Misschien kan er dan goed worden geinvesteerd in de kwaliteit van de spoorbaan, tussen de VAM en het station vind ik het er niet echt denderend uitzien. Bij gezamenlijk gebruik kan de VSM er zelf dus ook baat bij hebben, ook al is de lijn nu zeker niet slecht, als zij de kosten voor onderhoud minder hoeft te dragen is er meer geld over voor andere dingen.
Ben ik niet met je eens dat als de lijn van Prorail zou worden (waarom eigenlijk) dit het einde van de VSM zou zijn. Ik zie uitbreiding van het verkeer juist als kans voor de VSM, waarvan het minder hoeven dragen van de lasten van de infrastructuur waardoor minder uitgaven hoeven te worden gedaan wel het belangrijkste is.In Europa zijn overheden druk bezig de infrastructuur van opgeheven spoorlijnen om zeep te helpen. Kans op reactivatie wordt dan met het jaar kleiner. Dank de VSM hebben we een leuke spoorlijn nog liggen, want je kunt je afvragen wat er van over was gebleven als de VSM niet op deze lijn haar activiteiten had ontplooid. Daarom ben ik niet tegen uitbreiding van verkeer over deze lijn, maar dan wel met de aantekening dat het de VSM ook baat moet brengen, en daarbij noemde ik de besparing op kosten van spooronderhoud. Dat geld kan dan worden gebruikt voor andere projecten, en dan zie ik hele mooie dingen voor me! Verder moeten de door de overheid gedane investeringen wel haalbaar zijn, er is al genoeg belastinggeld verspild de afgelopen decennia.Ik ga er ook niet van uit dat als er wel goederen- en reizigersverkeer over de lijn komt dit in een frequentie van 2 intercity´s, 4 sprinters en 1 goederentrein per uur zal zijn. Ruimte genoeg voor de VSM dus, de afstanden tussen de stations zijn ook niet dermate lang dat dit problemen op moet leveren.
In een tijd van bezuinigingen lijkt het me handig dat de euro's ergens anders aan wordt besteed dan aan dit onzinnge plan.
Het dagelijks inzetten van museummaterieel moet je niet willen, denk ik. Laat staan dat ik niet verwacht dat forensen staan te popelen om op houten banken te gaan zitten...
Ben ik niet met je eens dat als de lijn van Prorail zou worden (waarom eigenlijk) dit het einde van de VSM zou zijn. Ik zie uitbreiding van het verkeer juist als kans voor de VSM, waarvan het minder hoeven dragen van de lasten van de infrastructuur waardoor minder uitgaven hoeven te worden gedaan wel het belangrijkste is.
Volgens mijn herrinneringen zit je toch erg comfortabel in een Plan D en niet op houten banken.Is er eindelijk een reden om die Stam snel te renoveren/restaureren.
De VSM zal geen enkel baat hebben wanneer de lijn door andere vervoerders gebruikt wordt. Het baanvak zal worden voorzien van ATB. Dat betekent dat al het materieel van de VSM ook ATB moet krijgen. Dat is een flinke kostenpost per machine.Voor elke rit mag dan ook infraheffing betaald worden. Ritjes die je nu nog zo kan maken. Rangeren in Beekbergen kan je dan ook vergeten. Vaak staan nu alle sporen vol met materieel. Waar ga je dat dan plaatsen?Laat de VSM lijn lekker zo blijven zoals ie nu is. In een tijd van bezuinigingen lijkt het me handig dat de euro's ergens anders aan wordt besteed dan aan dit onzinnge plan.
Als de lijn gereactiveerd word, dan sluit de VSM vast wel een goed contractje af