Dan zit je in tijdperk 3 en dat gaat niet samen met blauw/beige. Roco heeft in elke geval 2 geschikte tijdp. 4 uitvoeringen gemaakt: 220 027-7 en 220 031-9, beide zijn in NL geweest. Catalogusnummers weet ik zo niet.
Zijn dat deze Rheingold wagens? En welke periode was dat ongeveer?
Nee, het lijkt wel wat op de Noordzee Expres van na 1980, deze ging toen van Hamburg naar Amsterdam rijden waarbij er geen deel uit Hannover te OS werd bijgeplaatst. Deze had als stamsamenstelling loc+A+B+B+BD, vanaf Bad Bentheim met plan E RD of ICR BKD en NS E-loc.
De genoemde "blauw-beige" Rheingold is de eerste uitvoering van Rheingold-1962... (mooie schaalmodellen van LIMA), met op de "Kanzelwagen" de kreet "RHEINGOLD" en (pretty-please) een "Buckelspeisewagen" (WR4 üm-62)...Een aantal jaren later werden de wagens in TEE-kleuren geschilderd (rood-beige), verdwenen de "Buckelspeisewagen" ten faveure van de WR ümz135 en in 1986 kwam de volgende generatie Rheingold op de baan: Rood-Beige met een oranje bies (en dié Rheingold kwam er in model van Willy Ade: ik heb nog een complete 10-bakkentrein liggen als bouwset, maar bij de herintroductie van "ADE" zijn dit wél de eerste (kant-en-klaar)-modellen die uitgeleverd zijn...
NEE Chris ,Of je moet een museumtrein willen uitbeelden... De Rheingold die jij toont is de Rheingold-1928 (DGR/MITROPA), waar je dus een BR 18-4 (was er van Lilliput) voor moet hangen (Heb ik gelukkig...)
V200 met Blauw-creme Rheingoldrijtuigen. De v200 nam in Armhem de trein over van een NL electrische loc. Op de video die ik heb, zitten er dan 5 rijtuigen achter (3 uit A'dam en 2 uit R'dam, samengevoegd in Utrecht).
Hoi Ivo:Ben ik alleen benieuwd welke versie jij hebt: de "Urtext" met die giga-verzameling "Zurüstteile" of die versie die ik ook heb... Frans