Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:40:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:28:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:14:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:57:18
20 jaar BNLS door Eelco Storm
Vandaag om 21:47:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
Vandaag om 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Piko 1136 van AC naar DC door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:12:04
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53

Auteur Topic: Laat Beneluxspoor niet ontsporen!!!  (gelezen 36088 keer)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Laat Beneluxspoor niet ontsporen!!!
« Reactie #210 Gepost op: 02 December 2011, 08:47:09 »
En bestuur? Helpt dit nu allemaal om meer vaste donateurs te krijgen?

Ik zou niet mer zeuren, maar ergens heb ik wel zin in een reisje naar Spanje, dus klier ik nog maar even verder:

Wie volgt met de toezegging vaste donateur van BNLS te worden?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #211 Gepost op: 02 December 2011, 09:23:57 »
En Wie volgt met de toezegging vaste donateur van BNLS te worden?

Soort vaste vriend dus eigenlijk, hoewel dat klinkt meer als een vorm van verkering en dat wordt ook al snel verkeerd uitgelegd, wordt voor m'n vrouw weer lastig ;D... dan moet vriend/donateur toch maar verder gedefinieerd worden.. ik zou dan zeggen, stuur alle 'vrienden', waarvan de persoonlijke gegevens dus bekend zijn, gewoon jaarlijks op een vast tijdstip een berichtje voor het consolideren van de 'vriend van' status
RETROBAHN A.G.

DeZweedt

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #212 Gepost op: 02 December 2011, 12:59:19 »
Zojuist 20 Neuro's overgemaakt.

Gert1

• Gast
« Reactie #213 Gepost op: 02 December 2011, 14:18:11 »
Mooi! En welkom op dit forum.   (y)

mvg,
Gert

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #214 Gepost op: 08 December 2011, 23:16:24 »
En wanneer zien wij al die bedragen terug in de boekhouding? Het laatste overzicht dateert van ruim een jaar geleden.  Ik neem aan dat de vorige penningmr. e.e.a. netjes heeft overgedragen.
Een flink aantal ICM-klanten heeft zijn bijdrage al gedaan n.a.v. de actie. Dit is geld dat ik in mindering heb gebracht op mijn eigen beloning om de kas van Benelux te spekken als dank voor het gebruik van dit podium maar het zou wel fijn zijn om dit terug te zien in de verantwoording. Nog maar afgezien van het flinke bedrag dat voor eind december staat te wachten n.a.v. de Buffetactie... 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #215 Gepost op: 09 December 2011, 08:49:58 »
Ja bestuur, daar heeft Frank wel gelijk in. Weken geleden werd al gemeld dat jullie bezig zijn met een update. Na alle stortingen zou het wel fair zijn als deze update nu ook spoedig komt. Bovendien laten jullie donaties liggen als de update uitblijft, zie hieronder een voorbeeld.....

Ik ben wel benieuwd naar een update van het financiële verslag. De laatste is van september 2010: https://images.beneluxspoor.net/bnls/Financien_September_2010.pdf

Ik wil wel graag weten waar het geld heen gaat voordat ik evt. een donatie doe...

Grt,

Gerard

Ik verwacht helemaal geen verantwoording tot op boutje en moertje niveau, maar ik ben wel van mening dat een update per kwartaal wel netjes zou zijn naar alle donateurs en vrienden toe.

Verrder vraag ik mij af waarom BNLS acties zoals Frank die onder andere regelmatig doet niet prominent bovenaan het forum staan. Ja, het is een soort reclame, maar mensen die Frank in Houten of Eurospoor gezien hebben, of de Railmagazine gelezen hebben en mee willen doen aan zo'n BNLS actie, maar deze site verder niet kennen, gaan de lopende acties echt niet vinden hoor. Gedurende de inschrijvingsperiode mag zo'n actie best goed zichtbaar zijn! Waarom kan een 5 jaar logo en een Sinerklaasmijter wel, maar een link met fotootjes van de lopende actie niet???

Jeroen 

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #216 Gepost op: 09 December 2011, 09:25:58 »
Verder vraag ik mij af waarom BNLS acties zoals Frank die onder andere regelmatig doet niet prominent bovenaan het forum staan. Ja, het is een soort reclame, maar mensen die Frank in Houten of Eurospoor gezien hebben, of de Railmagazine gelezen hebben en mee willen doen aan zo'n BNLS actie, maar deze site verder niet kennen, gaan de lopende acties echt niet vinden hoor. Gedurende de inschrijvingsperiode mag zo'n actie best goed zichtbaar zijn! Waarom kan een 5 jaar logo en een Sinerklaasmijter wel, maar een link met fotootjes van de lopende actie niet???

Dit was in de aanloop naar Eurospoor mij ook een doorn in het oog. Ik heb drie keer gevraagd om een banner o.i.d. Men was er mee bezig c.q. zou er naar kijken... Op Eurospoor beklaagden enkele bezoekers er zich bij mij over dat ze de actie maar niet konden vinden. In de week daaropvolgend heb ik conceet gevraagd "willen jullie geen banner plaatsen of kunnen jullie het niet?". Dat laatste bleek het geval, maar mij is wel aangeboden de actie steeds bovenaan te zetten als het onderwerp dreigde te verdwijnen. Met nog 3 weken te gaan heb ik van dat aanbod geen gebruik gemaakt: Eurospoor achter de rug en er was al weer een nieuwe RailMagazine uit... Bovendien heeft het iets sneus: "ach, de boel moet omhoog geschopt worden viel de belangstelling tegen?". Nee, liever niet. En dus is het gebleven bij 19 ICM-treinstellen, beslist geen fiasco maar om nou van een groot succes te spreken... Jammer, ook voor Benelux had er wat meer in kunnen zitten, temeer daar ik bij aanvang besloten had om de vergoeding/donatie/bijdrage voor Benelux te verdubbelen.

Het was goed voorbereid, bij de start van de actie een publicatie in RailMagazine en halverwege de actie liep Eursopoor. Ik had niet verwacht dat de actie zo goed verstopt was op het forum. Zò goed, dat weinigen door hadden dat de actie er al dagen voor aanvang opstond.  ;D Ik had iemand in kunnen schakelen die wel de know-how heeft om een banner te plaatsen, maar dan had ik wel moeten weten dat dat het probleem was... :-\
« Laatst bewerkt op: 09 December 2011, 09:27:37 door Mispoes »

Jeroen Water

• Offline Offline
« Reactie #217 Gepost op: 09 December 2011, 09:48:15 »
En wat is er nou moeilijk aan om in de kop onder Beneluxspoor.net tijdelijk te zetten:

Inschrijven voor de nieuwe BNLS actie ICM driewagenstel, klik hier.

Waarbij hier dan een link naar het draadje is.

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk teleurgesteld nu in Frank's verhaal zo lees dat BNLS hier kansen laat liggen. Deze acties werken verdikkeme minimaal tweeledig: en de site krijgt meer bekendheid, en het levert geld op waar het bestuur niets voor hoeft te doen, behalve het duidelijk zichtbaar maken bovenaan de forumpagina.

Mensen, i kweet ook wel dat het allemaal vrijwilligerswerk is wat jullie doen en ik waardeer jullie inzet echt meer dan enorm. Daarom heb ik mij er ook hard voor gemaakt om die 2600 euro bij elkaar te sprokkelen. We weten nu echter zelf hoe moeilijk het is om voldoende geld binnen te krigjen. Als mensen, zoals Frank, dan met prachtige acties komen die BNLS gewoon flink geld op kunnen leveren, waarom zetten jullie dan niet alles op alles om zo'n actie te faciliteren?

Hetzelfde geldt voor mensen die aangeven pas te doneren nadat het financieel overzicht geupdate is. Kom op dan met dat ding!!!!

Jeroen

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #218 Gepost op: 09 December 2011, 09:56:38 »
Het is inderdaad vrijwilligerswerk. Maar wel vrijwilligerswerk dat bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt, en die zie ik helaas niet altijd even duidelijk terug.. Acties die geld opleveren (het verhaal van Frank verbaast me hooglijk), daarvan verwacht ik dat er meteen op ingesprongen wordt. En de financien... Ik verwacht eigenlijk elk half jaar een overzicht met op en aanmerkingen van de penningmeester. Zo werkte dat bij de vereniging waar ik een jaar secretaris ben geweest, en zo verwacht ik ook dat het bij deze stichting werkt.

Eelco

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #219 Gepost op: 09 December 2011, 10:31:46 »
Zowel ik als het volledige systeembeheer team weten niets van een banner. Frank, je mag ons via mail laten weten met wie je dat besproken hebt. Voor nu zou ik het kwade daglicht waarin wij blijkbaar weer eens gezet moeten worden hier willen beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #220 Gepost op: 09 December 2011, 10:37:18 »
Dat zou wel makkelijk zijn, he? Vragen om kritiek achterwege te laten. En als dat niet gebeurt, dan maar een slotje?

Er worden hier terechte kritische opmerkingen geplaatst (de banner-perikelen van Frank zijn daar maar een klein deel van), ik mag toch hopen dat dat gewoon kan, hier?

Eelco

René Huibers

• Offline Offline
« Reactie #221 Gepost op: 09 December 2011, 11:03:10 »
Verrder vraag ik mij af waarom BNLS acties zoals Frank die onder andere regelmatig doet niet prominent bovenaan het forum staan. Ja, het is een soort reclame, maar mensen die Frank in Houten of Eurospoor gezien hebben, of de Railmagazine gelezen hebben en mee willen doen aan zo'n BNLS actie, maar deze site verder niet kennen, gaan de lopende acties echt niet vinden hoor. Gedurende de inschrijvingsperiode mag zo'n actie best goed zichtbaar zijn! Waarom kan een 5 jaar logo en een Sinerklaasmijter wel, maar een link met fotootjes van de lopende actie niet???

Jeroen, daar is de forum software niet echt voor gemaakt. Topics sticky maken kan wel. De banners (normaal, sinterklaas, 5 jaar, kerst) linken naar https://forum.beneluxspoor.net. Dit is common practice binnen de web wereld. Het enige wat je zou kunnen doen is alle berichten een stuk naar beneden schuiven en het tussen de google search en de berichten zetten.

Een verzoek voor een banner hebben zowel de beiden peters als ik niet gezien. Dit onderzoeken we nog.

Wat betreft het financiele overzicht, Ronald heeft hard gewerkt aan maandelijkse overzichten. De eerste twee staan inmiddels on-line. Zie https://forum.beneluxspoor.net/financieel

René

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #222 Gepost op: 09 December 2011, 11:04:53 »
Zowel ik als het volledige systeembeheer team weten niets van een banner. Frank, je mag ons via mail laten weten met wie je dat besproken hebt. Voor nu zou ik het kwade daglicht waarin wij blijkbaar weer eens gezet moeten worden hier willen beëindigen.

Whahaha! Loopt lekker die communicatie daar in het bestuur...
Ik zal de betrokkene vragen contact met je op te nemen hierover.

Kwade daglicht... ???

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #223 Gepost op: 09 December 2011, 11:12:51 »
Dat zou wel makkelijk zijn, he? Vragen om kritiek achterwege te laten. En als dat niet gebeurt, dan maar een slotje?
Makkelijk hè bashen! Dit is duidelijk iets tussen Frank en de moderators. Het wordt even naar buiten gebracht, komt zo onder de aandacht van de moderators. Het wordt opgepakt, dus hoeft er geen woord meer aan vuil gemaakt te worden, noch verder in een draadje besproken te worden. Niet alles moet ten allen tijde transparant te zijn.

Het is altijd makkelijker commentaar, kritiek te geven. Het is altijd makkelijker om aan te wijzen waar het fout gaat. Het is makkelijker om de negatieve dingen naar voren te halen. En ja, er gaan dingen fout, er ontstaan misverstanden.
Maar het is veel waardevoller om te kijken waar het goed gaat, hoe je processen kunt verbeteren, hoe je je daar op kunt richten. Het is veel waardevoller om iets op te gaan bouwen. En dat kan via het kijken naar negatieve dingen, maar dan wel met het oog op de opbouw. Dat je dus iets signaleert, dat deelt met de mensen dat je je zorgen er overmaakt, en dat je graag wilt dat het beter gaat worden. Dan bouw je iets op. Dan wordt iets beter.

Er worden hier terechte kritische opmerkingen geplaatst (de banner-perikelen van Frank zijn daar maar een klein deel van), ik mag toch hopen dat dat gewoon kan, hier?
Dus ja, je mag altijd kritische opmerkingen plaatsen. Maar als je goed leest, lees je meer dan alleen maar kritiek. Je ziet ook een poging om tot een oplossing te komen. En daar gaat het om.

Groet,
Michel

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #224 Gepost op: 09 December 2011, 11:22:54 »
Makkelijk hè bashen!

Ik bash nergens, laat staan rond het door Frank opgeworpen onderwerp. Ik las de reactie van de mod als een reactie op het geheel aan punten dat hier voorbij kwam. Jij betrekt mijn reactie helemaal op wat Frank ter sprake brengt. Ik reageer veel breder.

Het is altijd makkelijker commentaar, kritiek te geven. Het is altijd makkelijker om aan te wijzen waar het fout gaat. Het is makkelijker om de negatieve dingen naar voren te halen. En ja, er gaan dingen fout, er ontstaan misverstanden.
Maar het is veel waardevoller om te kijken waar het goed gaat, hoe je processen kunt verbeteren, hoe je je daar op kunt richten. Het is veel waardevoller om iets op te gaan bouwen. En dat kan via het kijken naar negatieve dingen, maar dan wel met het oog op de opbouw. Dat je dus iets signaleert, dat deelt met de mensen dat je je zorgen er overmaakt, en dat je graag wilt dat het beter gaat worden. Dan bouw je iets op. Dan wordt iets beter.

Deels eens met bovenstaande, maar ik heb regelmatig het gevoel dat 'het bestuur' het liefst helemaal niks wil horen. Positief noch negatief. Waar ik het niet mee eens ben, is dat het veel waardevoller is te kijken naar waar het goed gaat. Als je dat teveel doet krijg je een navelstaarderig gebeuren. Dan zie je alleen de goede dingen nog en worden de foute dingen onder het tapijt gemoffeld. "wannt het gaat toch goed?" Maar dingen die onder het tapijt liggen, willen wel eens gaan broeien.

Je ziet ook een poging om tot een oplossing te komen. En daar gaat het om.
Ik zie ook een schoen die blijkbaar prima past, in de post van de mod....