Inderdaad. Leuk spul en het is een keer iets anders dan standaard groen of oceaanblauw. Ik heb begin dit jaar ook een setje aangeschaft voor mijn N baan. Hoewel deze rijtuigen niet typisch waren voor mijn enkelsporige lijn, vond ik de kleuren zo verfrissend dat ik ze toch maar laat rijden. Als omgeleidde sneltrein. Of als Heckeneilzug of zo. Groet, Wim
Jammer dat de opschriften van de Roco's niet helemaal kloppen
... dan vallen sommige beschriftings-hiaten erg op. Op jou baan zal dat heel anders uitpakken omdat de model beleving door de rijdende treinen verschillend is en een vergeten lettertje in een opschrift een verwaarloosbare futiliteit is.
Op de lijn van Nürnberg naar Stuttgart reed planmatig een DC trein (opgewaardeerde D trein als aansluiting op het IC net) met popwagens, deze lijn is/was gedeeltelijk enkelsporig zonder bovenleiding. Heb ook eens een foto gezien ergens in de Harz waar een popwagen gebruikt werd als koersrijtuig, dat blauw-witte rijtuig reed de laatste kilometers van de route mee tussen een rode V100 en vierassige umbauwagens. Es gibt nichts was sich nicht gibt, aldus de slogan van een grote Duitse modelspoorfabrikant.