Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 18:45:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jan Bennink
Vandaag om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
  

Auteur Topic: 6513 gekleed in nieuwe mode DB  (gelezen 8682 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #30 Gepost op: 17 January 2012, 11:49:12 »
He Taiga,

Momenteel doet hij dienst op de Sloehaven.
Als hij om half 5 fotografeerbaar is zal ik het doen en je informeren.

groet, Albert.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #31 Gepost op: 17 January 2012, 18:48:44 »
 ;D Ha Taigagaai, hij stond er vanmiddag.

In het middagzonnetje nog wel.

En hier de beloofde gegevens. Betekent dit december 2011 ? Wil je even uitleg geven hoe we dit moeten lezen?

Groet, Albert.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #32 Gepost op: 17 January 2012, 19:00:41 »
december 2011 hebben ze revisie gehad, dat denk ik  :)
« Laatst bewerkt op: 17 January 2012, 19:36:57 door Railhopper »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #33 Gepost op: 17 January 2012, 19:38:35 »
LT 1 wil zeggen dat hij gereviseerd is en wel 12 - 11 december 2011. helaas is het opschrift SWHV verkeerd.
het moet zijn SWHZ "shunter waalhaven" Whv is westhaven.

Gr. Silvester

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #34 Gepost op: 17 January 2012, 22:22:49 »
Helemaal fout is het ook niet. Mijn vorige werkgever, de RET, de huidige buurman van Shunter gebruikt(e) ook Whv voor Waalhaven. Op spoor is Whz gebruikelijker: Waalhaven Zuidzijde, er is ook nog een oost en westzijde. ;)
« Laatst bewerkt op: 17 January 2012, 22:43:58 door Remco vM »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #35 Gepost op: 17 January 2012, 22:26:35 »
Shunter Waalhaven mag zichzelf toch verkorten tot SHWHV? Dat er spoorverkortingen zijn die de Waalhaven anders afkorten doet daar niets aan af.

LT1 betekent vrij vertaald de eerste Lange Termijn-beurt (inderdaad een revisie)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #36 Gepost op: 18 January 2012, 07:54:45 »
Uiteindelijk toch compleet, resumerend: LT1 12-11 SHWHV is "Lange Termijn revisie 1 in december 2011 door Shunter Waalhaven".
Correct me if i'm wrong.

groet, Albert.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2012, 07:57:32 door Albert Bas »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #37 Gepost op: 18 January 2012, 09:15:19 »
Helemaal fout is het ook niet. Mijn vorige werkgever, de RET, de huidige buurman van Shunter gebruikt(e) ook Whv voor Waalhaven. Op spoor is Whz gebruikelijker: Waalhaven Zuidzijde, er is ook nog een oost en westzijde. ;)

Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
Gr. Silvester

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #38 Gepost op: 19 January 2012, 10:00:41 »
Uiteindelijk toch compleet, resumerend: LT1 12-11 SHWHV is "Lange Termijn revisie 1 in december 2011 door Shunter Waalhaven".
Correct me if i'm wrong.

groet, Albert.
Dat is juist. En ontzettend bedankt voor de foto's  (y)
Spoorgroet, Martin

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #39 Gepost op: 19 January 2012, 11:13:02 »
De 140 423 heeft het trouwens nog een hele tijd uitgehouden.
Gelukkig geniet deze lok nu van zijn pensioen bij DB Museum Koblenz Lützel.
Nee hoor, loc staat in de mottenballen in Mainz.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #40 Gepost op: 19 January 2012, 12:37:15 »
Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
Dat het door de RET gebruikt word, wil niet zeggen dat het ook een specifieke RET afkorting is.
Toen ik in opleiding ging bij de metro, viel het nog onder de spoorwegwet,weet niet of het nog zo is.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #41 Gepost op: 19 January 2012, 23:18:06 »
Het is een spoorweg krachtvoertuig, het lijkt mij dan logisch als er geen afkortingen van RET worden gebruikt.
Er is een lijst met afkortingen van NS (prorail/keyrail) Who ligt ergens in Amsterdam.
Ondanks dat er een zuid en oost is (daar is geen shunter) zet je dan ook niet die afkortingen op de loc.
Ik zal eens zoeken naar die lijst. ;D
Zoek maar eens op die lijst, want Who staat voor Waalhaven Oost; vast geen wegbekendheid in het Rotterdamse zeker  ;D.
De afkorting die een onderhouds- of revisiebedrijf op de loc plaatst heeft niets met de afkortingen van Prorail te maken.
Overigens wordt Amsterdam Westhaven algemeen aangeduid als Awhv (in iedergeval in dienstregelingen etc), soms kom je echter ook nog wel eens de afkorting Whv tegen; zou dat soms een oude afkorting voor Westhaven zijn??

Groet, Edwin

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #42 Gepost op: 20 January 2012, 15:24:17 »
Nergens zo goed bekend als Rotterdam! Standplaas Kijfhoek ;D
Amsterdam Westhaven rijdt ik ook op, Awhv word vermeld op de dienstregelingen Whv is ook toegestaan.
Normaal krijgt NL materieel altijd de afkorting van de locatie mee waar het gemaakt/gereviseerd/hersteld word.
Voor alle afkortingen kijk ophttp://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm

Shunter heb ik geruime tijd geleden al geïnformeerd over de "verkeerde" afkorting.
Dit was inderdaad niet correct werd er mij gezegd, omdat deze weg is ingeslagen zal het zeer aannemelijk zo blijven.
Het word op meer plekken geregistreerd dan alleen op de loc.

Gr. Silvester

P.S. het mooiste aan Amsterdam...de laatste trein naar Rotterdam  ;)
Gr. Silvester

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #43 Gepost op: 21 January 2012, 18:44:35 »
Voor alle afkortingen kijk ophttp://www.spoorsite-twente.net/informatie/afk/afkortingen.htm
Oók hier wordt de foutieve verklaring van Mdaz doorgekopieerd (leve het knippen en plakken op het Internet, fouten worden onuitroeibaar en je krijgt zelfs de bewering terug dat het wel goed is want je ziet het op zoveel plekken; ja, zelfs op een PDF spoorkaart van ProRail  >:( ).
Het is geen "Moordrecht Aansluiting Zuid" want het ligt helemaal niet zuid(west)elijk maar NOORD(west)elijk, namelijk aan de lijn naar Den Haag (vlakbij de Zuidelijke Dwarsweg). Blijkbaar heeft er iemand "Mdaz" en gedacht "hmm, Mda is Moordrecht aansluiting en de 'z' is 'altijd' zuid dus klaar is kees", maar het is Moordrecht Aansluiting (overloop) Zevenhuizen.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:6513 gekleed in nieuwe mode DB
« Reactie #44 Gepost op: 23 January 2012, 10:16:35 »
Voor "Taigagaai" nog een revisie plaatje van de 6510.

groet, Albert.