Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
05 August 2025, 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
05 August 2025, 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
  

Auteur Topic: Automatisch locstop met multimaus.  (gelezen 5756 keer)

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: Automatisch locstop met multimaus.
« Reactie #15 Gepost op: 11 April 2007, 20:51:52 »
Heb pas een ESU LokPilot V3.0 decoder aangeschaft en volgens de specs, en de handleiding, herkent deze decoder ook dit remsysteem.

Groet Gerrit

Gerrit, staat er echt letterlijk "asymmetrische DCC ondersteuning"? Op hun website kan ik dat niet vinden. En nogmaals, er is verschil tussen Lenz bremsstrecken (dat werkte met gelijkspanning op de baan gooien), of Lenz moet nu dat andere systeem ermee bedoelen en dan is het maar de vraag wat anderen daarmee doen. De kretologie verandert om de haverklap en als consument moet je maar net weten wat ze precies bedoelen. Lenz roept ook "met onze UPS techniek blijft de datacommunicatie met de lok zelfs op vuile sporen intakt" .... ja, me hoela, hij blijft alleen spanning houden door een interne bron.
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Automatisch locstop met multimaus.
« Reactie #16 Gepost op: 11 April 2007, 20:53:20 »
Anders gewoon vragen aan de fabrikant op 28 april in Gouda bij H&H. http://www.henhmodelbouw.nl/
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Automatisch locstop met multimaus.
« Reactie #17 Gepost op: 11 April 2007, 23:20:20 »
Op het doosje staat "Unterstützung der Lenz (R) LG100, Roco (R) und Märklin (R) Bremsstrecke".
Na wat nader onderzoek bij Lenz kom ik nu tot de conclusie dat het niet het asymetrische systeem is, de LG100 waar ze naar verwijzen genereert een speciaal stop commando waarop de lok dan met een instelbare remvertraging gaat stoppen. Na het opheffen van dit commando gaat hij weer rijden, wel langzaam optrekkend. hiermee is dus wel hetzelfde te bereiken.

Groet Gerrit


H0, 2-rail DCC, Lenz