar aan doen?"
Daar wordt het woord 'dertien' ineens beladen met het idee dat de zomer toch wel echt afgelopen is. 
Hm. Toch een ongeluksgetal. >:(

Euh... waar was ik? Oja, losse elementen die in een context worden geplaatst. Zelf vind ik die ervaring, dat alles ineens op z'n plek lijkt te vallen, wel de grootste bevrediging die je in scenerybouw kunt vinden. Natuurlijk is er van tevoren wel bedacht hoe het moet worden en zo, maar pas als het zover is blijkt of dat wat van tevoren bedacht is ook een beetje uitkomt.


Het "gat" dat er nog over is tussen Wagenwerkstatt en Dieseltankstelle is overigens nog maar een centimeter of tien, vijftien. Klusje van niks dus.
Maar ik moet eerst even met een ander prutswerkje aan de gang:


Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16708 Gepost op: 23 september 2018, 17:00:56 »
Oh inderdaad, zo van een afstandje zie je dat het inderdaad slechts een klein hoekje is van de hele baan. Dat krijg je dus als je zoveel details in elk stukje verwerkt  :)  Dus lekker laten liggen die rommel ideeën in ontwikkeling  ;)


könings

  • Gast
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16709 Gepost op: 23 september 2018, 20:40:58 »
Al die ideëen in ontwikkeling...je bent in mijn ogen inderdaad wel een afgetrainde atleet...om dat hoekje te kunnen vullen ;D.
Nee, even serieus, ik heb nog eens teruggebladerd (vele pagina's)... Je spoorlegging vind ik sjtiekem een streling voor het oog, de scenery doet er bijna niet toe, wilde dat toch even  naar voren halen in al dat scenerygeweld.

Ciao