Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56

Auteur Topic: Enig idee wanneer Albatros gaat rijden ?  (gelezen 3089 keer)

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Enig idee wanneer Albatros gaat rijden ?
« Reactie #15 Gepost op: 09 November 2011, 22:05:19 »
Men zit nog steeds met toelatingsproblemen. Anders gezegd, de stellen die er staan zijn nog in eigendom van Ansaldo, deze betaald bijvoorbeeld ook de huur en dergelijke. Ik heb al gehoord dat de constructielijn te Italië alweer afgebouwd gaat worden in korte periode, dus ze zullen zo'n beetje wel af zijn, maarja, in Italië bewaren op eigen terrein is goedkoper dan in Nederland spoor huren.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

selivio

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 10 November 2011, 00:51:10 »
Hoi,

Dat was vandaag op het NOS journaal van 8 uur.

http://nos.nl/artikel/311903-virgin-wil-hsl-overnemen.html

GRTZ.
Stefan

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 10 November 2011, 08:57:18 »
Ik vind dat verhaal van NOS eigenlijk maar een eentonig karakter hebben. Alsof het zo slecht is met de HSL en dat het alleen maar geld kost. Ondertussen las ik in één van de laatste RM's dat het aantal reizigers wel gegroeid is en dat de lagere prijzen gehandhaafd worden. Dus het is niet alleen maar slecht nieuws.
Desondanks zijn er met het maken van de HSL vind ik wel een paar fouten gemaakt. Ten eerste de V250 stellen, die zijn veel te laat geleverd, maar dat is al vaak genoeg besproken. Ten tweede de beveiliging, als in Frankrijk nieuwe HS-lijnen worden aangelegd dan wordt naast het nieuwe ERTMS ook het ''oude'' TVM geinstalleerd. Het TVM-systeem is in dit geval een back-up en omdat het al bewezen is kan er bij oplevering al direct gereden worden.
Maar goed, inmiddels zijn de stellen er. Alleen wanneer ze gaan rijden? Ik ben benieuwd.
Mvgr Jan Wiebrand

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #18 Gepost op: 10 November 2011, 09:05:08 »
Jan misschien dat je even verder moet kijken; die lagere prijzen zijn gehandhaafd om die reizigersgroei te creeeren. En dan nog blijven de aantallen achter bij wat begroot is.
Dat er qua beveiliging alleen ERTMS gebruikt word is logisch : geen enkele versie van ATB staat snelheden hoger dan 140 toe, op de truc bij Den Haag-Hoofddorp met ATB+ voor 160 na. En met die snelheden is er al helemaal geen voordeel meer aan de Fyra tov de gewone diensten.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ernest

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 10 November 2011, 09:07:47 »
Dat is inderdaad het enige wat ik mij afvroeg Jan; wanneer gaan ze rijden.
Ik weet nog steeds niet goed of ik ze mooi vind of niet maar apart zijn ze wél en daarom voor mij toch weer zo'n typisch Nederlandse, eigenzinnige trein. Net zo als de honde en apekoppen, de 1000 en de 1200.
Als íe in model komt én een beetje betaalbaar is gaat 'ie bij mij rijden, ERTMS of niet  :).
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #20 Gepost op: 10 November 2011, 09:10:58 »
Als Virgin de boel overneemt zou ik er niet automatisch op rekenen dat ze met de Albatros gaan rijden.
Volgens mij hebben ze zelf nog een bestelling lopen voor extra Pendolino Class 390 treinstellen.
Het zou best kunnen dat ze die verder uitbreiden en dan daarmee gaan rijden.
En dat is best een mooie trein dus dat zou absoluut niet vervelend zijn.

Groet Peter,

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #21 Gepost op: 10 November 2011, 09:11:12 »
Dat er qua beveiliging alleen ERTMS gebruikt word is logisch
Bovendien werkt ATB EG niet eens bij 25 kV. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 10 November 2011, 09:22:31 »
Volgens mij hebben ze zelf nog een bestelling lopen voor extra Pendolino Class 390 treinstellen.
Het zou best kunnen dat ze die verder uitbreiden en dan daarmee gaan rijden.
Lijkt me hardstikke leuk maar ze zijn niet geschikt voor 1500 V en niet toegelaten in Nederland en België. Voor dat allemaal geregeld is.... en dan heb ik het nog niet over de kosten.
Vraag is wie de eigenaar van de Albatrossen is. Eigendom van Hispeed of leasen ze die dingen van een of andere club?
No dress rehearsel, this is our life.

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 10 November 2011, 11:05:10 »
Het ging mij ook niet zozeer om het feit dat ze dan maar ATB gingen gebruiken omdat ik weet dat 25kV en ATB niet werkt. Maar hadden ze dan niet het TVM systeem kunnen gebruiken? Dat bewijst al jaren goede dienst op de TGV-lijnen in Frankrijk.
Mvgr Jan Wiebrand

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #24 Gepost op: 10 November 2011, 11:22:04 »
Nog een extra systeem invoeren lijkt me niet echt slim... dat betekent nog meer toelatingstrajecten, nog meer onderhoudsproblemen, nog meer kosten.

Dan zou het gebruik van alleen ATB-NG (wat in theorie tot 200 kan) logischer zijn...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 10 November 2011, 11:26:55 »
In Friesland hebben ze nog een stoomloc over  8)

Anyway, ik zou die kruimeldieven Albatrossen toch wel eens in dienst willen zien. Misschien dat ik er dan een beetje aan wen...
No dress rehearsel, this is our life.

henk

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 10 November 2011, 11:28:56 »
Ik vind dat verhaal van NOS eigenlijk maar een eentonig karakter hebben. Alsof het zo slecht is met de HSL en dat het alleen maar geld kost. Ondertussen las ik in één van de laatste RM's dat het aantal reizigers wel gegroeid is en dat de lagere prijzen gehandhaafd worden. Dus het is niet alleen maar slecht nieuws.

Maar er wordt nog steeds fiks verlies geleden en dat blijft zo. Dat komt in de kern door de veel te hoge vergoeding die wordt betaald. Een oplossing zal daar toch iets in moeten veranderen.

Exploitatie door een club met meer HSL-ervaring lijkt me overigens helemaal zo slecht niet.
Van mensen die van Fyra gebruik maken begrijp ik overigens dat de punctualiteit dramatisch is. Dat is toch knap bij zo'n eenvoudige dienstregeling grotendeels op eigen traject.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 10 November 2011, 11:46:11 »
Vooralsnog is de V250 nog steeds van Ansaldo.
Op termijn gaan ze (deels?) naar NS Financial Services, de NS-leasemaatschappij in Ierland. Zoals op hun site nsfsc.com te lezen is:
"The current projects for new rolling stock are the new Sprinter Lighttrain and the High Speed Train V250. For available rolling stock please visit our “Available Rolling Stock” page. "

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #28 Gepost op: 10 November 2011, 13:49:11 »
Maar er wordt nog steeds fiks verlies geleden en dat blijft zo. Dat komt in de kern door de veel te hoge vergoeding die wordt betaald. Een oplossing zal daar toch iets in moeten veranderen.

Die oplossing (die HiSpeed graag wil van de politiek) zou wel eens een juridische valkuil kunnen zijn. Het contract komt namelijk voort uit een Europese aanbesteding, waar meer partijen op hebben ingeschreven. HiSpeed zou een bedrag voor deze vergoeding ver boven de concurentie geboden hebben. Als de politiek nu de vergoeding omlaag brengt, wellicht tot onder het niveau van de vergoeding die andere partijen in de aanbesteding hebben geboden, zullen die anderen zeggen, had dan ons maar het contract gegund. Of doe dat alsnog maar.
Om het eens op hier vaker gebruikte wijze te zeggen: de advocaten en juristen gaan vast cola en chips pakken (zal overigens wel heel goede cognac en franse kaas worden met hun tarieven)

HiSpeed heeft geboden en fout gegokt, door omstandigheden of eigen schuld, en zal op de spreekwoordelijke blaren moeten zitten.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #29 Gepost op: 11 November 2011, 14:05:03 »
HiSpeed heeft geboden en fout gegokt, door omstandigheden of eigen schuld, en zal op de spreekwoordelijke blaren moeten zitten.

Het wordt HiSpeed ook niet makkelijk gemaakt: ook aan de houding van politiek Den Haag mankeerde het één en ander. De gunning van de exploitatie van de HSL aan HSA en daarmee NS HiSpeed, dat al de oude Benelux-verbinding verzorgde, is geen bijster slimme zet geweest. Juist om de reizigersaantallen voor de HSL omhoog te brengen, voorzag HiSpeed een inkrimping of zelfs afschaffing van de oude Benelux-diensten. Toen deze plannen breed bekend werden en reizigersorganisaties protesteerden, moest HiSpeed onder politieke druk de langzamere maar goedkope Benelux-diensten aanhouden. Hiermee behield HiSpeed verplicht een concurrent voor de eigen HSL-diensten in huis. Misschien was een gescheiden aanbesteding van de oude Benelux-dienst en de nieuwe 'premium' HSL-exploitatie een beter idee geweest, maar de vraag is of je dan een bieder had gevonden voor de HSL-diensten.

Als reiziger ben ik wel blij met het voortbestaan van de oude Benelux-dienst, omdat mijn woonplaats Den Haag de directe verbinding behoudt met Antwerpen en Brussel. Voor mij als reiziger wel zo prettig bij bijvoorbeeld een weekendje weg. Dat Den Haag niet door de HSL wordt aangedaan, lijkt mij niet handig. Weliswaar voorkom je dat de HSL een lijn met veel stops wordt, maar tegelijk ontneem je de HSL het binnenlands verkeer tussen A'dam - Den Haag - Breda, waar HiSpeed misschien juist nieuwe klanten had kunnen winnen.

Het is de vraag of we ooit een Albatros voor HiSpeed zullen zien rijden. Mocht een andere partij de diensten overnemen, dan kan deze misschien ook de V250/stellen voor een zachte prijs overnemen. Nou ja, de tijd zal het leren.

Groeten, Geoffrey